hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vansklig å bestemme seg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Vansklig å bestemme seg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  16:17:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, er det noen der som vil hjelpe meg litt?

Jeg leter etter hest/ponni. Jeg blir 15 i september. Har ridd i snart 5 år, Red når jeg var mindre men da lærte jeg ingenting. Har mest ridd på tur, men det siste året har jeg ridd endel på bane. Har også hatt endel sprangtimer før. Nå i det siste har jeg tatt litt dressurtimer. Liker dette veldig godt, og jeg leter etter en hest som jeg kan bruke til hovudsakli sprang, men hadde vert greit med litt dressur med. Planen var å starte litt etterhvert. Nå i det siste har jeg ridd en islandshoppe, hun er veldig liten. Er usikker på om jeg skal kjøpe ponni eller hest? For det er jo ikke så lenge til jeg ikke er ponnirytter lengre, å da må jeg kanskje selle. Og jeg vil ha en hest jeg kan ha. Men det blir stor overgang frå Vona til hest? Er veldig vansklig å finne hest. Pappa vil ikke at jeg skal kjøpe en over 10 år. Jeg får bruke max 50 000 me utstyr. Hva burde hesten kunne viss jeg betaler det? Synest dere at jeg skal kjøpe hest eller ponni?

Hadde blitt utroli glad for svar!! :)

lino

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  16:33:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale å kjøpe hest. Som du sier selv er det ikke så lenge til du ikke er ponni-rytter mer, og det er veldig kjedelig å måtte bytte om et år dersom konkurranse er noe du finner ut du vil satse på.
Og hesten trenger jo ikke være så veldig stor heller.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  00:41:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hva med å be instruktøren din om hjelp til å finne hest, kanskje h*n vet om noen? Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  00:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du får jo litt hest for 50 000kr, da, men pris avhenger ofte av rase og, ikke bare hva hesten kan. Kikk litt rundt på annonser og se hva du kan få for den summen du har til rådighet. Hest foran ponni er nok å foretrekke hvis du skal konkurrere, og vil ha hesten ei stund.

Syns Ragnhild sitt forslag om å la instruktøren din hjelpe deg var bra. H*n vet nok mer hva du bør se etter, og hvilken type hest som kunne passe deg.
Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  14:57:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Og takk for svar:)

De opp i stallen hjelper meg å finne hest allerede:) men noen mener at jeg bør kjøpe ponni for d blir stor overgang, menst andre mener jeg skal kjøpe liten hest. Så nå har jeg bestemt meg for å lete etter hest. Liten hest ikke større en 155. Så det er vell bare å forsette å se. :)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  11:06:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg synes liten hest høres bra ut.

Lykke til :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  15:23:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:18:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ang hest eller ponni; det går jo å starte hesteklasser med ponni, du får bare ikke fordelene du får i ponniklasser. Så om drømmehesten er under 148cm er vel ikke det krise ;) Men vil du satse på over 120cm og de høyeste dressurklassene bør du se etter større hest. Det viktigste er at du finner en hest du liker og som du kan tenke deg å ha en stund fremover. Altfor mange kjøper hester og bytter dem ut etter et par år, så prøv å finn en frisk, glad hest som kan være en venn for livet og ikke heng deg opp i formaliteter som høyde og rase. ;)
Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  22:50:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
ENDLI :D

I slutten av månedskiftet skal jeg stad å prøve en angloarabisk fullblod på 155 høy, hopper 1-110 bane og går lett dressur :D Kjempe skjønn<3 Skal mest sannsynlig kjøpe den:D Gleder meg kjempe mye!! ;D
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:13:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Lykke til Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  20:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusentakk Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  09:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg funnet meh hest! :-D Kjøpte Czardasz, anglo-arabisk fullblod på 7 år=) KJEMPE snill hest!! =) Han er flink i sprang, å tror jeg kan utvikle meg å lære mye av han!! :) Tror det blir gøy å få begynt å ridd han nå!! :) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  11:46:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Gratulerer og lykke til! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  11:48:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Gratulerer!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  12:46:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Lykke til herfra også:-)

Guro
Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  20:47:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tuusen takk red han i dag for første gang, gikk over alle forventninger=) Han var kjempe snill, fikk han til å gå ne på tøylen i skritt å trav:D å da ga jeg meg for dagen :) Tar det rolig i begynnelsen... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.