hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Reflex!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Reflex!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  21:14:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
skulle ønske syklister og vanlige gående folk var like flinke med refleks jeg... hater å kjøre bil i mørket..:(

husk også på at om det er veldig sterkt lys, særlig om solen står lavt, kan dere også være vansklige å se for bilister..reflex hjelper jo ikke på det men greit å være litt obs:)

...:: ::.. Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 04/06/2006 :  23:23:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Godt å lese at folk er så vettuge
http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  20:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg stapper på alt jeg får plass til og helst litt mer;) til og med hvis det KAN blir mørkt før jeg er hjemme igjen.. Hadde aldri tilgitt meg selv hadde Svarten blitt på kjørt pga lite refleks.. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  02:29:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bare sånn på lyse dagen lissom,da var kjansen for at man ble sett tre sekunder tidligere enn uten,men nå skjer vel de fleste påkjørsler etter mørkets frembrudd....?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  15:33:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Jeg rir med reflekser på bena til hesten, forstykke reflex, reflex på stigbøyler, reflexvest og hodelykt hvis det trengs. :)
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  06:23:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Refleksvest, beinrefleks, halerefleks, refleksfortøy, reflekser på hodelag og på stigbøyler, og har også ridedekken med refleks, men er ikke alltid jeg har brukt det, da, for det er jo ganske tykt. Men nå har jeg gått til innkjøp av 2 stk refleksdekken, så nå skal høsten bare komme!

Bruker også refleks på vinteren, selv om det ikke er direkte mørkt.. Man synes mye bedre med refleks når det er dårlig lys ute. Vel vel, her oppe i nord er det jo stort sett mørkt hele vinteren, dag som natt...

Når det gjelder om folk er flinke her omkring, så er det ikke flere andre hester i bygda enn de som er på stallen vår, og de synes alle temmelig godt i mørket alle sammen, ja.

Kopi av melding:
Jeg blir stadig vekk "ledd" litt av fordi jeg bruker mye reflex.Blir gjerne omtalt som:Ho som lyser opp skauen.

"haha, han ser jo ut som ett JULETRE!!" var det en gang noen som sa om hesten min. Jaja, så får han bare gjøre det, da! Han synes ihvertfall!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  06:47:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Rir alltid med reflex i mørket. Reflexvest og på beina til hesten. Ikke så mye i forhold til mange andre her da...:p Men mye bedre enn enkelte jeg vet om som bare tar et par reflexer på beina til hesten, eller bare et reflexbånd rundt halsen til hesten, og ingenting på seg selv
Red med reflexgrime før (på en sånn hest en bare kan ri i grima)

Skulle gjerne hatt hodelykt, er så ekkelt når jeg rir på en bekmørk sti og du hører svakt det kommer folk mot deg, men ser ikke en dritt, bare føler de går forbi *grøss*...

Red ut en gang på tur før det var mørkt, skulle bare ri i ikke-trafikert område og var "sikkert tilbake før det ble mørkt"... Mørket kom fort det, ingen av oss hadde reflexer (godt det var en skimmel blant oss, ellers hadde vi vært heeelt usynlige:p) Gikk heldigvis greit, men gjett om jeg fikk høre "Hvorfor har du ikke reflex på bildet (bilder fra turen), det er jo bekmørkt" blablabla Det er jo ganske farlig! Du vet liksom at biler e.l faktisk ikke ser deg x|
Så reflex burde absolutt vært et must når en rir i mørke

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 30/07/2006 :  12:29:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker ikke å ri tur i mørket, jeg.. Men hvis jeg gjør det, har jeg alltid reflekser på bena til hesten, og refleksvest.. Har ikke mye annet liggende, men den nærmeste traffikerte veien der jeg rir har gatelys, da. Men uansett.. Ikke at jeg liker å ri i mørket. Jeg foretrekker å ri i ridehuset hvis jeg må ri så sent Hehe.
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:36:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også så mye refelks som overhodet mulig, alt av refleks jeg har. Er dårligere til å bruke refleks på meg selv enn hesten da. Jeg skal kjøpe meg refleksgrime til begge hestene mine så om noen hytteunger som er her de står på beitet, glemmer å lukke grinden, er det større sjangs for at bilene ser de om de bestemmer seg for å dra på vandring opp til veien. Det er heldigvis ikke mye biler her de er nå, midt på landet! Men må tenke langt!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  04:34:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hihi,refleksdekkenet mitt er sånn som går over salen(ridedekken)å siden det er ull under,så tar jeg den ofte over bena om det er kaldt,så det ser ut som jeg kjører båt..så da kommer folk å sier,jag kjenner en bott,hon hetter anna,anna heter hon.så da må jeg bare opplyse dem om at anna ikke er en båt:Phihi
men den flagrer som hell i trav og galopp da.har noen noen tips på så den ikke skal fly rundt som et annet teppe?

Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  11:37:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hihi,refleksdekkenet mitt er sånn som går over salen(ridedekken)å siden det er ull under,så tar jeg den ofte over bena om det er kaldt,så det ser ut som jeg kjører båt..så da kommer folk å sier,jag kjenner en bott,hon hetter anna,anna heter hon.så da må jeg bare opplyse dem om at anna ikke er en båt:Phihi
men den flagrer som hell i trav og galopp da.har noen noen tips på så den ikke skal fly rundt som et annet teppe?

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Du kan lage fester til beinsnører hvis det ikke er det på dekkenet..Og ri med løsgjord/strikkgjord oppå salen..

Bra å lese at det er flere "juletrær" på tur

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  12:25:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Jeg bruker reflekser selvom det bare er like før det blir tussmørkt, vet aldri, kan jo komme senere hjem enn anntatt, og det er ikke noe særlig når bilistene ikke ser deg. Bruker refleks på beina, fortøy og har gjerne med meg refleksvest. Man kan aldri vite
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:35:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
takk belinda:Pdet skal jeg gjøre,er bare sånn haleting på det fra før
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:43:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
*Host* Jeg er ikke alltid like flink.. Eller, var ikke det ifjor vinter, men i år skal jeg skjerpe meg Kan ikke risikere NOE for mine kjære!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Hege20.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  21:46:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHege20.  Svar med kopi av melding
Noen ganger kommer bilen opp en bakke, sving osv.. Og da blir bare en vanlig reflekvest for dårlig. Da lyser bilen på bena først, så man burde absolutt ha refleks på bena på hesten. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.