hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Kåbboyer"...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 "Kåbboyer"...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 20/11/2003 :  09:50:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Det er nok ikke så lett å finne gode trenere oppe i "det høye Nord", når det kommer til selve ridningen.Men kontakter dere feks.WRAN,kan de kanskje være behjelplige med å finne noen som kan reise opp om dere er minimum 6-10 stk.Da blir det ikke så dyrt,vet flere har benyttet seg av dette.Vi andre "her nede",tar som regel inn trenere fra Sverige,og betaler det samme..Så det koster uansett,men man har jo kjempeutbytte av det da!
Gå til toppen av siden

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2003 :  17:45:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er aktiv i westernmiljøet og synes det er bare helt TOPP! Alle er greie og alle veit hva det går ut på.

Jeg begynner nesten å grine hver gang jeg ser en idiot som herjer rundt i skogen og lissom rir western, jeg blir så utrolig flau på kåbbåiens vegne!

Det at mange har norges beste westernhest er ikke så rart at de prøver seg på, siden miljøet er så lite og nivået ikke akkurat i verdenseliten så kan jo hvem som helst ha norges beste westernhest (tror de som ikke har peiling da)

Jeg bor på et veldig lite sted, og her er det ikke en eneste kåbbåi (så vidt jeg vet) Jeg tror det skyldes av at jeg og klubben har vist oss fram, på alle arrangemang det har vert mulig har jeg hatt oppvisning og folk har fått med seg at western ikke er som på film.
Hvis bare alle westernryttere (de ekte) kunne gjort det, hatt oppvisning på alt som er, hadde det vert en veldig liten del kåbbåier som tror de er så råflinke. Det hadde vert fint det!!!

Og jeg vet at WRAN har MYE å gå på, jeg synes personlig at WRAN er en liten unnasluntrer klubb! Skulle nesten tro at det var en gjeng kåbbåier som hadde styringa (heldigvis er det ikke det da)!
Men hvorfor i all verden hadde ikke det fine Show-Teamet til WRAN oppvisning på Oslo Horse Show? Da hadde jo alle flosshattene sett hva det var, og de hadde sikkert fått sett de ekte norges beste westernhestene. FYYY WRAN!! Og det er en rekke andre ting WRAN kan ta mere deltakelse i!! *skuffet*

Håper westernmiljøet snart kan bli godtatt i norge også, jeg synes det er fint med et så allsidig hestemiljø som mulig!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/11/2003 :  09:56:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Kjære Cowgirl....

Nå synes jeg du går langt over streken ved å henge ut Wran offentlig,slik du gjør!!!!!!!!

For det første er IKKE WRAN en westernklubb!!!!!
Wran er en LANDSDEKKENDE rytter-organisasjon som WESTERN-KLUBBENE er underlagt,ellers får dere blt.ikke konkurrere som feks.på Flisa.....

Wran har rett i underkant av 450 medlemmer fra alle av landets klubber,så LITE er det vel ikke.....?

Og det er ikke uten grunn at ikke westernridning ikke var representert på OHS i år; Vi var for det første ikke innvitert,og vi manglet også gode nok ryttere/hester-så derfor venter vi heller ett år,enn å ha en dårlig oppvisning!!!!!

Wran har ikke hatt noe Show-Team i år,men vi satt opp året før i forbindelse med HEST 2002, og det blir tatt ut en NYTT Team i år til Hest 2004.Hadde du vært halvparten så informert og "all-vitende" som du vil gi inntrykk for,hadde du visst alt dette og kunne spart deg slik en hets mot et Forbund som faktisk har gjort, og gjør mye for deg!!

Hvis du synes WRAN gjør så lite,så hvorfor kom du ikke på årsmøte og lign.for å tilby de hjelp da?????????Det virker som om du er akkurat den personen Wran tydligvis trenger.......!

Da du har skrevet dette offentlig, regner jeg selvsagt med at du ikke har noe imot at jeg kopierer dette og leverer det styret i Wran.

Neste gang synes jeg heller du skal ta ditt problem opp med Wran først,enn å gå ut på forumet når du ikke helt vet hva som foregår.
Gå til toppen av siden

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  17:27:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Hei og hopp chess!

Jeg sa ikke at jeg er den WRAN trenger! Og jeg vet det er en organisasjon og den er heller ikke liten til å være her i Norge!
Men jeg synes ikke jeg ser WRAN på så veldig mange ting (bortsett fra hellerudsletta, der er wran flinke og oppvisningene er suverene!). Wran kunne hvertfall spandert på å ha en liten stand på OHS da, hvor folk kunne få vite hva det gikk ut på. Jeg er VELDIG glad for at WRAN finnes og at de gjør det de gjør. Men jeg synes ikke de viser seg så alt for mye frem som dere mener enkelt ryttere skal gjøre!
Og jeg prøvde absolutt ikke å henge ut WRAN, jeg bare sa ifra (kanskje på en litt hard måte) at WRAN faktisk har endel å gå på, de kunne vist seg mer frem, men siden de da ikke har noe Show-team som du sier er jo det litt vanskelig. Men når det gjelder at jeg er lite informert så kunne det kanskje stått på sidene til WRAN at det ikke finnes noe SHOW-Team i år. der står det bare om youth-team. Siden det var et team i fjor er det på en måte nesten en selvfølge at det er det i år også, og hvis det ikke er det så kunne jo det også stått på sidene. Håper ikke du tror jeg går ut for å henge ut WRAN, WRAN er en super ORGANISASJON som gjør mye fint for det norske westernmiljøet, men de kunne alikevell vist seg mer frem!
Og det er ikke så viktig for meg at de viser seg mere frem, men det virker som om du skulle ønske det siden du sitter å klager over at det er så mange kåbbåyer!
Så sånn er det... Du må vite at jeg ikke prøver å henge ut WRAN. WRAN er fint og håper de fortsetter med å gjøre de SUPER DUPRE tingene de gjør!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  21:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er ikke inni det virkelige western-miljøet eller kåbboy miljøet, men vet om en wannabe.... Snakka ridning med ho en gang, og en annen kom å spurte hva som var forskskjellen på klassisk ridning og westernridning. Dette sa ho da: "Vi westernryttere rir med westernsal og med en hånd".

Tenkte at jeg kunne fortelle dere som tar sporten alvorlig det her.

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  10:39:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke bare WRAN som kunne vært flinkere til å vise frem w-ridning, det kunne vi sikkert vært alle sammen!! Vi må vel stille opp litt alle sammen for å vise folk at det ikke er "buch-ridning", men dressur på høyt nivå det dreier seg om. ...ikke bare salen og ett-hånds tøylegrep, he he!
Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 25/11/2003 :  09:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Cowgirl....

Dette blir veldig usaklig å diskutere videre da du har endret på det meste av det du skrev sist.............................Flott at du "plutselig" synes at WRAN gjør en god jobb......
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 30/11/2003 :  07:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Til Cowgirl. Hvilken klubb er du medlem av, og hvor er det du har holdt western-oppvisning.........?

Bare til orientering,så SKAL en westernhest i konkurransesammenheng, gå på stangbitt og ris med en hånd fra den er fyllt 6 år...Det er internasjonalt, og vi her i Norge følger selvsagt disse reglene.
Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 02/12/2003 :  12:36:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Har forstått det slik at hvis hesten er startet med stangbitt så kan den ikke senere starte med trinsebitt. Men det kan hende det er opp til den fyller seks det da?
Jeg har sikkert misforstått. (At jeg aldri lærer å ikke høre på andre!! Det blir som regel feil...... )
Noen som vet dette?

- Olrun -
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  14:24:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Innen Quarter og Paint stevnene (+NRHA osv., dvs. de større stevnene), så er det påbudt for hester 6 år eller eldre å gå på stang. Og bruker du stang, er det påbudt å ri på en hånd.
Før de er 6, er det valgfritt.
Men på C- og D-stevner, er det ofte valgfritt om man vil ri på stang eller trinse, uansett alder. Men man må selvsagt også her ri på en hånd, om man rir med stang.

Er litt nysjerrig jeg da, hvilke klubber er dere medlemmer av?
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/12/2003 :  20:28:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Er medlem av HEwr,Nqha og Aqha...og flere blir det vel til sommeren når hesten er 4 og startklar...
Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  09:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Jeg er medlem av HeWR, men ikke serlig aktiv på ride fronten enda. Jeg prøver å lære og snappe opp ting som jeg kan ha nytte av både her og der, men uheldig vis er det ikke alle en burde høre på
Men denne gangen er det sikkert jeg som har misforstått...

Det skal bli gøy å komme skikkelig i gang og "få ridehest", vi må nok ha litt instruksjon etter hvert, men det er jo bra med clikker i HeWR så det går nok bra! GLEDER MEG JEG

- Olrun -
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/12/2003 :  06:53:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Lille-My..

Hvis du er medlem av HEWR som igjen er innunder WRAN,har du mulighet til å lese hele reglemanget i (Wrans regelbok) som de sikkert har tilgjengelig oppe på Lykseth Gård.

Om du skal konkurrere må du nesten ha denne boka uansett, for der står blt.alle mønsterene som blir ridd og "utstyrs/kleskoder".Denne boka kan du enten kjøpe via klubben din,eller direkte fra WRAN.Du kan også gå inn på www.wran.org-der står det en del praktisk info.som er kjekt å få med seg om du skal konkurrere eller ikke..Good Luck!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.