hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva kommer til å skje med sporten vår?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva kommer til å skje med sporten vår?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

cecilie_stormur

Skrevet - 24/04/2006 :  10:01:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
er utrolig enig. saken har irritert meg ganske kraftig et års tid. skulle ønske det var noe man kunne gjøre.... Gå til toppen av siden

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  10:07:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Syns de burde gjøre som i DK, altså dele klassene inn etter karakter, uavhengig av alder. Har man ridd til over 7 (f.eks), så rir man mot Jói Skúlason, samme om en er 25 eller 14 år. Har man så god hest, så har man så god hest.. Sånn som det er nå, blir man jo bare missmodig av å se på startlistene.

Opprinnelig postet av Birgitte&Kongen

Jeg er så hjertens enig med deg.
Men vil dette komme hit til Norge?!? Lite trolig sånn som det ser ut til å vidre utvikle seg nå

Gjør livet til en fest,ri islandshest

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  10:25:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har den tanken noen gang vært tatt opp på et årsmøte i NIHF? eller lignende?
Eller sitter vi alle her og synes det er ualminnelig stuslig uten å "gjøre noe"?

Var det ikke mer "klasseinndelign" tidligere? Hvorfor ble det endret? Hører NIHF i det hele tatt etter hva "grassrota" ønsker?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 24/04/2006 :  10:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener det var på mitt første pinsestevne, i 2000 , at klassene var delt.
I alle fall i senior .
Da red man A og B klasser. Det var mens man red det 4gangsprogrammet der ekvipasjene starter på hver sin kortside og rir det fastsatte programmet uten speakers kommando. (syns jeg huske, det er lenge siden, så ikke skyt meg..)
Jeg husker dog ikke om det var delte resultatlister.
Men delte resultatlister er jo noe som koster arrangørene ekstremt lite, et par ekstra a4 ark og 5 rosetter...

Det kan da umulig ta så mye lenger tid å arrangere stevner med klasseinndelinger, antallet påmeldtde vil vel bli det samme, det er bare en ekstra finale , om man arrangerer det eventuelt.
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 24/04/2006 :  15:18:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
folk er redd for konkurranse. selv synes jeg det er det som gjør det spennede. men er ikke så gøy å konkurrere mot hester som har stått i trening hele vinteren :/ litt OT, men måtte bare si det Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  16:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Konkurranse er positivt,absolutt,men det blir negativt om noen føler seg "skremt bort" fordi de ikke føler det er noe nivå de hører hjemme på.

Type:Lille Lise skal ut og ri sprangstevne på "hoppetusse-Gula" de har øvd lenge og nå rir hun 80cm feilfritt hujemme.
Fremme på plassen møter hun i sekretariatet der hun muntert ønskes velkommen og får utdelt startliste for klassen hun skal ri. Lille Lise er førsteårs senior,Gula er hennes første hest,dette er hennes første stevne.

Startlisten ser slik ut:
Klasse Grand Prix.
Nr en:Tony A Hansen på hoppe høytSvarten
Nr to: Geir Gulliksen på Hoppe endahøyere grålle....

Da er det ikke rart om Lille Lise føler seg "litt" teit for i det hele tatt å stille opp...

Tritla4alltid

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  22:57:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
NIHF kjører somregel "sitt eget løp", har de vel alltid gjort...

Husker at instruktøren min når jeg var liten vant NM i B-klasse.. Kan dette stemme???
Gå til toppen av siden

Siren & Gledi

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  23:12:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det må da være et eller annet vi kan gjøre da. For det ser ikke akkurat ut som det noen ende vil ta, flere og flere hiver seg på og nivået blir høyere og høyere.. Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  00:01:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har den tanken noen gang vært tatt opp på et årsmøte i NIHF? eller lignende?
Eller sitter vi alle her og synes det er ualminnelig stuslig uten å "gjøre noe"?

Har luftet idéen om å kopiere Danskene overfor et par Utvalgsmedlemmer, og forsåvidt fått ganske positiv respons på det, og beskjed om at jo, det skulle de sjekke opp litt.. Så får man krysse fingrene. Argumentene har vel kanskje vært at det ikke er nok deltakere i NIHF iforhold til i DIHF, og at det derfor ikke lar seg gjøre, men hvis man fjerner aldersinndelingene (med unntak av på NM, f.eks, pga uttak til NC/WC), så vil jo ikke det være et problem.

Konkurranse er jo bra, det er jo en av grunnene til å være med, men man bør konkurrere mot folk på likt nivå som en selv, sånn at man faktisk har noe der å gjøre, og ikke føler at man er "pauseinnslag" mellom de gode i klassen. Det er bare nedtur.

Jeg syns NIHF har vært litt dårlig til å gjøre research blandt den virkelige grasrota, dvs dem som ikke står og vaier høylydt med meningene sine sånn at alle hører dem. Har noen noengang gått bort til en (eller 50) vilkårlig(e) deltakere på St.Hans som får 5.0 samla i Ungrytter eller Senior (eller for den saks skyld Junior) og spurt hva de helt ærlig syns om stevnestrukturen?!

Jeg tror at for at ting skal skje, så må "menigmann" bli flinkere til å heve stemmen litt, så de "riktige" personene hører det. Problemet er vel at å gå i bresjen for en ny idé ikke alltid er veldig populært og derfor ikke veldig enkelt og man trenger talsmenn som tør å rope høyt at "NÅ VIL VI HA NYE KLASSEINNDELINGER!"... Noen forslag?!

Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  10:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Birgitte...

Elisabeth E

Skrevet - 25/04/2006 :  10:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, man kan for eksempel sette seg ned å skrive en liten sak til Forum.
Gå til toppen av siden

Tritla4alltid

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  12:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er iallefall viktig at det er flere om det, for de hører ikke på bare en person.. Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  15:08:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Helt klart, Malene. Vi må starte en folkebevegelse ;-)
Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Marlen.

Skrevet - 27/04/2006 :  08:37:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørtes morro ut, blir å med Gå til toppen av siden

STANGELAND

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  10:55:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjempebra tema å ta opp!
sier meg helt enig i alt som er sagt!
blir irritert når folk kommer å vinner stevner om og om igjen, uten at de en gang trener hesten selv!!
går rett å slett ikke ann! det er ikke det konkurranse handler om!
det er bra at fler og fler sier seg enig i dette! håper det kommer en stopper for dette tullet...

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.