hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 4 år gammel varmblods (vurdere å kjøpe)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 4 år gammel varmblods (vurdere å kjøpe)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  00:28:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Vurderer å kjøpe Tamburin etter Tamin Sandy. Han er en nydelig varmblodstraver, stor og sterk. Han har ingen fremtid som travhest, eier mener det er fordi han taper i svingene, men forhørte meg på travbanen i dag, å noen mente det var i luftrøre probleme lå. Eier selv mener han aldri har hørt noen lyd fra strupen. Men i dag henter jeg hesten, å skal ha han her på prøve. Da jeg slapp han ut sammen med de 3 andre hestene her, så skulle han elegant vise seg frem, stor og edel som han var, MEN en skurrlyd i brystet tydelig luftrøret.

Eier vil ha 15000, er grei pris på en unghest på 4 år, men når han har luftveisproblem så er jo det mye? Syns det er mye å betale, har jo kanskje planer å starte han i western eller prøve han i sprang, men det kan jo aldri bli noen slik framtid da?

Noen som har ærfaring ang dette? Å hvor mye syns dere han er vært?

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  07:48:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kost på veterinærundersøkelse og få på papir alt veterinæren finner av "feil" på hesten.
Dette gir et reellt bilde av hestens helse og salgsverdi.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  12:04:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Skal ringe dyrlege i morgen, er nesten 100% sikker på at han har luftveis problem. Det må jo minske prisen!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:41:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Prøvde å ri han i dag, han er ikke mye ridd, men virket helt grei. Nydelig trav, helt fabelagtig. Hesten er så utrolig vakker, å hørte ikke en lyd i strypen i dag. Har kanskje litt lyst på han jeg:) spent på å se hvordan det utvikler seg, han er veldig sterk, så jeg får jobbe hardt den mnd jeg passer han, for å se det ann litt.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  23:17:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ikke kjøp en hest med problemer i utgangspunktet. Du får nok problemer allikevel..
Det er min erfaring, og det har jeg lært av..
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  23:41:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Ja, du har rett. Har heldigvis to mnd på å bestemme meg. Men han er jo ung, er jo et dårlig tegn at helsen svikter som 4 åring! Og 15000 er mye for en hest uten avlingsverdig, og nesten ikke er ridd eller har noen travfremtid.
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 09/08/2006 :  23:03:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville ikke gitt 15 000 for denne hesten!
-den kan ikke bli en god traver.
-ikke innridd.
-skurrelyd fra halsen.

Men den ene hesten jeg trener hadde også dette problemet, kom lyder fra halsen når han anstrenger seg veldig, men han ble operert for dette i Sverige.
Operasjonen kostet ca 10-15 000.
Nå vet jo ikke jeg om det er akkurat det samme som feiler denne hesten, men jeg ville hatt en _grundig_ veterinær undersøkelse av den for å finne ut om problemet er lett å kurere.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  23:24:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
I dag sendte jeg hesten tilbake til eier, har bestemt meg at jeg ikke skal ha han, å venter med hestekjøp ei stund, har jo mine gode venn Frisco=) Som ikke er noe mindre sprek enn denne 4 åringen.

Venter en stund til jeg finner noe jeg er sikker på at jeg vil ha, men blir vanskelig, når man føler at ikke noe kan bli like perfekt som Frisco, å gruver til hans dager er talte.

Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  09:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
travere som ikke fungerer i løp får man ofte til slaktpris hvis man holder ørene oppe, de er friske og raske, men ikke bra nok til trav. Kynisk at friske hester blir sendt til slakt

Jeg har fått anbefalt en traver som beskrevet av veterinæren min, garantert frisk i bena, staselig kar visstnok (skal ta en titt på han i dag). Ikke innridd og 4 år, så det er mye jobb. Men da kan du jo sammenligne 15000 kr for en ikke frisk hest som i tillegg ikke kan noe, med en frisk hest (som heller ikke kan noe da) til et par lapper. Hastverk er lastverk når man kjøper hest, såpass har jeg lært meg
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  16:17:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
ja, helt sant det ja. Skal nokk ta meg god tid før jeg velger en jeg skal kjøpe, må ha han på prøve lenge på forhånd, så jeg ikke kjøper noe katta i sekken.
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  16:34:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hmmm... Min ponni kommer det en merkelig lyd fra halsen når hun blir hissig og jeg holder henne igjen. Har hørt rykter om at det er noe med ganen eller noe sånn. Noen som vet noe?
Hadde ikke kjøpt den hesten får 15.000 nei!

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/08/2006 :  16:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I dag sendte jeg hesten tilbake til eier, har bestemt meg at jeg ikke skal ha han, å venter med hestekjøp ei stund, har jo mine gode venn Frisco=) Som ikke er noe mindre sprek enn denne 4 åringen.

Venter en stund til jeg finner noe jeg er sikker på at jeg vil ha, men blir vanskelig, når man føler at ikke noe kan bli like perfekt som Frisco, å gruver til hans dager er talte.

Opprinnelig postet av missy_

Slik var det med meg og. Rosita gikk alene i flere år for jeg fant ingen som passet meg, Rosita eller noe annet. Nå har jeg to "drømmehester" oppe i trøa. Jeg lot tiden gå/bestemme, hverken jeg eller Rosita har tatt skade av det.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  22:22:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av missy_

Slik var det med meg og. Rosita gikk alene i flere år for jeg fant ingen som passet meg, Rosita eller noe annet. Nå har jeg to "drømmehester" oppe i trøa. Jeg lot tiden gå/bestemme, hverken jeg eller Rosita har tatt skade av det.

Opprinnelig postet av Bustetrollet

Frisco blir heldigvis ikke gående alene, det vil jeg ikka at han skal, for han har ikke gjort det hele sitt liv. Ei venninne lei beite og stallplass, så han har selvskap. Men det vil nokk ta noen år før, jeg finner den "perfekte" for oss begge to

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.