hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som rir med bomløs sal?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Noen som rir med bomløs sal?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

VerIng

Skrevet - 21/05/2006 :  10:52:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leter etter ny sal til islenderen min, og begynner så smått å se litt på bomløs som et alternativ. Jeg tror og håper at han vil bygge mer ryggmuskler, så jeg er litt redd for å kjøpe en sal som passer nå og kanskje ikke om ett år. Hesten er vant til å bli ridd mest uten sal fra før av, og fungerer visstnok best med det. Så da kom jeg til å tenke på at kanskej bomløs kan være et alternativ. Det er modellen fra Top Reiter jg har sett på, den har sydde kanaler...
noen som har erfaring med bomløs sal til islendere her inne?

Tonje_

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  12:59:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke isis.. Men bomløs sal har jeg=)
Jeg har en barefoot cheyenne og er storfornøyd.. Det er hesten min også..
Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpe den salen..
Anbefales virkelig..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:07:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Svigers har kun bomløse sadler til sine hester; de bruker vel Barefoot Cheyenne, og noen til som har vært innom i kortere perioder. Synes de er veldig gode å ri i - man får en helt ny kontakt med hesten, samt at de aller fleste hestene der har fått forbedret gangarter osv. Om det kommer kun fra bomløse saler eller fra at svigers rett og slett har blitt flinkere på å trene, det vites ikke.

Synes iallfall bomløst er et godt alternativ :-)
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 21/05/2006 :  13:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ofte det ser ut til at rytterne har stolsits i bomløse saler. Er det slik, eller er det bare tilfeldigheter som gjør at jeg har sett det..? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:34:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hm. Det vet jeg faktisk ikke, men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har stolsits i dem (mye fordi jeg rir med superlange stigbøyler, kanskje). Men på Cheyenne er vel stigbøylene festet litt lenger bak enn vanlig? Kanskje for å motvirke dette? Gå til toppen av siden

kristine&iris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:48:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekristine&iris  Svar med kopi av melding
Jeg har en bomløs sal til islandshesten min. En Startrekk Gaiter. Jeg er fornøyd med den. Du kan lese mer om den på http://www.bomfrisal.no/ . Det er med borrelås på de putene, så du kan tilpasse den til hesten din. Bra å ha når de skal bygge muskler også. Vil anbefale den!
<3<3Iris og Löpp<3<3 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  21:26:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes ofte det ser ut til at rytterne har stolsits i bomløse saler. Er det slik, eller er det bare tilfeldigheter som gjør at jeg har sett det..?

Opprinnelig postet av VerIng

Skriver jeg under på.
Har ikke sett mange ryttere som sitter like korrekt i bomløs som i "med bom".

De jeg HAR sett som sitter like pent er alle eliteryttere.(Øh...sa jeg alle? mente begge...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

*sofie&lavageitene

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  22:12:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*sofie&lavageitene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*sofie&lavageitene  Svar med kopi av melding
Jeg rir med Startrekk Gaiter, og er helt ekstremt fornøyd! Hesten bare løsnet og alt falt på plass! Renere enn noen gang og løs og ledig! Utrolig fornøyd. Kjøpte den fra freehorse.no og må nesten legge til at servicen der ikke kunne vært bedere! Helt fantastisk, ikke noe er noe problem og det er ikke vanlig å ha den instillingen i Norge! Sitsen føler jeg har blitt bedre, dypere, stødigere og jeg har titusen ganger bedre kontakt med hesten! ANBEFALES på det STERKESTE!
Ikke uten grunn at flere på stallen nåfølger mitt eksempel og går over til Startrekk
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 05/06/2006 :  23:04:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes du at du får bra knestøtte i Gaiteren? Jeg e rganke lang og får lett vinglete ben så det bekymrer meg litt... Gå til toppen av siden

Osk_fra_Landvik

» VIP

Skrevet - 08/06/2006 :  11:32:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har en Topreiter bomløs som jeg bruker til tølt trening og konkurranse! Den er genial å bruke i tølt treningen da du har mye bedre kontakt med hesten!

Men jeg vil ikke anbefale deg å ha den salen som hovedsal, da hesten ikke får ryggraden helt fri!

Nå har jeg ikke brukt eller vært så mye borti disse gaiter salene, eller hva de andre nevner, men utifra hva jeg kan se av bilder på internett, er de salene ganske anderledes i utformingen enn de islandske "putene"!

Dessuten får du god knestøtte, men ingen ting annet! Jeg vil definitivt ikke anbefale deg å ri fullgalopp opp en bakke på tur med den salen om du ikke har god balanse! Da man ikke helt har noe som støtter og stopper opp bak! ( ikke falt av.. bare nesten... hehehe )

Men som konkurransesal og trenings sal er den genial! Spesielt hvis du har takt problemer! Angrer definitivt ikke på at jeg kjøpte den, men det tok litt tid før jeg følte at det gikk an å trave og galoppere i den! Spesielt hvis du har en litt hissig ponni i traven som jeg

Ang sits i salen, nå har ikke jeg verdens beste sits fra før av, men jeg har på ingen måte fått høre av verken trener eller andre at sitsen min forverrer seg i den bomløse salen! Så har du en god sits fra før av er det fullt mulig å sitte bra i en slik sal også!

Mvh Hanne, Stjarni og Òsk
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.