hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sure, "stygge" gamesponnyer og historier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 Sure, "stygge" gamesponnyer og historier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SuperSabrina

» VIP

Norway
Innlegg: 1184

Skrevet - 09/08/2006 :  15:58:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Nei, det fortsår jeg. De kunne gjerne hatt en regel sånn at ikke får store folk kunne ri ponnier som er får små får dem.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 10/08/2006 :  09:46:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Denne regelen kan dere jo mikse til litt selv. I alle år jeg har deltatt på stevner arrangert i NRYF's reglement har jeg ridd ponni og vært over 16år.

Dere tillater jo hester å delta i games nå, så da er det jo ikke noe problem. Reglen hos NRYF er ikke at du ikke har lov til å ri ponni, den er at du ikke har lov til å starte ponni i ponniklassene. Blir jo det samme som om jeg som er over 20 ikke har lov å delta i junior klassene.

Men har startet mange dressurstevner med min ponni for det, for der setter de ikke opp heste og ponni klasser. I sprangen skjønner jeg jo at de gjør det så det skal bli mer rettferdig pga steglengder og slikt.

Så om dere ikke spesifiserer stevnet som et ponni stevne kan ryttere over 16år delta på ponnier.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

games_ruler_forever!

Norway
Innlegg: 84

Skrevet - 11/08/2006 :  15:59:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegames_ruler_forever!  Svar med kopi av melding
Mie Ulrika: Poenget med å lage en tråd hvor folk kan si negative ting, er at da slipper det negative å havne i andre tråder.. Så vet du det.

Games kan da vel godt være under NRYF og fortsatt ha sine egne regler ang. høyde på rytter og ponny/hest, alder på rytter osv? Det burde i hvert fall gå an...
Og Roxira: Bra poeng der.. Games-stevner er jo ikke rene ponnikonkurranser, det er jo med noen hester også... Så den regelen med 16-årsgrense på ponny tror jeg man slipper da, hvis du har rett :P

,,**Mounted Games makes my world a better place**,, Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 12/08/2006 :  00:12:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Og Roxira: Bra poeng der.. Games-stevner er jo ikke rene ponnikonkurranser, det er jo med noen hester også... Så den regelen med 16-årsgrense på ponny tror jeg man slipper da, hvis du har rett :P

Opprinnelig postet av games_ruler_forever!



Jeg skulle ikke skjønnje hvorfor det ikke skulle gå ann, for jeg starter jo min lille Norlandshest på D-stever i dressur. Og jeg er nå 23år. Man har jo lov å starte ponni så sant det ikke er en ponni klasse når man er over 16år. Det er jeg rimelig sikker på, ellers er det en god del som skulle vært diska på stevner vil jeg tro. Man oppgir jo fødselsår på seg selv når man melder seg på stevner, så da ser jo arrangør det fort.

Jeg har iallefall ikke blitt disket av den grunn noen gang.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ingvild.

» VIP

Innlegg: 19

Skrevet - 12/08/2006 :  18:36:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg ikke liker med sporten er at noen, særlig de med dyre dressurhester og spranghester ser ned på oss som driver med games. slik er det hvertfall der vi trener games, selv om vi reserverer banen, og sier fra at det er god plass ved siden av oss, får vi surt tilbake at vi okkuperer hele banen, og at hesten blir nervøs av alle stemmekommandoene og løpingen! det misliker jeg, men ellers synes jeg at games er en super sport :D Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway
Innlegg: 296

Skrevet - 12/08/2006 :  18:38:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Har aldri drevet med games, og har heller ikke kjennskap til det... Det jeg har sett (i spektrum f.eks) ser jo kjempe gøy ut da : D Men om "alle" hestene blir sånn som beskrevet, er det jo ikke noe særlig bra...
Haoli <3 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway
Innlegg: 1184

Skrevet - 12/08/2006 :  18:58:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Men jeg lurer på, hva er problemet med underhals? Greit, det er jo nesten ikke mulig og få hesten på tøylen, men det er jo ikke en ting man trenger i den sporten. Travhestene får vel også underhals(?).
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

games_ruler_forever!

Norway
Innlegg: 84

Skrevet - 12/08/2006 :  20:07:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegames_ruler_forever!  Svar med kopi av melding
Stelpasøta: (kos at du har blanda deg med i debatten forresten *wee*) noen sprang og dressur-ryttere er mektig imponerte over det de gode gamesrytterne får til, men de fleste er litt snørhovne syns jeg.. litt sånn "å, ta med deg den sure, hissige lille møkkaponnyen din og tren et annet sted" i blikket noen ganger... Morro =/ not.. heldigvis er ikke alle sånn, og de fleste respekterer oss.. men noen er ekstreme, og det er lite koselig.. er de i tillegg mange sånne på stallen, blir som regel games-rytterne pusha litt vekk.. selv om de betaler like mye i stalleie og reserverer banen på forhånd..

LiseLotte: Det er veeeeeldig sjelden man ser sure, sinte, hissige, "gale" ponnyer som har blitt sånn pga games'en.. Det er som regel kombinert med for lite dressur og for lite variert ridning de blir verre av å gå games.. Dersom man er flink til å ri variert, har games kun positive virkninger på de aller fleste ponnyene, spesielt psykisk. Fysisk er en annen sak.. Det er en tøff sport for ponnyene.. Den ponnyen jeg har nå (til salgs, til salgs!!) kommer nok ikke til å se så fin ut i leddene om ti år hvis den fortsetter å gå games 1-2 ganger i uka hele tiden.. Hvorfor? Den bruker seg ikke riktig i svinger og stopper, legger for mye vekt på frambeina bla. Er derimot en eldre herremann (snakker om en ponny her nå, dere!) som går helt knall og som sikkert ikke tar noe skade av det i det hele tatt, fordi han bruker bakbeina og ryggen helt riktig hele tiden (så sant den har riktig rytter på ryggen.. det har veldig mye å si!)

Roxy_Gulle: Underhals kan bety at ponnyen har gått lite dressur eller at den blir trent feil. De kan også få underhals av å gå med martingal, strikk eller andre hjelpetøyler. Dersom ponnyen blir gående å dra imot noe hver gang den blir ridd, får den jo så klart større "dra-muskler", hvis du skjønner.. Ponnyen tar ikke noen skade av det, men det ser ikke lekkert ut.. Og det er ren fakta at det er et mye mere vanlig fenomen blant games-ponnyer enn f.eks. sprang (og i hvert fall dressur!) ponnyer... Det kan vel ingen nekte for vel?!

snart NM nå, games-folka!!

,,**Mounted Games makes my world a better place**,, Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 12/08/2006 :  23:54:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvem eldre herremann :-)
si det hanna mor
er det min ponni :p

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

games_ruler_forever!

Norway
Innlegg: 84

Skrevet - 13/08/2006 :  21:25:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegames_ruler_forever!  Svar med kopi av melding
neida Tiril, Tigull tar nok ikke så mye skade av å gå games han ;) men tenkte nå først og fremst på han godeste foffe.. han tar fine svinger osv han!
,,**Mounted Games makes my world a better place**,, Gå til toppen av siden

games_ruler_forever!

Norway
Innlegg: 84

Skrevet - 17/08/2006 :  18:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegames_ruler_forever!  Svar med kopi av melding
Ingen fler som har noe negativt å si på en saklig måte? Dere har sjansen her og nå på denne tråden...
,,**Mounted Games makes my world a better place**,, Gå til toppen av siden

kirakira

Innlegg: 75

Skrevet - 22/08/2006 :  14:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg har så mye negativt å si egentlig. Men jeg lurer på en liten ting bare. Syns det er veldig mye "rykking og riving" i Mounted games. Så jeg har alltid syns litt syndt på ponnier som går MG. De virker liksom både stresset,utilpasse og redde mange av dem.(Og da sier jeg IKKE alle. ) Skjønner jo at det skal gå fort,men syns det ser stygt ut med all fart,rykking og riving.

Og ikke missforstå,for det er mye stygt innen dressur og sprang også. Jeg bare spør jeg,og angriper ingen.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 22/08/2006 :  17:21:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
husk at det kun er lov med milde bitt i mounted games, iallefall i norge.

klart det er rykking i munnen til ponnien, men for og ta et eksempel i min ponni, han bli sikkelig hard i munnen når vi rir games og vil veldig gjeren løpe og jeg må til tider rive i han for og få han til og stoppe.

men når vi er hjemme igjen, i det vanlige miljøet så er han så myk som bare det!
da kan jeg stoppe han med et enkelt press med knærne.

så jeg tror , at ponnien legger seg veldig på tøylen og løper fordi de synes det er gøy, og når rytteren holder tøylen , sånn at han/hun har kontakt, og hesten drar så ser det værre ut en det er!


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway
Innlegg: 1184

Skrevet - 22/08/2006 :  17:31:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg syns det blir feil og rykke får det om:/ Og hvis ponniene legger seg, hva med og bytte bitt?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 22/08/2006 :  17:49:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja men når det ikke er lov i konkurranser med annet en , trinse , hengende trinse, full sjekk,


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.