hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når er beitesesongen over for deres del?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Når er beitesesongen over for deres del?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  22:05:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
I fjor tok vi hestene inn fra beite 20. august, da hedde Don allerede begynt å sette noen millimeter med pels.

I dag var vi borte og flyttet på gjerdet, og det var fortsatt maaasse mat igjen. Vi har også mer igjen av høyet vi kjøpte inn tidligere i sommer. Siden det er varmere i år enn i fjor, kunne jeg egentlig tenke meg å ha de ute litt lengre, men senest til 1.sept.

Når er det slutt på beitesesongen for deres del? Når må hetsene "inn igjen"?

MonCherie

Skrevet - 02/08/2006 :  22:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min og de 3 andre fra samme stall som stod på samme beite, kom inn igjen 1. aug =] var ikke så mye gress på beitet vi stod på heller. så bruker jeg august til å komme i form igjen, siden det er ingen "småstevner" i august her borte som jeg kan være med på.
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  22:13:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Når hestene kommer inn her hos oss bestemmes ikke av om det er mat igjen eller ikke, de får høy i tillegg når det begynner å bli lite mat (evt. lite næringsrik mat).
22. oktober var siste dag på beite i fjor for Eikdokka & co, da brydde de seg ikke om gresset under snøen lengre i det hele tatt og de gikk ikke så mye rundt heller. Da fikk de komme i paddock.

Dekken, høy og grovfòr får de etter behov en god stund før de kommer i paddock uansett

Therese
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  02:22:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Mine tas inn til skolestart, altså rundt 20.aug, men Tora blir sannsynligvis stående på utegang denne vinteren også.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  11:29:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hestene flyttes til et annet beite når snøen kommer. Da avsluttes beiesesongen, og utegangsvinteren kan begynne. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  06:15:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer litt an på hva man definerer som "beitesesong".
Når det ikke er nok mat igjen på beitet, så kan man vel godt si at beitesesongen er over, men de blir nok fortsatt stående ute døgnet rundt en stund til, bare at da blir de fòret.

Er det SKIKKELIG drittvær, så tar vi dem inn om natta, selv om det er sommer, og er det godt vær, så kan de gjerne stå ute over natta selv om det er vinter. Så vi har liksom ikke noen "fast grense", vi ser det an etterhvert. Hestene foretrekker tydelig å være ute dersom været ikke er ufyselig. De første "inne-nettene" så står som regel Gamlefar og henger over døra etter å ha spist kraftfôret og ser ut som et spørsmålstegn. "Hva?? Skal jeg ikke ut igjen??"

Men regner nok med våre blir stående ute hele døgnet til langt ut i September, ihvertfall. Ellers så har vi det slik på stallen at det er litt opp til hver enkelt, for beitene er maks 10 minutters gange fra stallen. Men når vi kommer ut i Oktober, så er vel alle inne om natta, og vi er i gang med "vinterturnusen", vil jeg tro. Da deler vi på foringer (og utslipp/inntaging) men hvis det er noen som vil ha hesten sin på utegang lenger enn de andre, så forer vi den jo bare ute.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 04/08/2006 :  10:29:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lynges beitesesong slutter i morgen(lørdag 5 august). Da henter jeg han hjem fra beitet, og da er det i stall om natta og i paddock om dagen (fram til jordene blir tatt, og vi kan sette opp "silo"beitet igjen) sammen med kompisene. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  11:11:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Mine skal gå på beite til det er tomt for mat, dvs sannsynligvis ut september ca. Vinterpels kan dei berre få, Løkki skal barberast seinare i haust uansett:)
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  17:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene mine står ikke på beite... for konkurranse sessongen er jo på sommeren.. de ha hatt et par uker fri til sammen i sommer de dagene det er veldi varmt ute
de pleier å ha fri på vinteren... hele desember... da rir vi bare dressur da de hater å stå stille forlane både ute å inne.. de kaqn faktisk ikke stå ute mer en 2 t om dagen

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  17:23:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
snart, for det begynner å bli dårlig med gress :(
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  18:35:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Hestene våre står ute til midten av september ca:) Har tre forskjellige beiter å bruke, så har maaasse gress:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:23:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Lenge til det enda gitt. Sjølv om vi starter konkurranser osv. Min hest har stått ute siden begynnelsen av mai. Og skal stå til oktober om været er bra. mat er det uansett så vi får sjå.

Redigert av - Lucinda: den 04/08/2006 19:30:23 Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Beite har jeg nok av, så det kommer heller ann på været. De står vanligvis ute hele døgnet til uti oktober. Beitet er rett utenfor stalldøra så hjemme er de hele tiden. Merker på de om de vil inn en tur, da står de oppe med stallen og maser. Når beitet begynner å bli lite næringsrikt gir jeg de høy ute i tillegg.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  20:53:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
blir vel til begynnelsen/midten av september her.. vi bygger stall for harde livet, så håper alt skal være klart i slutten av august
www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 04/08/2006 :  21:26:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Juni - November som oftest, men kommer mye an på om det er nok mat igjen og hvordan været er.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  16:33:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Jeg tok inn Galie 1.August fra beite. Men han går fortsatt ute dag og natt på ett litt mindre beite på stallen;)
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.