hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grime vs. ikke grime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Grime vs. ikke grime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:11:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker ikke grime på hesten på beitet da det er lettere for dem å få satt seg fast når de klør på ting, også kan de få gnagsår...

Ser ingen grunn til å ha grime på hesten min da jeg ikke har noe problem med å få tak i henne...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  02:08:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hesten min ute på beite over lengre tid (sommerbeite og sånn), men han står med grime i hagen sin på dagtid. Av den enkle grunn at de som jobber der ikke gidder å ta på og av grimene på alle hestene når de skal ut og inn. Hadde jeg fått velge hadde Kenzo stått uten hele tiden.

Men når det gjelder sommerbeite. Her har jeg sett hester som har stått med grime på hele tiden, noe som har resultert i sår og gnag. Jeg har også hørt skrekkhistorier om hester som har satt seg fast i grimene, men heldigvis aldri sett det.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  16:05:17  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
bruker ikkje grime på beitet berre kansje når ho treng fluejager
Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  16:31:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
en tråd som går gjennom hullet på reima og spennen på grima istedefor å ta reima gjennom spennen.

Absolutt fantastisk forklaring!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  16:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker grime på beitet, da jeg har en hest som ikke vil inn.. Men bruker som regel billiggrimer fra høøks med sorte spenner, og de ryker utrolig lett. I tillegg har beitet tilsyn omtrent hele tiden, og hesten min blir daglig trent. Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  23:00:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Ikke grime. Siden det er et naturbeite med trær og ting det er lett å henge seg fast i så er grimen av hele tiden. Har vært borti skrekk eksempler med hester med grimer og (Bandasjer!! for å nevne det ) ute på beite.
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  19:14:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Bruker ikke grime på beite, men kommer i grunn litt an på også.
Om det er ett beite som ikke har noe busker og trær som de kan henge seg fast i kan det hende jeg har grime på en, i tilfelle de stikker av :) Men er det ett kjempe fint beite, men litt skog her og der lar jeg de gå uten så de ikke henger seg fast...
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  21:07:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Liker ikke og ha grime på og bruker det stort sett ikke heller, MEN Ferill har netopp kommet ut på beite så og komme inn er nesten helt uakseltabelt! Ikke hjelper det med mat -"trodde du virkelig jeg skulle gå på den??" liksom. Så da går vi etter den ponnien og prøver og lure/bestikke han til han blir lei.. Kommer et og annet løfte om at den ponnnien SKAL bli pølse noen ganger.. Heldigvis er ikke jeg den som holder disse løftene..

Må nok gå med den en stund nå ja.. Men hadde av han grima på lørdagen siden han må ha fri i noen dager, veeeldig spent på hvordan det skal gå og få ham inn igjenn..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  21:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Liker ikke og ha grime på og bruker det stort sett ikke heller, MEN Ferill har netopp kommet ut på beite så og komme inn er nesten helt uakseltabelt! Ikke hjelper det med mat -"trodde du virkelig jeg skulle gå på den??" liksom. Så da går vi etter den ponnien og prøver og lure/bestikke han til han blir lei.. Kommer et og annet løfte om at den ponnnien SKAL bli pølse noen ganger.. Heldigvis er ikke jeg den som holder disse løftene..

Må nok gå med den en stund nå ja.. Men hadde av han grima på lørdagen siden han må ha fri i noen dager, veeeldig spent på hvordan det skal gå og få ham inn igjenn..

Opprinnelig postet av Azzesnuppa

Sånn er ponnien min og
Når jeg først får tak i henne står hun HELT stille eller rygger tilbake og nekter å gå fram... Er ikke lett nei..
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  22:19:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine 4 bruker aldri grime på beitet, bare ved utslipp, innslipp springer de selv.
Dere som ikke får tak i hesten for den ikke vil inn, er det på beite den står? Om så kan den ikke bare få stå ute? Hvorfor må den inn om natta?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  07:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mine 4 bruker aldri grime på beitet, bare ved utslipp, innslipp springer de selv.
Dere som ikke får tak i hesten for den ikke vil inn, er det på beite den står? Om så kan den ikke bare få stå ute? Hvorfor må den inn om natta?
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Hesten min nstår ute om natta, men det er når vi skal inn og ri..
Hun blir så utrolig feit av å være på beite, så hun må trenes regelmessig.
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  10:17:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
nope, 0 grime på mine:) Bedre uten, får tak i de uansett. Er også redd for at de skal henge seg fast o.l. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  12:08:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Fordi jeg vil ha oppsyn med hesten min når den står der. Hadde vi hatt større beiter og med bedre muligheter for ly, hadde hun stått ute.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  12:38:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Når Stjerneskudd står på beite, altså ute på ferie over en lengre tidsperiode, står han uten grime.

Til hverdags i luftegården, har han grima på. Blir lettere for dem som skal ta inn hestene da.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  18:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja bruker grime, fordi det er lettere å få tak i han hvis noe skjer. Han står med grime på om natten også når han står inne... (det er da i tilfelle brann o.l.) Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.