hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  10:47:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig hun har Epiton også, hørtes litt kjent ut. Hva slags start har han fått på livet? Er utrolig leit med de hestene som ikke alltid har det så bra.. Har jo kommet litt i kontakt med hun som steller Fernando nå, og han har heller ikke hatt det så lett tidligere
Virker jo som han har det bra nå, og godt er det!

Hehe, Etanec syns det var rart med reinsdyr? HUsker hestene hjemme også fikk store øyne i begynnelsen når vi kom med disse rare greiene. Kaldblodsene og tungdølene fnyser fremdeles i nesa når de snuser på skinnene, mens araberene bryr seg ikke lengre. Så rart

Leste nettopp et sted om noen som også hadde problemer med pelsen til hesten, at den ble fort slitt osv. De begynte med reinsdyrskinn, og etter det har de ikke hatt avslitt pels på hestene sine. Håper det funker bra for dere også

Etter at du har brukt den ute på trening, så rister du den godt så hårene skiller seg, og bare heng den til lufting. Kan børstes ved behov, men da bør den helst være tørr. Enkleste og beste salunderlaget som finnes!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:23:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Åååh, ja jeg håper virkelig at du har rett i det med reinsdyrskinnet. Jeg er hvertfall veldig optimistisk til det! husker at Rine også anbefalte meg og prøve reinsdyrskinn, eller var det kanskje Elin Ellingsen?? Ja, tror det var hun ja
Fikk det i går, så nå skal det snart prøves ut jah!! Gleder meg masse, men tror jeg skal klippe det litt til før jeg tar avsted for det ble litt stort i lengden på ham, men for lite til at jeg kan dele det i to. Men det gjør ikke noe, funker det kjøper jeg glatt et til om jeg skulle føle behov for det senere

Men se her :

Endelig kom det

Det med Epiton ja.. Tenkte ikke på heelt fra starten da var han jo hos Kjell, og jeg vet at hestene har det bra der. Men så ble han solgt til noen som ikke var helt grei mot ham, men tørr ikke legge ut navn her.. Men godt mulig du vet hvem som eide ham før også.
Ja husker og ha hørt at ikke Fernando heller hadde det bra ja... Stakkars hester, forstår ikke hvordan folk kan behandle dem dårligt jeg... De er jo bare så herlige jo

Tusen takk for godt tips om stell av skinnet, det trengte jeg og lære!! Har tenkt en del på hvordan jeg skulle stelle/behandle det ja
Hehe, ja han syntes det var spooky med reinsdyrskinn jah
Tullingen min, hehe. Men men, han har bare med og bli vandt til det ,hihi.
Nei, men det gikk bedre etterhvert så det går nok bra

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
nemmen så fin med nytt hodelag

Blir det ridetur med nytt hodelag og reinsdyr i dag?
Fit for fight (om tre uker)!

Vet ikke hvem som hadde Epiton før, men blir med å krysser fingrene for at han får et godt hjem om han skal selges. Tror nok at de som eier ham nå sørger for det. Hester fortjener bare det beste

Satt nettopp å så på en selvlaget film fra et distanseritt i ett-eller-annet land, jeg skjønte ingenting av hva de sa, men de å se hva hester er villige til å gjøre for oss er rørende. Ekvipasjen fullførte 160km (tror jeg), filmen viste litt klipp fra løypa og en del fra vet.gate. Jeg blir helt rørt over samarbeidet mellom hest/rytter og hestepasserene

Så nå gleder jeg meg enda mer til å starte igjen

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:57:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeppz, det blir full distanseutrustning i dag på turen jah!
Gleder meg til fortøyet også kommer, det i lær sliter på pelsen på sidene nå.. Der ringene ligger oppe ved skulderen.

Oisann, video?? På nettet?? Gjerne linke om du har lyst

Om du ser på Epiton har han en "bulk" på nesebenet som ikke skal være der.. Eierne vet hvorfor og alt det der. Den bulken kommer fra den plassen han ikke hadde det bra, om du spør i helgen hvorfor han har det og hvem som har gjordt det får du svaret
Hvis du ser Epiton der da..
Ja jeg tror nok også at de finner godt hjem til ham, jeg liker de folkene jeg. Syntes de er meget oppegående og kjempeflinke med hestene sine

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 13/06/2006 13:18:58 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  16:26:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
en ri med sko med litt hæl på om en bruker stigbøyler med tåkappe? Jeg har for vane og ri med joggeskoene mine, men kanjeg bruke dem i rittene om jeg bruker tåkappe tro?

Husker ikke reglene..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  17:05:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
jupp, du kan nok ri med flate sko om du har sikkerhetsstigbøyle/tåhette.
Men pisk og sporer er ikke lov whatsoever lenger, og kilometertiden gjelder for hver etappe, dvs du kan ikke ri 18km/t på en etappe og 5km/t på neste. Minimumstiden er 10km/t, eller 8km/t for hver etappe (rotete forklart, men håper du forstod )Ellers er det vel ikke de store forandringer i reglene. Du finner dem på rytter.no, om du har lyst på lesestoff

her er den filmen. jeg spolte litt innimellom, alt var ikke like spennende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-621839040401279423&q=endurance%2Bhorse
Jeg kjeder meg litt sammen med google i dag, finner masse artig

vært ute å ridd? er så nysgjerrig på hva du syns om reinsdyrskinnet

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  21:16:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Takker og bukker for filmen, den skal jeg kose meg med etterpå jeg har svart deg

Jepp, har vært på treningstur med Etanec nå, og vet du hva; salen lå heelt stille med reinsdyrskinnet under!!!
Jeg er helt imponert!!!
Han svettet masse men det er jo ikke rart, det er jo varmt med slikt skinn. Men det funket 100 % jo!!!
Og hodelaget var også helt 100 %!! Likte det kanongodt, hehe.
Hadde en treningsøkt på mellom 2 - 2,5 mil, så jeg fikk virkelig testet ut skinnet ja

Det var godt at jeg kan starte med sko uten hæl Og jeg forstod hva du mente ang. minimumstidene

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:22:15  Vis profil  Svar med kopi av melding

så bra! Får satse på at det ikke fører til slitasje på hestehårene, men det skal vel en del til før det gjør det. Alltid herlig når nytt utstyr funker bra

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  00:36:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Sant sant, men bare sååå skjeldent jeg hr opplevd og kunne kjøpe utstyr til ham som ikke har gnagd eller noe

Men nåå er det tid for distansevideo her, hi hi. Har sett Frustrerte fruer så jeg har ikke fått satt meg ned og se den enda..

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  12:15:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå må dere snart henge opp gardiner og få inn litt møbler her så det blir litt hjemmekoselig! Dere har jo omtrent flytta inn hit jo Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  12:39:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Oki, tar deg på ordet jeg
og en data må jo på plass, så vi kan skrive til hverandre, hihi

Men så har vi det koseligt også her inne da Hvertfall har jeg lært en masse av og prates her, og også fått kommet meg videre innen distanseridningen. Takket være vår kjære Miriam

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  14:24:20  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hihi, er alltid hyggelig med hesteprat når det egentlig skal studeres

Har ferie nå da, så nå er det snart hjem en tur til min lille hest, og der finnes ei bredbånd.. jaja, bare sånn ring-opp internett, men... Klarer vel å snike meg inn her da også!

Gøy om jeg har kommet med gode råd og tips for deg Bente, håper du får litt utbytte av dem også. Så lager du jo dine egne erfaringer, det som funker for en person/hest, trenger jo ikke fungere for en annen.

Gleder meg hvertfall masse til 1juli, håper det blir en fin dag for alle. (det er jo en konkurranse, men ingenting er sikkert før en er ferdig for dagen, et viktigste er å ha en frisk og opplagt hest, før og etter løpet!)

Og fair play

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  15:28:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja håper du får sneket deg inn her på MIXen selv om du kommer hjem til ring-opp-nett, ellers blir det jo kjedeligt her inne på distanseforumet jo..
Er jo ingen andre enn meg og deg som gidder skrive her.

Ja du har lært meg mye allerede skal jeg si deg! Jeg har turd ta steget ut og anskaffe meg reinsdyrskinn, lært mer om hvordan jeg skal behandle bena hans etter treninger (og det funker jo kjempefint foreløpig hvertfall ), lært mer om elektrolytter, utstyr og minimumstider
Om du vil fortelle litt om pulsmåler og hvordan en bruker den under ridningen, blir jeg kjempeglad for det også Har tenkt og kjøpe en selv snart (må bare se at jeg greier henge med på 6 mila først, og at jeg klarer og fortsette helsemessigt sett etter det). Fant ut at det ikke er så ille dyrt på distansritt.nu med pulsmåler.

Ja det blir spennende og likevel konkurranse 1.juli, men som sagt tidligere (tror jeg?), så blir det og gjennomføre for min del da. Jeg kjenner meg selv og Etanec godt nok til og vite at vi ønsker og vinne, men må likevel konsentrere meg om og fullføre med god nok puls og kondisjon. Jeg skal prøve og ikke undervurdere ham igjen slik jeg gjorde på 4 mila, men nå får vi se.. Tror hvertfall ikke vi blir de største konkurrentene i løypa, hi hi

Har du hørt noe mer om de vurderer 8 mil også eller? Om Ellen har fri fra jobben ville hun starte med Pluton, men da bare på 2 mila.
Jaja, kjekt uansett om hun vil starte

Begynne rog kjenne muskler på Etanec som han aldri har hatt før!! Det er såå morsomt det

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  21:01:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du vet, Å Gjennomføre Er Å Vinne

Gøy at Ellen/Pluton også har tenkt seg bort, kanskje. Så dem på sprangstevne på Gyland i fjor, skjønn hest.

Har ikke hørt noe om de skal arrangere åtte mil, får vente i spenning. Har ikke noe i mot å starte seks mil heller, tror det er godt for psyken til både meg og hesten. "Plutselig ferdig med rittet??"

Pulsmåler ja.. Det er også greit å ha Pleier ikke bruke den så mye på trening lenger, bare på selve rittet. Men det er fint å bruke den på trening for å bli kjent med den, og ved hardere økter som intervall o.l. Skal lete opp en adresse til deg, bare vent litt

http://www.equus-sport.no/index.php?cat=21296

Her selger han pulsmålere, og det står mye nyttig info om du har lyst å lese litt, mye

Equine easy (B1) er veldig enkel og brukervennlig.
Equine in Zone (A3) er også grei og brukervennlig.

De andre er litt mer avanserte, kommer jo an på hva du vil bruke måleren til.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 14/06/2006 :  23:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei:) sneig mg inn i sia "dåkka" hehe. ja, miriam e du klar dn 1 juli?eg tru d blir tøfft,mange på meldte. og to frå tau e jo ikkje akoratt så rolige i hodet..heh..men d blir spennanes au då, når så mange deltar. godt å veda ette hovserad at tanha klare dei milan heilt fint pappa skodde på to nye bagsko på tanha, han e jo så fel t å slida dei ud,jaffal dn eine.men d e vel pga dn slenginga med bagfoden. arh irriteranes...mesunne dg på at du he dn perfekte hesten ferrari men når eg sga kjøba mg ein hest..ein ellar annen gång..så må d vr ein polsk araber hehe. tanha blir så lang og stor.hihi. men kan ikkje klaga, eg fr jo låna an HEILT graits!! eg konne jo ennda holdt på me hans petter og vr urolig på at han stivne ette kvert ritt, etappemål osv.. men d henge ennå i mg, eg e alltid urolig får tanha når han sga t vet.kontroll. he ennå mange år igjenn før eg kjenne an liga gått såm du kjenne ferrari. du he jo hatt an i 7 år allerede!? jøss tia går fort

men mi snakkes, eg e ikkje heima når du e her i helga.sga jobba, så reise mg, anders og may linn eni tur t sverige.t liseberg.sga prøva mg på karusella..off blir kvalm bare å tenka på d men eg he bestemt mg eg sga jaffal oppi ein,om d blir ein sver ein ellar t-kopp karusell så e eg fornøyd me mg sjøl!! snakkes...stor kos fra mg og ein STOOOOR ein frå FERRARI!!
Gå til toppen av siden
Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.