hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken oppstalling av hesten har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hvilken oppstalling av hesten har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Pitchie-Pelene

» VIP

Skrevet - 21/11/2006 :  18:50:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg er student for tiden, og skal skrive en avsluttende oppgave innen oppstalling av hest. Jeg søker etter staller som har ulike oppstallningssystemer som bokser og/eller lødrift. I relasjon til dette vil jeg forsøke å registrere hvilke stereotypier (unormal atferd) som finnes i de ulike systemene rundt om i landet.

For de som kan være interessert gjelder dette å registrere hvilken oppstalling som befinner seg på stallene, og hvilke stereotypier som forekommer i de ulike oppstallingssystemene. Gjennom et spørreskjema der svar avgis ved å krysse av gjeldende svar, som da vil kunne gi en pekepin på hva som eksisterer og hvor mye det er av stereotypier, og om oppstallingssystemer har noen innvirkning.

For de som deltar vil de kunne få en utfyllende rapport fra denne oppgaven, med resultater fra undersøkelsen. I dette innebærer det statistikk over resultatene, årsaker for de resultatene som kommer frem, med mye mer.

Er du eller noen du kjenner intressert, ta kontakt så snart som mulig.
Spørreskjema vil kunne gjelde alle som driver, eier eller har ansvaret for en stall med flere hester. Håper å få kontakt med mange over ulike deler av landet også, for å få en helhet i undersøkelsen.

Mvh Carina

solanju

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  01:05:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hvis det holder med to hester oppstallet, må du gjerne sende spørreskjemaet til meg. solanju@yahoo.no
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  18:57:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det høyres spanande ut..

Eg har hesten min på ein stall der vi har både rein utegang, og "vanleg stall"
Ingen spilt dog, berre bokser fordelt på tre delar av bygget...

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 11/12/2006 :  09:45:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns dette hørtes interessant ut;) Får vi et spørreskjema da eller? Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 12/12/2006 :  01:34:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Send til meg og jeg vil gi det til stalleier... Stall med 10 bokser og stor løsdrift..

linlea@online.no

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/12/2006 :  04:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne være interessant å se dette spørreskjemaet - send det til meg.
Har hatt hest i stor stall i 23 år - med "naturlig hestehold".
Gå til toppen av siden

Pitchie-Pelene

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  15:49:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen, og tusen takk for svar!!

De som kan være med må ha minimum 5 hester oppstallet, og kjenne til hestene godt.

T.Boysen; har du en e-mail jeg kan nå deg på?

CarpeNox; At dere ikke har spilt passer undersøkelsen perfekt, men så lenge man utelater de som står på spilt, og registrer de som har den oppstallings-formen det søkes etter går også dette fint.

Sender spørreskjema til alle som har flere enn 5 hester, og som helst er over 18 år. Dette for at undersøkelsen skal kunne være ganske nøyaktig, og at svarene blir vurdert. Les siste avsnitt ved første innlegg om hvilken undersøkelsen hovedsaklig gjelder for.

Om dere kjenner flere som har interesse for å delta i undersøkelsen, uansett hvor de eller dere skulle befinnr seg i Norge, hadde jeg blitt takknemlig for hjelp med å videreformidling av dette?

Ellers håper jeg alle som leser skriver inn sin interesse så fort de har anledning, da spørreskjemaet må sendes ut om kort tid.
Gå til toppen av siden

Pitchie-Pelene

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  16:24:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må ha postadresse for å kunne sende spørreskjema, så for de som ønsker å delta kan jo de sende meg en e-mail.

carinakh@yahoo.no
Gå til toppen av siden

Pitchie-Pelene

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  16:25:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må sende spørreskjema via post, og trenger derfor postadressen til de som ønsker å delta. Dere kan sende den på min e-mail;

carinakh@yahoo.no
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/01/2007 :  16:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må man drive stallen, eller holder det med at man er oppstallet?
Isåfall står jeg på utegangsstall hos ei venninde med 5 hester, hvis jeg "duger" kan jeg nås på ruskomsnusk@yahoo.no

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  18:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med om man er oppstallet på store ridesenter? Er jo ikke lett å kjenne hver enkelt hest, men man får jo med seg endel! I såfall er e-mail adressen min hege.johansen@mail.com
Hege Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  01:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alt du trenger å vite står i VIP'en min. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.