hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva vil dere si hesten min er verdt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hva vil dere si hesten min er verdt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  20:40:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Litt sånn for moro skyld, så vil jeg spørre dere om hvor mye dere vil si at hesten min er verdt.

Amerikansk varmblodshoppe etter American Winner og Armbro Monica.

Videre stamtavle:
Besteforeldre: Super Bowl (US), Speedy Crown (US), B.J.'s Pleasure (US)

Hun er 6 år gammel, og under omskolering etter å ha vært travtrent. Veldig rolig og snill hest, men med futt i. Aldri sur eller grinete. Ingen uvaner hverken på stallen under ridning.

Dette kan hun:
Fine overganger fra holdt-skritt-trav og omvendt
Forstår halvparader veldig godt
Fine og gode gangarter. Fint overtramp og myke bevegelser
Har hoppet 60 cm bane og 80 cm enkelthinder (i trav)
Veldig flink til å rygge

Ellers veldig fin å kjøre. Kan bli litt stressa med lave drag, siden det ikke er trent så mye på. Men hun er fin å snørekjøre med

Vil ikke si at hun er noen helt nybegynnerhest, men mindre erfarne ryttere klarer fint å ri henne.

Ellers er det tynt i dressuren. Går greit på volte på begge hender, og går fint ut i kantene, samt diagonaler og midtlinjer.

Har desverre ikke gallopp enda, da hun er som varmblodstravere flest, vanskelig å få til å bryte ut av traven, men det kommer seg.

Jeg vil vel tro hun er mer verdt som avlshoppe enn som ridehest slik hun er per i dag, men virker som om hun har potensiale, særlig innenfor sprang.

Hva tror dere? Hadde vært gøy å få konstruktive tilbakemeldinger

Edit for å legge til at helsemessig er hun i tipp-topp stand. Aldri vært halt så lenge jeg har hatt henne (1 1/2 år), og er bøyd opp til 0 grader i alle bein. Fulgt opp med vaksiner, ormekurer og tannrasp.

Wenche & Amber

Redigert av - Wenche=) den 06/08/2006 22:07:43

Hanniball

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  21:15:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
hm...vanskelig å si da...Men kanskje rund 30 000??
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  23:03:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
30 000??? For travfolk kanskje om hun har brukbar tid, men for ridehest-folk max 15 000,- mener jeg...
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:08:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
30 000??? Sier jeg og!!! Det hadde jeg aldri gitt for den hesten. Enig med TORHILD her!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 06/08/2006 :  23:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil si 20 000-50000.
Så lenge alle papirene er i orden.

Vil ikke ha noen problem å selge hun for 20 000.
Kan nok få solgt hun for 50 000 hvis en person er ute etter
den stamtavlen og har peng.

Redigert av - linki den 06/08/2006 23:11:40 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:27:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
maks 15000 synes jeg.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:34:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hun har gått løp på 1.19.1a såvidt jeg forstår utifra infoen på travsport.no.

Selv ville jeg nok ikke kjøpt en hest som henne for mer enn 10-15.000, det gjenstår mye arbeid med henne enda, for å kunne kalle henne en "godt omskolert" traver.

Men som linki sier, som avlshoppe kunne jeg nok ha fått ganske så mye for henne.

Men, ikke i mine villeste drømmer vil jeg finne på å selge den hesten, hun er diamanten i mitt liv ;)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  01:44:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Ville ikke gått over 20 000, helst 15 000 syns jeg var passe;) Som ridehest da...
Pris som alvshoppe har jeg ikke peiling på, jeg er ikke så godt kjent på dette området
Men godt du ikke skal selge henne uansett da hehe...
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  02:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Avl har jeg ikke peil på. Men som ridehest per dags dato, 10 000. Hun har ikke galoppen, og da går hun bare lD dressur og mangler det mest vesentlige i sprang.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  09:49:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Å heisann!Jeg beklager så meget at jeg sa en for høy pris...
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  13:23:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
skader vel ikke å prøve å få 20 for henne vel?? Må jo legge seg litt over, for da har man mulighet til å forhandle. Skal ha litt å kunne gå ned på.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 07/08/2006 :  14:41:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pga av stammen med tanke på avl er hun verdt over 20 000 Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 08/08/2006 :  13:24:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jeg få låne tråden bittelitt?

Jeg syns det også er litt spennende å høre hva folk flest syns hesten min er verdt, selv om hun aldri skal selges...

Josiva, 8 år gammel kaldblodstraverhoppe etter Spang Best og Jotrolla (resten av stammen finner du på travsport.no).

Hun går LC dressur pr dags dato, hopper 90 cm bane (potensiale for mer) og går middels kjøring.

Lett å håndtere, men for å få se det beste i henne, må man kunne ri... Snill og ukomplisert hest, men noe barnslig. Ble tatt ut av travtrening som 3-åring pga en gaffelbåndskade, så hun er da uegnet til trav. Denne skaden er ikke merket noe til de 2 årene jeg har hatt henne selv om hun har gått i relativ hard trening.

Hva mener dere hun er verdt som ride- og kjørehest eller alvshoppe?

*nysgjerrig*
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 08/08/2006 :  14:14:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som ridehest vet jeg ikke.
Men 10-15000 som avlshoppe.
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 08/08/2006 :  14:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som ridehest vet jeg ikke.
Men 10-15000 som avlshoppe.

Opprinnelig postet av linki

Har du da sjekka ut stamtavla hennes? Jeg har ikke spesielt mye peiling på avl, men har fått inntrykk av noen travfolk at hun er verdt å prøve og avle på... Har egentlig vurdert det selv også, så siden du har litt peiling, kanskje du har noen tips til hvilken hingst?
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 08/08/2006 :  15:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg sjekket stammen. Bra stamme.

Elding, Lome Elden, Lome Kongen, H.G balder, Mørtvedt Jerkeld, Moe Odin. Spikeld. Alle av Elding Blod. Fordi hoppene i dine linjer har gjordt det VEDLIG bra med Elding. Sånn Som Søstra, Drillo, Vårlill osv.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.