hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva kunne jeg fått for han?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hva kunne jeg fått for han?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  18:24:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..
uff ja, har vurdert tanken på å selge kross

Han har et utrolig behagelig gemytt, null problemer å håndtere under ridning/på stall..Han er valakk på 4 år, og fjording..

Veldig gode høver, tørre bein, men har har antydning til spatt..
Ingen uvaner, snill å sko, snill på lastebil(ikke prøvd henger )...
fin med dyrlege, trengs ikke bremses, men han har blitt gitt bittelitt dop under tannrasp,kun for sikkerhets skyld..

Viser ingen fiendlige tendenser på stall, og vveldig nyskjerrig på andre hester..Tror han vil fungere bra med andre hester..
Jeg vet han prøvde å ri en brunstig hoppe i vinter...

Jeg selger han som tur/kose hest i tilfelle..
Han er fulgt opp med vaksinasjon, og jeg har fulgt ormekur,selvom tidligere eier glemtenoen tror jeg..
Gikk uskodd frem til han var 3 år..Men kunne helt sikkert blitt barfot, pga han har gode høver..
Det vil følge med noe utstyr hvertfall..

Stamtavla er ikke dårlig, men den har ingen betydning siden det er valakk...
Men Mora er hvertfall Krossy, 1premie, og faren Rånnar , 2 premie..

Han er ikke innkjørt, men tømmekjøring er påbegynt, han vil antagelig bli en fin kjøre hest om de riktige folkene utdanner han..

Men siden han har spatt, skal ikke trekke tungt..

Vet spatten vil trekke noe ned..

Men hva kunne jeg ha fått for han som tur hest?

Redigert av - LivogZara den 07/08/2006 18:38:02

Bustetrollet

Skrevet - 07/08/2006 :  19:52:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
10 000 - 12 000 uten utstyr.

Nå er jeg ikke så flink til å antyde priser osv.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  20:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er desverre ikke så snill, så jeg sier max 6-8.000,- avhengig av hva utstyr som følger med....
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  23:45:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ca 10.000 pga spatten.. Kvifor skal du selge han da? Skal du ha deg ny hest?
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  23:52:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
jeg ville gitt mellom 7-10 000 avhengig av hva slags utstyr som følger med. men spatten trekker endel ned,og jeg tror nok jeg ville krevd å få vite i hvor stor grad han har spatt før jeg evnt hadde lagt inn bud. Innkjørte hester er et pluss synes jeg!
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  00:10:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dersom han ikkje hadde hatt spatt burde du nok kunne få 20-25.000 kr for han, meir om han var innkøyrd også.

Men det att han har spatt vil trekke mykje ned. Dessverre, og spesielt siden det selgast altfor mykje altfor billig fjording i dette landet.

Eg trur det kan være vanskelig å få over 10.000 kr. Det kan bli vanskelig nok å overhode få solgt.

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  10:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med så mange gode, friske fjordinger på markedet, til alt for lave priser etter min mening, vil det nok bli vanskelig å oppnå god pris for en relativt uerfaren ung en med kronisk spatt.
Jeg hadde nok ikke engang "lukta" på en sånn hest, langt mindre kjøpt en.

Og med tanke på at man sannsyneligvis ikke vil få forsikret den med dekning for akkurat spatt, vil man fort kunne sitte med høye veterinærregninger for å gi den et godt liv i årene framover.
Så jeg er nok enig med Torhild sånn prismessig.

Trist at det ble sånn for deg.
Du har jo en hest du i utgangspunktet trives med.
Men jeg skjønner at du vil videre.
Og har man ikke egen stall, og romslig økonomi, må man tenke som deg.
Har gjort det samme selv.
Viktigste er jo at du finner et bra hjem for hesten!

Anette Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  12:14:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Hmmm fjordinger ligger ikke høyt i pris for tiden, og når hesten din har spatt i tillegg. Tror nok heller du bør konsentrere deg om godt hjem fremfor pris.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.