hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva er hun verd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hva er hun verd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  09:56:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Hei..
Hva ville dere gitt for denne hesten?

-hoppe
-2 år
-norsk varmblods
-michroshipet,pass
- etter cc Ladiesdream
-under zalme( som er etter zalemco)
- alt er fulgt opp(vaksine,smed,tannrasp ,markekur)

Fikk 7 i helhet som føll på utstilling
Grei og ukomplisert hest..

hva ville dere gitt for denne hoppa?

LisaFi

Skrevet - 17/09/2006 :  10:01:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
hvis rettstilt etc etc... Tjue, max. Ikke spesielt dyr å lage til (sprangavgift etc) og to-tre år til med "annet" arbeid før man kan begynne å ri for fullt. Dvs hesten koster i alle fall femti før du har en ridehest... Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  10:21:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
så lite?
så at sprang avgiften ikke var så høy på hingsten...

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  14:49:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
30-35.000,- ville jeg sagt! Ikke mindre iallefall! Det koster å få fram føll! Hoppen skal bedekkes, ultralyd skal tas, transport hit og dit, hoppen skal fores gjennom svangerskapet, og føllet skal fores til det blir solgt, i dette tilfellet to år. Vi solgte vår to år gamle Oldenburgerhoppe for 35.000,- og folk mente dette var billig!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  17:01:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ville 40 tusen være helt ut på jordet for den hesten?
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  17:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det en hest du vurderer å kjøpe, eller er det en hest noen du kjenner skal selge?
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  18:25:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
en hest jeg vurderer å kjøpe ja..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  21:36:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å si om 40 tusen er helt på jordet, er vanskelig å si, siden jeg ikke har sett hesten. 7 i helhet, men hva trakk opp og hva trakk ned? Hvordan var gangarter? Eksteriør? Temperament? Hvor mye håndtert er hun? Er hun påbegynt longering og annen trening fra bakken, eller er hun bare grønn unghest enda? Hva om du pruter og sier 35.000,- eller gikk de ikke med på det?
Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  15:08:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ville 40 tusen være helt ut på jordet for den hesten?

Ja. 7 i helhet er ikke noe spes. godt resultat.
Kan du legge inn bilde av hesten, sammen med bedømmelsen den har fått??
Hva skal du bruke den til/ hva er dine ambisjoner med denne hesten? Hvor høy er den, evt. forventet sluttmål.
Hvem er morfaren?

mvh Henriette
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 18/09/2006 :  16:06:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
30 000 +/- Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  14:08:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Selvom hesten fikk 7 på føllutstilling så er dt langt fra sikkert at hun ville ha fått det på unghestutstilling. Hester utvikler seg svært mye på to år. Min 2 åring fikk bl.a. bedre gangartskarakterer nå enn som føll, mens en annen 2 åring fikk veldig mye dårligere karakterer, ramla faktisk ned fra 9 til 7 på trav.
Har hesten søsken (hel/halv) som går i sporten (dressur/sprang), hva har de eventuelt prestert? Sånne ting ville jeg også sett på!

Hvordan er hue på hesten, rolig eller heit. Jeg ville ikke lagt for mye vekt på hvor langt hun er kommet i utdannelsen, det er jo bare en toåring.
Jeg har ikke begynt på longering med min toåring, pga sterk vekst. Heller vente litt lenger enn å presse dem fortidlig. Dog skal min begynne longering og tømmekjøring nå.

Prismessig ligger hun nok på gjennomsnittet. Stortsett selges unghestene fra 35 000 og oppover, skal være heldig om du finner noen under den prisklassen i Norge.

Lykke til med hestekjøp!

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  15:52:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
skulle gjerne lagt ut bilde, men siden det ikke er min hest vil jeg ikke gjøre det..
morfaren er vel renville...

Hun har noen søsken som går i sporten,ikke mange men noen...

Hun har ikke blitt longert noe mye, men bittelitt, blitt brukt som håndhest en del..
Virker ikke heit i hodet overhode..

Redigert av - LivogZara den 19/09/2006 17:07:32 Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  18:50:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg var ikke ute etter CC ladiesdream`s morfar, men toåringens morfar

Er det en sprang eller dressurhest du er ute etter??

mvh Henriette
Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 20/09/2006 :  11:51:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Står på første innlegg at unghesten har morfar Zalmeco. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  17:11:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
skal uansett ikke ha noe hest som går grand prix osv, men den skal brukes til begge deler ..
Vi trener så langt vi kan komme er vel målet...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/09/2006 :  19:04:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
GRATULERER MED HEST LIV! Hehe :-P
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.