hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HTML-koder,hjelp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 HTML-koder,hjelp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  23:58:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har fått tilsendt koder til ferdig oppsett av "menybar" til hjemmesiden min. Problemet er at jeg ikke greier å få skrevet koden inn på riktig måte,får bare opp tekst.
Har jeg forstått riktig,må jeg sette inn tags,men jeg skjønner ikke hvor de skal inn eller hvordan teksten skal skrives inn for å få det til å virke.

Er det noen her som kan dette,og har lyst til å vise meg? Setter utrolig stor pris på litt hjelp!

Hentet fra Notepad'n:

/**************** Sidebar area styles ****************/

#sidebar
{position:absolute; top:0; left:0; width:220px; height:100%; overflow:auto; background:#e0e0e0 url(img/sidebarbg.gif) top right repeat-y; text-align:right;}

body > #sidebar
{position:fixed;}

#sidebar h1
{margin:20px 18px 0 5px; color:#d85d5d; font-size:1.6em; letter-spacing:-2px; text-align:right;}

#sidebar h2, #sidebar h3
{margin:0 20px 18px 5px; color:#808080; font-size:1.1em; font-weight:bold; letter-spacing:-1px; text-align:right;}

#sidebar h3
{margin:20px 18px 4px 5px; color:#606060;}

#sidebar p
{margin:0 20px 18px 5px; color:#606060; font-size:0.8em;}

#sidebar a
{color:#808080}

lino

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  00:36:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hmm.. Om jeg ikke tar helt feil, skal det være mellomrom mellom : og det som kommer etterpå, feks absolute. Men jeg er ikke sikker på om dette er slik det MÅ være, eller om det er bare jeg som er vant med det. Noen ting er jo valgfri.

Men jeg skjønner heller ikke helt hva du lurer på. Det du viser frem er stilarket, og koden er css. Hvor er selve html-koden?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  00:44:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar! Skjønner i grunn ikke helt hva jeg lurer på selv..
Trodde at dette var koden,i en forkludret utgave..kremt..

Kanskje jeg bør ta kontakt med avsender?
Fikk ei mappe med teksten jeg nevnte i forrige innlegg,ei imageside der jeg får opp et par bilder av andre ting og ei side det står "fix" på.

På fix står dette:
html
{overflow:hidden;}

body
{height:100%; width:100%; overflow:auto;}

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  00:49:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Valid XHTML 1.1 and CSS2. Section 508 OK and AA-rated with the WCAG 1.0.

Veit ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre. Jeg er helt grønn på det her.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  11:16:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå er det år og dag siden sist jeg skrev html da, men i teorien kan jeg det.

Det du har der er css, det er oppskriften på hvordan ting skal se ut. Det du også trenger er selve html-koden, og den mangler du her. Eller, kan hende du har den et sted, men..

Hvis du ser på hjemmesiden min, er det en slik meny du ønsker, eller noe mer avansert?

Det er kanskje best å spørre dem du fikk dette av, for som sagt så trenger du html-kode, og jeg husker ikke hvordan man setter opp en slik sidebar i html. Men det ser ut som de har tenkt å bruke divs..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  17:10:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei=)

Ligger masse forklaringer og HTML-koder inne på denne linken;) www.numme-93.piczo.com
LYkke til;)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  22:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for hjelpen begge to!

Liz: Hadde tenkt meg en meny som står stille,uavhengig av resten av siden. Men dersom det blir for avansert for meg,går jeg for slike bokser som du har. Ryddig og pent!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  23:59:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Min står da stille uavhengig av resten av siden. Eneste måten å få det til på er å bruke php (eller liknende), evt å lime inn samme html-koden på alle sidene.

Er siden din online? Får man se?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:11:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dessverre ikke kommet så langt at det er noe å publisere enda. Mulig jeg bare å prøve å få ordna noe på piczosida mi,det er i hvert fall enkelt! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.