hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nå er det gjort- manen er klippet!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Nå er det gjort- manen er klippet!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  19:07:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Kaldblodshoppa mi Juni Huldra har travklipp som begynner å vokse ut, og hun ser litt pussig ut med rett-opp-håret oppå nakken. Resten av mana var litt fjonete og unghest-aktig. Har lenge gått og fundert på å kanskje la henne få ståman mens travklippen vokser ut, og i dag ble veninna mi og jeg enige om at vi måtte prøve Det vokser jo ut igjen Jeg gredde mana og klipte i vei Hele mana har nå en lengde på ca.5-6cm, litt lengre enn travklippen. Men den står ikke rett opp! Den står...tja...litt hit og dit egentlig Noen som har prøvd det samme? Og tror dere mana vil opp og stå når det har gått seg til litt? Hvis ikke får jeg bare klippe helt ned, for som sagt, det vokser jo ut igjen

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  20:16:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Dra en barbermaskin over ;) Ser litt skinhead ut i en måneds tid, men så blir det skikkelig stå man etterhvert.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  20:23:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Huff, virker så drastisk å bare snaue henne helt Men som du skriver, det går jo bare en måneds tid før det blir litt lengde igjen En ting er sikkert, det hadde blitt mye jevnere om jeg hadde klipt ned alt med en maskin. Det jeg gjorde i dag ville ikke holdt til fagbrev som frisør akkurat, hehe Får høre om jeg ikke får lånt med meg pappas ku-klippemaskin når jeg skal hjem og feire jul
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  20:58:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Har også hørt at man må klippe helt ned for å få det til å stå.. Går sikkert ann å bruke saks for å få det helt ned også..
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  23:39:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Har både brukt saks og barbermaskin for å snaue mannen di sjeldne 2 gangene jeg har gjort det ved ny innkjøpt hest (hørt at mannen skal også holdes ren?*til dem*) Maskinen gjorde jo jobben mye enklere og finere, men går helt greit med saks også, man må bare jevne til en del på slutten
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  00:04:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Vurderer å skamklippe hesten min siden den ligger til alle kanter og aller helst fremover, men hvor lang tid tar det før mana er ca 10-15 cm igjen?
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 25/12/2006 :  21:47:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en kaldblods på stallen som alltid gikk med nedklipt man ( ikke helt kobbet ned, men nesten) Han var kjempefin, nakken kom skikkelig godt frem. Hos han var mana vokst ut igjen etter 7-8 mnd, da var den liggende på en side, uten at den sto opp i øst og vest. Vennina mi klipper også kaldblodsen sin til ståman, kult synes jeg Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 25/12/2006 :  22:24:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å gjøre det samme med Oden, jeg blir gal av hvordan mana ser ut nå. Jeg tviler på at jeg noensinne vil ha laaang man på Oden likevel, siden han har så lite og pjuskete pannelugg.

Hm, kanskje jeg skal kvasse saksa og prøve å gi han pønkersveis? Det er som du sier Asbjørg, det vokser jo faktisk ut igjen

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  16:03:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vurderer å skamklippe hesten min siden den ligger til alle kanter og aller helst fremover, men hvor lang tid tar det før mana er ca 10-15 cm igjen?

Opprinnelig postet av Western Viking

Ca et år vil jeg tro. Kommer litt ann poå hvor fort manen vokser da. Hesten min hadde fått lang man igjen etter et år...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  16:04:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller nødvendigvis ikke så lang tid. Når jeg tenker meg om så klipte jeg den først i sept/okt og den var rimelig lang igjen i juni....
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  22:28:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Mener å huske at vi skrellte Fabian helt i oktober, og at han hadde hår til alle kanter igjen før våren kom, så jeg tipper det tar rundt et halvt år før hesten har vanlig ridehest-lengde man igjen.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  04:50:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
1/2 år tok det også her
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Karoliiine

» VIP

Skrevet - 15/01/2007 :  22:14:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må bare barbera heile prøvde å kluppa shettisen min en gang d var ikke så vellukka sto her og der som du skrev Men han var bare søt me d da Hehe
Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 19/01/2007 :  23:03:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Stuss den jevnlig nesten helt ned et par mnders tid så får du en kjempe fin og tykk man. Du trenger ikke cobbe helt ned til rota over hele. Utrolig stilig hvis du får til en kort-kort versjon av fjordingmanen. dvs litt lengere man fra midten og et stykke oppover. Halsen kommer godt fram da, og man får jukset fram litt;)
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 20/01/2007 :  00:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oden har todelt man, mesteparten mot venstre. Hvis jeg klipper helt ned får å ordne ståman, vil mana dele seg slik den er skap, eller vil den stå rett opp hvis jeg stusser jevnlig?

Hilsen ufaglært frisør

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 22/01/2007 :  22:48:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
mest sannsynlig vil den stå etter noen stusser:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.