hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sur når han får mat
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Sur når han får mat
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Silver

» VIP

Skrevet - 17/10/2006 :  08:10:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Hesten min er somregel alltid sur når han får mat. Det har kommet seg veldig i det siste, men han har litt nykker igjen ennå. Det sies at det skal komme av at han gikk for lenge sammen med moren da han var liten og måtte kjempe om maten. Kan det stemme? Hva annet kan slik oppførsel komme av? Det er ikke noe problem for min del, han gjør meg ingenting, men er sur. Når jeg har gitt ham kraftforet kan han finne på å stå å spenne i veggen uten at noen mennesker er i nærheten. Det står riktignok en irriterende araber på siden av ham som står å irriterer ham (hesten min er sjef.. derfor blir han sur), men slik har han alltid vært...

Noen tips for å lindre dette? Han var som sagt tidligere mye værre, og det hjelper dersom jeg går inn å snakker med ham og koser med ham. Men vil samtidig at han skal ha matro..

Let freedom ride...

oleo

» VIP

Skrevet - 17/10/2006 :  11:48:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
At han har stått med moren sin og måtte kjempe for maten høres noe rart ut synes jeg, som regel er det med andre hester enn moren de må kjempe om maten med...men.. Sur er han...og hester kan blir sure av forskjellige årsaker under foring. Som du sier, han ønsker matro, han har en idiot ved siden av seg som sikkert erter og gjeiper... Men det kan også være at han har dårlige erfaringer fra mennesker under foring. Det kan være stress relatert og det kan være for å beskytte maten. Det jeg mener du bør være konsekvent med er å vente med å gi han maten til han vertfall har ørene frem...klø han litt når han spiser...for så å bare la han være i fred. Kanskje han som står ved siden av skulle vært byttet ut...eller kanskje dere skulle kledd veggen akkuratt der maten er med en plate eller plank slik at han får følelsen av å være i fred samt at han føler å bli respektert. Ute ville nok aldri han i naboboksen vært så nærgående under foring, han ville trolig være jaget for lengst. Men han er ikke dum og har erfart at din hest ikke kan gjøre han noe når de står inne, pga den fysiske skillen mellom de... dvs han kan nærme seg din hest langt mer enn hva han kunne gjort ute...noe som ikke din hest får gjort særlig mye med..annet enn å være sur eller legge på ørene.... Ikke så lett å være hest alltid.

Lykke til

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

-Silver

» VIP

Skrevet - 17/10/2006 :  12:17:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Takk for svar!

Det er det jeg har gjort, kost med han og latt han få spise i fred når han har roet seg. Heldigvis flytter araberen snart, så da får vi fred for ham

Let freedom ride... Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2006 :  12:53:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Inntil da kan du jo henge et dekken over boksveggen før foring slik at de ikke ser hverandre akkurat når de spiser..

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 17/10/2006 :  14:10:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg opplever at hester kan bli sure på hverandre om de står rett ved siden av hverandre inni stallen under fôring, men er egentlig ganske langt i fra hverandre på rangstigen når de er ute.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.