hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil ikke hjem!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Vil ikke hjem!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  14:02:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Når jeg har ridd eller leid shettisen jeg er forrytter til en liten tur, vil hun ikke hjem! Hvis jeg rir rygger hun ned i grøfta og steiler osv. og når jeg leier står hun bare stille og stritter imot. Noen ganger har jeg ikke tid til å gå/ri lengre, Og jeg blir veldig irritert! Noen tips?
Iiiihaa!

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  23:30:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har hesten noe grunn til ikkje å ville hjem???
Ka med å gi hesten noe kjmepe godt etter turen?
Har hørt om hester som absolutt skal hjem, men det omvendte er vel ellers sjeldent.
Kan du fortelle litt mer, om kordan hesten reagerer, altså kor langt borte fra stallen du kan vere, til den rygger/steiler? eller er det sånn at det engang ikkje nytter å snu den? Du kan jo ri den på tur, og leie den med en bestemt og rolig (oppmuntrene) hand, hjem i gjen.
Lykke til:)

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  00:47:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
fiske stang med gulerot hengen forann mulen så går den dit du vil :p

glis

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  22:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

glis

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hei!
Hvorfor ikkje? hehehe....

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  23:49:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
vært flere debatter om emnet,sjekk om du får noen tips der:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  02:04:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor lange turer er det snakk om?

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  20:59:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

glis

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hei!
Hvorfor ikkje? hehehe....

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Anbefales ikke.
Hmm, dette var rart, har aldri vært borti at hesten ikke VIL hjem. Her hos meg er tilfellet stikk motsatt, heller litt stresset etter å komme hjem til fôret enn å ri videre Daytona ja.

Det jeg hadde kommet til å gjort var å slite ut hesten på en lang tur (gjerne en plass der det ikke kommer mange biler og er mykt underlag) med mye løping osv. Tilslutt er hesten så sliten at den ikke orker å steile/rygge etc, og da går den nok pent hjem og hjemme i grybben venter det masse deilig fôr.
Anbefaler ikke dette hver gang du er ute på tur for da blir nok hesten lei tril stull og vil ikke på tur i det hele tatt.
Lykke til:)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  12:33:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Om hesten ikke vil hjem, og rygger når du skal ri hjem igjen, gjør det til en jobb for hesten. Altså, når du skal snu å hesten begynner å rygge, be den rygge. Da rygger den ikke lengere fordi den selv vil det, men fordi du ber den om det. Prøv så og gå fremover igjen, vil den ikke, begynn øyeblikkelig og rygg igjen.
Tror nok dette vil virke, lykke til :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  14:24:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Om hesten nekter å snu hjemover kan du rett og slett rygge den hjem!! Rygg, til slutt vil hesten frivillig gå fremover (hjem!).

Fikk "lære" dette av ridelæreren min når jeg gikk på rideskole og trente en av privathestene der :) Hun nektet ikke gå hjem, men nektet å gå diverse plasser.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.