hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dårlige rideinstruktører
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 dårlige rideinstruktører
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

<3Vicca og Olivia<3

» VIP

Skrevet - 03/09/2003 :  20:14:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
ville bare fortelle litt om min historie.
Da jeg begynnte å ri, var det det samme for meg hva jer gjode bare jeg fikk ri. Men så når vi begynnte å hoppe, var det mange som gruet seg b.l.a jeg. Ride læreren SKULLE ha oss over hindrene. Hun ble bare sint når noen ikke ville.Jeg ridde en v.blods traver som var lite erfaring innen sprang, det gjorde jo ikke saken lettere. Men så kom jeg meg på et ridesenter med erfarene ridelærere. Der og da snudde det hele, jeg elsker å hoppe. Det er jo det beste innenfor ridning! I ngen som kjenner meg hadde trodd dette . der ser du hvor mye ridelærerewn har å si.
Er det noen som har hatt lignende oplevelser, så skriv da

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2003 :  19:31:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vet hvrdan du følte det, det er slik jeg føler det nå... da jeg begynte å ri var jeg frampå og ivrig og turte nesten alt på hestryggen... så skjedde det: hesten jeg red løp ut med meg, og jeg falt av... etter det så ble jeg livredd for å trave, og etter et halvt år med skritt så slutta jeg... jeg var rett og slett for redd... etter et og et halvt år så savnet jeg ridningen, og jeg begynte å ri igjen, men ingenting var det samme... jeg fikk ri en hest som begynte å dra litt på årene, og som var snill og grei. minte meg faktisk om den første hesten jeg red... med henne så fikk jeg sakte men sikkert selvtilliten tilbake på hesteryggen, og jeg fikk min første frivillige gallopp på henne. da hadde det kommet en annen hest på stallen som var så pen og så så herlig ut å ri, så jeg spurte om å få ri henne. etter en stund så fikk jeg det, og selv om hun ikke var så herlig som jeg trodde så falt jeg for henne, og fikk et vanskelig valg... hun dro etter en stund, og jeg begynte å ri den hesten jeg red først. jeg fikk ridelærere jeg stolte på og som var snille og flinke med folk, og ridningen min gikk framover hoppet faktisk 80 på enkelt hinder med henne, og følte meg hjemme på hesteryggen igjen... hun var så flink og rolig, og hoppet så hærlig... hoppet 70 på time med henne, men det kjentes ut som det bare var usle 40... men så ble det for mye for hun som drev senteret, og det ble et bytte... noen andre tok over, og fra da gikk det nedover... da hadde jeg fått meg hest på fôr, så det første halvåret gikk jeg ikke på kurs. etter jul bestemte jeg meg for å begynne igjen, men det gikk ikke så bra. hestene var pinglete og spreke, og du kunne liksom aldri vite hva de kunne finne på... jeg trivdes ikke, og begynte å bli nervøs og usikker igjen. ridelæreren var heller ikke noe særlig flink, og jeg likte henne ikke. etter en stund bestemte jeg meg for at jeg skulle aldri gå der igjen, så nå går jeg ikke på kurs... jeg trives ikke med hestene der, og enda mindre med menneskene... det dumme med at jeg ikke går kurs er at jeg ikke får utviklet meg som rytter, og legger til meg en masse med uvaner. jeg skulle gjerne ha fått trent skikkelig med hesten jeg har på fôr også, for hun kan bli skikkelig flink med litt trening... så nå sitter jeg her da og håper på at en annen stall i nærheten skal begynne med kurs, noe som desværre er lite trolig

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.