hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest døde under sprang stevne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hest døde under sprang stevne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  21:59:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
Finner ingen linker om det, men under junior/yr NM i arendal i helgen døde en hest som følger av stygt fall i landingen. Etter det jeg har hørt av de som var der, tok den seg ikke ordentlig i mot med frambeina og landet på hodet og knakk nakken etter et hinder. Så grusomt det må være! huff.. stakkars eier. Er virkelig hvert konkuranse menneskes mareritt! legg ut linker om saken hvis dere finner da.

mvh ronja&connie

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  16:15:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
hjelpedemeg! Stakars hesten! *snufs snufs*
ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  21:06:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
stakkars hest da:( og stakkars eier! tenk så fælt å se det:O
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  02:29:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Tragiskt og veldig trist! Stakkars hest sier jeg nå bare, eier klarte seg jo tydeligvis bra... - så det var jo godt, men huff stakkars hest!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  12:11:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Stakkar... Hadde aldri turt ri sprang jeg mer om det hadde hendt meg:s Huff...
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  17:48:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Å herregud...... stakkars både hest og rytter.....
Da hadde ikke jeg hoppet et hinder mer, hadde jeg opplevd noe sånt....

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  18:21:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Shit! =O =O Stakkars hest!! Og stakkars rytter! Rytteren har sikkert skyldfølelse nå! =/ ='(
Haoli <3 Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  23:00:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Den døde ikke av fallet, holdt jeg på å si. De trodde den var død, siden den var besvimt, men det viste seg at den bare var lam i frembeina når den prøvde å reise seg. Grusomt. De måtte altså avlive den der inne i hallen. "Heldigvis" , ikke rette ordet å bruke men uansett, så var hun sise rytter i siste klasse den dagen.

Dette har hvertfall jeg hørt fra flere som var der nede den helgen.

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2006 :  20:04:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
herregud.. går det ann? stakkar eier se og føle at hesten nesten dør, og like etterpå se at den blir og er død.. huff =( og hesten, stakkar, den gjore det rytteren ville, de hadde det sikkert kjempe fint sammen. og publikum.. tenk hvor fælt det er å stå å se på et stevne der et stykt fall skjer, og hesten må avlives

jeg holder meg til de små hindera =) men alt kan jo skje... =(

jeg og ei vennine var på rideleir for 2 år siden (?). siste dagen fikk jeg og hun lov til å bli med stalljentene å ri resten av hestene på sommerbeitet, omtrent halve flokken sto der fra før. det var jo selfølgelig på kvelden, i 6-7 tia.. alt gikk fint og alt var gøy. det var en ganske rolig tur. vi kom fram, alle va så fornøyde.. vi ble hentet. og vi dro. da vi kom til stallen fikk vi beskjed om at alle hestene var løse. alt gikk fort. ingen somlet. alle hoppet inn i bilen og kjørte av sted. jo da... der sprang den store flokken som noen vill hester.. ikke så veldig langt unna E6'en. vi fikk sammla inn alle. men vi manglet en hest. vi lette etter henne. ikke lenge etter på fant vi henne. hun lå helt stille nedenfor en skrent. der lå hun med 2 brukkede bein. dyrlege kom å avliva henne på plassen.. huff så trist

der lå hun død, rett forran øynene våre.. vi sto å skreik

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/11/2006 :  09:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg så en hest død på stevne!
hovedpulsåra sprak, hu døde 6 meter fra meg og kanskje 15 meter fra banen etter æresrunden.
de vant nemlig en innledende runde før hu døde

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2006 :  11:11:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Huff. Så fælt...
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 16/11/2006 :  13:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var hestepasser for denne hesten før jeg kjøpte min Royal X. Hesten hette Code Red (Cody) og var helt fantastisk å ri på! Hun som eide han var hun jeg kjøpte Royal X av... Dette var helt tragisk! Jeg fikk vite det kl. ett på natta, og sov ikke et dugg den natta... Rytteren fikk et bein slengt inn i ryggen, men det går bra med henne - hun kunne jo fått hele Cody over seg... Dette er virkelig et mareritt, og det provoserer meg derfor kraftig at dette ikke er tatt opp i verken lokalavis eller lokaltv. ulykker skjer og når jeg leser kommentaren fra daglig leder ved Arendal og grimstad rideklubb om at stevnet har gått som på skinner og uten problemer - da blir jeg rett og slett FORBANNA! jeg mener i alle fall at det er svært viktig å opplyse om farene i denne sporten, for det er faktisk farlig det vi driver med. Jeg vil påstå at det er mye farligere enn å kjøre bil o.l. Mine tanker er hos Heidi nå, som har opplevd alle rytteres mareritt. Cody - R.I.P Gå til toppen av siden

Proffen1

» VIP

Skrevet - 16/11/2006 :  15:51:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ble desverre en tragisk utgang for Heidi og Cody..:(
I det han skulle over en oxer fikk han frembeina ikke godt nok opp og over, og styrtet i bakken... Nervesytemet som styrer bevegelsene til beina ble antalgeligvis revet rett av og han klarte ikke å koordinere beina sine. De gjorde alle mulige måter på å få reddet Cody men desverre, livet var ikke til å redde...

Er helt enig med Hanne her at det er viktig etter en slik ulykke og igjen fokusere på at ridning kan være en risikosport og ikke minst fokusere på hvor viktig det er med ordentlig sikkerhetsutstyr til rytter og ikke minst til hest!

Cody var en herlig hest og vi vil alltid huske han for sin spesielle personlighet. Jeg var så heldig å jobbe fulltid i ca ett par år med hestene til Heidi og har masse gode minner derfra:)

Tankene mine går til Heidi som faktisk må leve med denne tragiske ulykken resten av livet sitt.... Gla i dere!!!

Hilsen Liv...
Gå til toppen av siden

EikenesMaja

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  14:45:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEikenesMaja  Send %s1% en ICQ meldingEikenesMaja  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikenesMaja  Svar med kopi av melding
Off! Forferdelig! :'(
Hest - en venn for livet! <3 Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 17/11/2006 :  22:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off Skummelt... Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2006 :  19:46:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Oida! Føler virkelig med denne jenta, utrolig trist å tenke på at slikt kan skje , selv om man bare hopper lave hinder! Får frysninger jeg nå.. :|
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.