hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Ridelærere

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
moi Postet - 27/01/2003 : 20:24:31
Er det ridelærerene erfarne nok på de rideskolene dere har gått/går på??

ª¹Moiª¹

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:47:16
8   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
Magette Postet - 04/02/2003 : 15:24:30
Der jeg gikk, sprang ridelærerene rundt med pisker for å få hestene til å gå... ellers satt de på gjerdet og trykkte på mobilen. En sjelden gang i løpet av ridetimen tittet de opp for å se om vi var der ennå, eller om det hadde kommet noen andre elever....
Jeg sluttet. (på mindre en fire måneder ble jeg flyttet opp til et nytt og høyere parti tre ganger. Den eneste forskjellen var at vi fikk løpe mer og raskere. Hoppe høyere, men ingen var klarover at det vi egentlig gjorde, var å ødelegge ryggen på hestene.. Vi kalte det å hoppe.........
*NiNa* Postet - 04/02/2003 : 14:30:03
Der hvor jeg gikk foer og gaar et kurs naa er ridelaererne helt greie:)
Irriducibili Postet - 28/01/2003 : 20:17:01
De ridelærerene jeg har hatt har ikke vært noe gode... De brydde seg ikke om hver enkelt elev, vi bare ridde rundt og rundt.

En god ridelærer skal ta seg litt tid til eleven og sørge for at de rir skikkelig og at hesten går slik de skal. De hesten ejg ridde hang de på en strikk og mente at det var bra. Ingen forklarte hva den var til og poenget med den. Gjorde ikke hestn slik den ble bedt om så fikk man beskjed om å bruke pisken. Ingen tok seg tid til å se om det var jeg so mrytter som gjorde feil slik at hesten ikke forstod, neida, smell med psiken. Om vi brukte sporer så var det helt greit.

Hadde jeg hatt en lærer som terpet på samme tingen helt til jeg kunne det så hadde jeg vært i den syvende himmel iallefall

Dessuten så gikk de ikke forand med noe godt eksempel når de selv ridde uten hjelm... Det er viktig å være bevisst på hva du sier med måten du oppfører deg på. De signalen vi fikk var ikke gode...
Cowgirlchris Postet - 28/01/2003 : 19:07:27
Jeg er helt enig med deg, Spoff!
Det man terper på år etter år etter år for å få bedre, sikrere, stødigere, klarere og mere korrekt er nettopp de samme tingene man startet med å lære. Sits, hender, vekt, riktig og klar bruk av hjelperne samt god balanse... Dette er det vi startet med, og noe vi aldri egentlig slutter å jobbe med heller...
En god ridelærer SER feilene vi gjør og hjelper oss å forbedre dem.

Hadde jeg fått ei krone for hver gang instruktørene sa "Hendene!" til meg, hadde jeg fått en fin syden-ferie tror jeg!
spoff Postet - 28/01/2003 : 18:56:08
At en ridelærer er dårlig fordi den terper på galoppfatninger er iallfall feil. Da mener jeg heller at ridelærern er god! Det er så mange ting som man tror at kan gjøres på 1-2-3 som egentlig er sinnsykt vanskelig. Å få til en bra galoppfatning er faktisk utrolig vanskelig. En galoppfatning er ikke bare at hesten skal gå fra en gangart og over i galopp. Hvis det så er deres oppfatning så bør dere lære mer om galoppfatninger. Å få til en god overgang er ofte mye vanskeligere enn og f.eks. holde en god galopp. Og en god galopp får du først når fatningen var bra.

Stortsett har jeg vært fornøyd med de ridelærerne jeg har hatt. Det har vært mye forskjellig, og de har stortsett vært flinke på hver sin måte. Å få tilbakemelding fra flere vinkler er utrolig nyttig. Liker best de ridelærerne som har mye konstruktiv kritikk å komme med. De som sier litt mere enn "Rett deg opp". Det er så utrolig mye feil en gjør som kan kritiseres.. Dessuten er det lov av en ridelærer å si at ting er bra også (som de fleste også er flinke med..). De "aller flinkeste ridelærerne" har vært de som har utdannelse. Men har ridd for instruksjon for folk uten utdannelse, som bare har enorm erfaring med hest og ridning ellers. Noen av disse har også vært utrolig flinke.

--
spoff

Redigert av spoff den 28/01/2003 19:01:58
moi Postet - 28/01/2003 : 17:43:48
Jeg hadde en helt forferdelig ridelærer... Hun løy å sa at hun hadde vært på starum (forfalsket papirer) hun løy om ALT (og da mener jeg alt) Heldighvis var d andre stalljenter der som lærte meg opp etterhvert..(ridelæreren fikk sparken)
Derfor er d lurt å sjekke litt på ridelærere før man betaler et drøss av penger...

ª¹Moiª¹
Camilla & Honey <3 Postet - 28/01/2003 : 17:23:37
Ride læreren min er kjempe flink. Hadde en ridelærer en gang som behandlet meg og noen andre for ny begynnere! f.eks. litt iriterende å lære å fatte galopp når det er noe man har kunnet kjempe lenge! Ellers har jeg vært ganske fornøyd med ridelærerne mine men det fins unntak!

Chaconne Postet - 27/01/2003 : 22:22:08
der jeg har ridd var ridelererne bra nok, men jeg syns de er litt for kjeppe til og smekke med pisken hvis d er rytteren som gjør noe feil! Har oxo lært endel feil der som jeg har oppdaget sienere nå=( Men sier ikke at alle ridelererne der var sånn, men var ettpar stykker.. men seff var det noen som var kjempe flinke osv oxo=)

mvh ronja&lady

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.