hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Holst Ternar/ Graalum Stjerna?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Holst Ternar/ Graalum Stjerna?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sandramor

Skrevet - 06/10/2003 :  05:47:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en unghest etter Holst Ternar og Graalum Stjerna, men vet ingenting om dem, er det noen som kan fortelle meg noe om dem??

Zmerte

» VIP

Skrevet - 01/11/2003 :  15:55:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,hei!!! Så morsomt!
Jeg vet/visste av både Grålum Stjerna og Holst Ternar!!!
Grålum Stjerna delte beite & stall med hesten min fra 97-99 eller noe. Holst Ternar har også delt stall med hesten min fra og med 97 til han ble avlivet.
Jeg kan godt fortelle deg hvordan hesten din ble unnfanget! Det er en morsom historie. Venninna mi(som eide Stjerna) og ei som lånte Ternar var ute på ridetur. Så glei Stjerna på isen og falt. Rytteren ble liggende igjen da jenta sprang videre. Da ble Ternar helt vill! Han sprang i hui og hast etter! Dermed falt den andre rytteren av!
Da ble det full årnings midt i et boligfelt på Kyrksæterøra. :)
Forvirra unger var vitner til denne hendelsen!

Jeg har mange bilder av både Stjerna og Ternar.
Stjerna ble kjøpt av min venninne som fem-åring. Jeg tror hun hadde blitt prøvd som traver som yngre. Hun var ei koselig hoppe, men var ofte litt sur på de andre hestene!
Ble kun brukt som kose/ride- og kjørehest av venninna mi til hun solgte hun videre. Årsaken til at Stjerna ble solgt var skolegang!
Ternar var eid av en annen venninne. Han var en såkalt travet. Men det ble ikke stort ut av ham.
Var en veldig koselig og SKJØNN hest!
Han ble etter hvert slaktet da Norun (som eieren heter) ble gravid for annen gang! To barn en hingst + flere ble for mye... Desverre. Han var en fin hest, og hun angrer den dag i dag!!!
Ternar kom til verden i 1993. Far: Gaute, Mor: Josanne.

Telefonnr. til Norun Totland (som eide Ternar) er: 72453319
Telefonnr. til Gunhild Strand (som eide Stjerna) er: 91190119

Gunhild og jeg har lenge snakket om å prøve å finne "føllet til Ternar og Stjerna" (som vi kaller det).
Hadde vert morsomt å sett det.
Gunhild bor på Kyrksæterøra i Sør-Trøndelag, mens jeg for tiden bor i Balsfjord kommune ved Tromsø. Går skole der.
Hvor bor du?? Hvordan er dette "føllet"? Har du bilder? Får vi komme å se om det blir mulighet for det en gang??? :)

Bare send meg mail eller ring: zmerte@sinnssyk.com / 97020184 eller 77727330.

Vennlig hilsen Marte Lund
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.