hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  12:43:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Til Roxira: Jeg har nå lest hele debatten. Du får her utrolig mange gode råd, og du får til og med et tilbud om salg av den ene hesten din.
Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Vet jeg har fått tips om salg av den ene hesten, men hun får den ikke alikevel for oppdretter som sitter å sikler på denne hoppa som har gjort det bra på utstilling har tilbakekjøps rett. Og å ikke bli brukt og et paddock liv er ikke noe for denne hoppa, greit nok hun har stått mye hos meg nå, pga skader og meg, men hun har iallefall fått hvert masse ute sammen med andre hester, og jeg har pusset og dullet.
Så uansett hvor mange tilbud jeg for på denne hesten så hjelper jo ikke det når oppdretter skal ha den. Har kontrakt på dette.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 07/07/2006 12:45:34 Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  13:59:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
vil hun ikke få det bra hos oppdretter?
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  18:35:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vil hun ikke få det bra hos oppdretter?

Opprinnelig postet av Ferrari & Miriam

Jo, men der er det ikke tilgang til store beiter og hestene står svært sjelden sammen ute annet enn på sommeren.
Og de har ikke tid til å trene hestene, så derfor synes jeg det er bedre at hun er hos meg.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  18:43:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Forkjøpsrett er ikke det samme som at den eneste som kan kjøpe hesten er oppdretteren, det håper jeg du vet (hvis du har kontrakt på annet, er dette veldig merkelig - for hva om du -må- selge og oppdretter ikke kan ta imot hoppa da - ja, hva da?) . Det er bare at dersom hest skal selges skal denne personen ha førsterett, dersom personen -vil- eller har mulighet til å kjøpe hesten. Det går jo an å lufte tankene litt forsiktig å høre om oppdretter i det heletatt er interessert av hesten nå.

Hvor mye tid går med på hver hest hver dag? Dvs. hvor lenge rir du hver hest og slikt?
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 09/07/2006 :  01:16:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå lest hele debatten og jeg stemmer i med alle de gode forslagene. Syns derimot hele debatten virket litt som om å ¨lokke småbarn med godteri hvis de er snille også får de ingenting allikevel¨. Folk engasjerer seg og skriver lange utfyllende svar, men til ingen nytte. Synes det er en smule respektløst av trådstarter, men folk er forskjellige.

Du får ha lykke til med ridning og alt som hører til - det ordner seg nok.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  11:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ang forkjøpsrett: i min verden betyr det at vedkommende som innehar forkjøpsretten får lov å kjøpe tilbake hesten hvis vedkommende ønsker det og til den prisen selger ønsker seg. (evt markedspris da om du vil;-) jeg mener ikke at det skal være astronomiske summer man "ønsker seg") :-)
Men er man "keen" nok på å kjøpe tilbake, noe det høres ut som oppdretter er her, så skjønner jeg jo at vedkommende sikkert betaler litt for å få igjen hesten, dermed får man ikke solgt den til noen andre :-)

Også skal du ha et klapp på skuldern og litt applaus Roxira for å ønske å overholde en slik avtale:-) jeg tror dessverre det er mange som tenker "jada,jada" når de inngår en slik avtale, også selger de videre til noen andre uten en gang å si ifra til den som har forkjøpsretten.

Guro
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  22:03:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Til Roxira: Jeg har nå lest hele debatten. Du får her utrolig mange gode råd, og du får til og med et tilbud om salg av den ene hesten din.
Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Vet jeg har fått tips om salg av den ene hesten, men hun får den ikke alikevel for oppdretter som sitter å sikler på denne hoppa som har gjort det bra på utstilling har tilbakekjøps rett. Og å ikke bli brukt og et paddock liv er ikke noe for denne hoppa, greit nok hun har stått mye hos meg nå, pga skader og meg, men hun har iallefall fått hvert masse ute sammen med andre hester, og jeg har pusset og dullet.
Så uansett hvor mange tilbud jeg for på denne hesten så hjelper jo ikke det når oppdretter skal ha den. Har kontrakt på dette.

Opprinnelig postet av Roxira

Hva meg å sette bort araberen til en som "stall ringsaker", det er jo et alternativ? Du setter bort hoppa slik at vedkommende kan avle på henne. Da vil du kunne ha en kontrakt hvor du har med at hesten skal trenes opp osv før evt bedekking.
Minuset her er at du ikke vil få salgspenger verken for hoppe eller føll, men man sparer da en god del på stalleie og alle andre utgifter du da ville bli fritatt fra. Pengene kan evt settes inn på "drømmehest-kontoen".

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.