hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  14:46:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEI!!
Jeg fikk sansen for distanseritt i fjor, synd det er så lite her vi bor i telemark. Satser på å få med meg rittet i sigdal i september, der vi startet for første gang i fjor.
irene og frida
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  15:28:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hei frida dokka.
Ja det er morsomt med distanse Dere har ikke en klubb i nærheten av der du bor da, som kan tenke seg og arrangere ritt da? Det er kjempemorsomt og finne løyper og stelle til til stevne

Ja, det var trist at det ikke gikk så bra for Olaug og co da de var i Sverige... Men men, Norge kommer nok sterkere tilbake neste år da

Selv var jeg på en god treningstur til sånn ca. Skåland i Lund Kommune på lørdag Selve turen var ikke så allverdens lang da, kom på 2,5 mil tur/retur. Men siden det var for det meste opp - og nedover bakker hele tiden var det en god trening for Etanec.
Siste bakken ned til der jeg hadde bestemt at vi skulle snu var på sikkert 5 km.!!

Startet med og laste ham og kjøre herfra klokken 08.00 og var klar i salen klokken 09.00 Det var herligt og kunne ta avsted såpass tidlig på morgenen.
Og det beste av alt var jo at jeg kan kjøre selv med Etanec på hengeren, så jeg er da litt mindre avhengig og slikt av andre!!
Her kommer bittelitt bilder fra turen (måtte jo såklart ha med et lite fotoapparat?!):

Etanec på Osvold :

På Osvold :

Her er vi ca.halvveis ned siste bakken, skal ned til der du ser vannet er :

Fremme, nå skal vi snu og ri hjem igjen :

Blir ikke siste gang vi tar denne treningsturen!!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  15:39:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er så lite miljø for distanse her, eller s så kunne jeg tenkt meg et ritt her... Nærmeste er kongsberg, men også er bestandig avlyst. Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  11:13:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
herlige bilder, Bente Jeg er helt enig, det er godt å komme seg ut på morningen! Så kan hestene bare gå å slappe av resten av dagen.
Reiser til Gyland igjen i dag, så nå blir det masse kos med hesten resten av sommeren

Si fra en dag om du plutselig fikk lyst til å ta deg en treningstur til Gyland!

Her finner du resultatlistene fra NBM i sverige, hvis du er intr.
http://www.svegsryttarforening.se/ - gå inn på tavling - Harjedalsrittet 2006.

Frida dokka, jeg syns jo absolutt du burde prøve deg på distanse. Gå inn her å les litt: http://www.rytter.no/t2.asp?p=23059&x=1&a=169842
Så finner du terminlisten under tråden som jeg har laget her inne: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=11371

Hvis det ellers er noe du lurer på, kan du skrive en mail til de som sitter i grenutvalget, eller så kan vi som er her prøve å hjelpe deg så godt vi kan

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  11:38:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Beklager at jeg bryter inn i tråden deres, men det var en av dere som hadde kjøpt PolyPads av meg...
Kan du sende meg en PM??
Lurer på hva du syns om paden, nemlig:-)

Hilsen Annette
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  12:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann, jeg har bestilt PolyPad fra deg (gjennom landslaget), men har ikke fått prøvd de ennå. Regner med at de ligger å venter hjemme nå, så jeg sender deg en melding så fort jeg har fått testet dem.

Nå har jeg hvertfall gått rundt og gledet meg til å få prøvd de!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  17:18:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
slenger inn et festlig bilde fra stevnet i kvdal. "Litt" dårlig kvalitet, men jeg tok bilde av bilde, og bildet kommer fra en avis

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  18:27:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kjempestiligt bilde, Miriam Så ordentlig kjekt ut!!!

Åjaaa, jeg vil mer enn gjerne ta en treningstur til Gyland
Det beste er vel en dag i en helg, men kan jeg ikke spørre deg en helg det passer da?
Denne helgen er jeg opptatt (får besøk hele helgen) og neste helg reiser vi til Danmark. Men da er jo du også opptatt på distanseritt (heldige du....)
Helgen deretter at vi kommer hjem skal vi i bryllup, men skal jeg ikke noe mer
Pjuh.. Det var visst riktig mye jeg skulle...

Hadde det passet en ukedag, eller er det best for deg med helgedag?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  20:51:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kan alle dager nå fremover, untatt uke 30 (og uke 31)den uka distanserittet er, og da er det ikke nødvendig med lengre treningsøkter.
Bortsett fra det, så kan jeg når som helst Ukedag går helt fint.

Hadde vært kjempe artig. Kan høre med janne om når hun også kan

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  20:51:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kan alle dager nå fremover, untatt uke 30 (og uke 31)den uka distanserittet er, og da er det ikke nødvendig med lengre treningsøkter.
Bortsett fra det, så kan jeg når som helst Ukedag går helt fint.

Hadde vært kjempe artig. Kan høre med janne om når hun også kan

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  10:34:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bente, se her hva jeg fant http://www.runnbacken.org/index.html
Fine hesten! (og få nå med hva de har skrevet om hans flotte sønn, Ferrari, ikke bare en gang, men flere )

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 04/08/2006 :  00:07:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
får ein spennanes sesong d he våre t nå!!ingen sgada på verken ferrari ellar tanha!å hb d fortsette sånndei e i supar form. får någen herlige hesta mi he nå bente? koti sga du kåmma dg ud i løypen? d blir spennanes!
nå e d NM i lag i september,og ser å høre at mi e ett sterkt lag miriam mi satse goll då,hehe!
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  09:55:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Gratulerer så utrolig masse til dere begge to, Miriam og Janne Dette var kjempemorro!!!!!

Tja, jeg skulle jo egentlig stilt på Hovsherad men etter turen til Danmark som tok litt for mye på så er jeg meget usikker på om jeg greier være klar selv... Typisk
Men men, slik er det bare... Distanse er jo bare for morroskyld for min del, hundene med utstillinger og avl er min helt store nisje så jeg får se hva tid jeg greire lure meg ut i løypene i distanse

Er jo litt surt også for Etanec føles så klar nå... Vi har trent mye tidlig på morgenene (06-07 tiden) for og få mer effekt ut av treningene før det blir for varmt, noe som funker superdupert
Men uansett så stopper jeg ikke opp med treningen mot 6 mila osv, det er kjekt og ha ham i god form og ikke minst meg selv også.
Så skulle der plutselig bli en mulighet til og starte en gang så er vi klare

Hvor skal NM være i september? Håper dere gjør rent bort da, noe jeg rekner med hi hi

-Tanha-

Skrevet - 04/08/2006 :  11:47:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
oi,om eg bare hadde klart å stått så tidlig opp får å trena/ri.men eg e ett ordentlig b-menneske ja sånn eg ser å lese så ser d ut t at etanec e i kjempe form,du burde prøvd han en gang i år, det er så gøy å få vetrinærkortene,d e då man ser koss hesten ligge an.
ja,hunder er spennendes vesner,sjikkelig sjarmtroll e de bjørnene dine. der skal være lag NM på hadeland.trist å reisa så langt.turen tere så på kreftan t tanha.og det er så harde veier der.
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  12:39:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
men Benta da! Jeg syns nå virkelig at dere burde starte på seksmila på Moi! *krysser fingrene for at dere kommer til start* Har også tenkt å starte seks mil da, føler for et litt kortere ritt nå, etter 120km
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.