hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NM Dressur 2003
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 NM Dressur 2003
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Galadriel

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  21:22:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem var det egentlig som vant NM i år? (Alle 4 kategorier)
Var det noen som overrasket positivt/negativt?

Jeg har vært i utlandet så jeg har ikke helt fått det med meg

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  00:57:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hele resultatlisten finner du i NRYFs resultatarkiv.

I ponniklassen var det i år rekordstart i antall. Veldig morro Fikk desverre ikke sett denne klassen selv, men vinner ble Susanne Klevar på Cassanova. Sølv gikk til Emilie Helene Østberg på Master Blend (har sett ekvipasjen endel før, utrolig flotte..) og bronsen gikk til Helle Aakvaag på Big Heart.

I juniorklassen gikk gullmedaljen til Sofie Olsen på Satchmo, sølv til Lise-Lotte Waaler på Star Hillbilly, og bronse til Lillian Jebsen på Riverdance.

I young rider ble vinneren Trude Hestengen på Lope N, sølv gikk til Karoline Sikveland på Angelika, og bronse til Silje Bakken på Santano (nykommer som imponerte meg mye..).

Som vanlig ble vinner av seniorklasse Per Waaler og Star Fortune. Som "vanlig toer" kom Anny Hilde Lindén og Mango Danevang. Bronse fikk Inger Louise Mjaaseth på Resonant.

Jeg var der forøvrig bare søndagen da finalen gikk, og kom etter at ponniene hadde gått. Jeg likte også Christine Øye på Klosterhedens Bofetti godt (kom på 5. plass sammenlagt). Denne ekvipasjen mener jeg kanskje utmerket seg ennå mer på lag NM få uker etter.

Det var forøvrig en artikkel fra lag-NM her på hestemarked. Artikkelen finner du her: "Skauen tok gull i årets lag-NM i dressur". Desverre ingen artikkel fra selve NM.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/11/2003 01:04:32 Gå til toppen av siden

Brègo

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  10:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den som overrasket mest var vel Trude Hestengen som vant YR. De var ikke engang tippet som medajletager. Hesten har nemlig vært skadet i to år og ble nesten avlivet. Den hadde vært i gang bare 5 mnd. på NM. Det er ganske utrolig! Det var også gøy med Ellen Birgitte Farbrot som fikk 2.plass i oppvarmingsklassen. Hun har også hatt mye skada hester. Desverre gikk det ikke så bra videre. Også kjempegøy med Inger Louise Mjaaseth som slo til i senior-klassen og Silje Bakken i YR. Ikke så mange som hadde trodd at de skulle få medaljer! De andre medaljetagerne var ingen store overraskelser. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  11:46:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ellen Birgitte Farbot startet jo Ligowind Moesgård. Marmor hadde vel vært førstevalg dersom han hadde vært frisk. Mulig hun ville gjort det bedre med Marmor også.

Enig det var bra av Trude å komme så raskt på beina med syk hest. Men et kjent navn er hun likevel, så sånnsett så imponerte hun ikke på den måten som jeg mener mange ukjente fjes kanskje imponerte.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Brègo

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  13:51:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet at Ellen Birgitte red Ligowind, det er jo derfor det var så gøy at hun tok 2.plass første dagen! Med Marmor hadde ikke det vært så overraskende.
Startfeltet i YR i år var jo veldig sterkt, hvor hele 4 av 7 st. er tidligere norgesmestere!
Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 26/11/2003 :  12:18:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Selv om Per Waaler er 7 ganger Norgesmester, synes jeg at det faktisk er veldig imponerende bra at han har klart å holde på den tittelen i så mange år jeg...det sier jo noe om dyktigheten til paret!
Ellers synes jeg det er mange imponerende unge ryttere som er kommet på banen!
Er det noen som vet hvor det er blitt av Echo og Anette..det var jo en meget profilert dressur ekvipasje for noen år siden...

Cammi
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2003 :  12:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Anett Olsen har iallfall en unghest nå (tror den er 6 år) som heter Potifar. Har ikke sett den, men det var litt snakk om at den skulle dra til unghest VM i sommer, men den ble ikke med. Vet egentlig ikke hvorfor. Echo vet jeg heller ikke hvor er, men Anett studerte iallfall for noen år siden og siden hun er like gammel som meg så er det ikke umulig at hun fremdeles holder på med det. Hvem vet.. Sikkert noen andre som kan føye til info.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Glorfindel

Norway

Skrevet - 28/11/2003 :  18:53:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Echo ble solgt til USA i 1999.
Anett har dratt til Kyra i England for å trene. Vet ikke hvor lenge hun skal være der. Hun holdt på med jusstudier
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.