hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Joooss! Naar laerte han det??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Joooss! Naar laerte han det??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 30/10/2003 :  15:29:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Nei vet dere hva! Naa som jeg, takket vaere noen fine tips fra spoff;), har faatt hesten min til aa trives bedre med dressuren igjen, oppdaget jeg noe nytt: Hesten min kan rene galoppbytter!!!

Wow! I det siste har vi nemlig faatt til en super galopp, og kontragaloppen er omtrent like god! Saa har jeg oovd litt paa hooyre galopp holdt 2 sec, venstre galopp overganger(og omvendt) igjennom banen... og etter jeg gjorde to overganger i gaar, kom galoppbyttene av seg selv! Han er jo utrolig smart, og bestemmer seg for at det ikke var noe vits i aa stoppe... riktignok ba jeg ikke om det akkurat... Saa jeg proovde aa be om galoppbytter fra kontra til vanlig paa aattetall. Det gikk supert! Han skjoonte det plutselig! Jeg spurte en av ridelaererene som saa begeistret paa fullblodsen min som en gang var "gal i hodet", om det var hva jeg trodde det var, og hun sa det var ett fint rent bytte!

Jeg skjoonner ikke hvordan han plutselig har laert seg det! Jeg ser han gjoor det mye i paddocken, og foor gjorde han det naar han var stiv for aa slippe unna galopen, men de var ikke saa fine som disse! Er det mulig? Hva boor jeg gjoore naa? Hva er neste skritt? Boor jeg fortsette aa jobbe med de? Er det vanlige at slike ting skjer saa plutselig? Hvordan i all verden har han plutselig blitt super i dressur? hihi, tror jeg er den eneste paa stallen som har en x-galopphest fullblods som har vaert av banen i ett aar og kan galoppbytter! Jeg har faktisk aldri hatt eller ridd en hest som kan galoppbytter(eller har saa fin galopp i det hele tatt!)

(tihi... skjekket faktisk 2 ganger paa registreringen hans om det var min hest, og det var det;) hehe... men detter er da ikke mulig, er det?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2003 :  17:40:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nei vet dere hva! Naa som jeg, takket vaere noen fine tips fra spoff;), har faatt hesten min til aa trives bedre med dressuren igjen, oppdaget jeg noe nytt: Hesten min kan rene galoppbytter!!!

Gøy å høre at det går så bra med dere!

Som du sier har hesten din hatt lett for å bytte til den sterke galoppen tidligere. Så sannsynligvis har dette ligget ganske naturlig for hesten din (det å kunne bytte galopp). Fordelen du har nå er at hesten kan galoppere og bære seg godt på begge hender, og også i kontra. At galoppbyttene da kommer automatisk på kommando er for mange hester veldig vanlig. Ikke alle hester skjønner galoppbyttene med en gang, men er hesten godt grunnridd med tanke på fatningen av de ulike galoppene, har styrken, og naturlig anlegg for å bytte så pleier det ikke være så vanskelig det å bare få hesten til å bytte. Men å ri hesten gjennom for å få et godt bytte pleier å kreve endel mer trening.

Høres ut som du og hesten din trives godt sammen, og har mye fremgang for tiden. Ingenting er morsommere enn det.. Håper det fortsetter slik, men ikke husk å gi opp dersom du møter litt motgang (det er ikke uvanlig). Lykke til!

--
spoff
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.