hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - FARMEN 2007
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 FARMEN 2007
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  20:30:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Liker ikke farmen jeg!
Farmen = slakting

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  21:05:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
slakting=mat i magen!
Liker ikke kjøtt du da eller?rein veganer kanskje.. stakkars høner som må legge egg også vettu.. tenk å ploppe ut et digert egg hver dag!
blir litt provosert av folk som ikke liker slakting jeg da. den maten man spiser hver dag er faktisk også levende dyr som ikke lever lenger og har blitt til mat! Selv om de ligger pent pakket i frysedisken!!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 11/01/2007 :  22:53:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som er veganere må være utrolig sultne, jeg kan ikke fatte og begripe annet. Ikke kan jeg forstå at det er spesiellt sunt heller.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  22:59:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg har vært det, fordi mine foreldre er noe eksentriske, og det krever ENORMT mye kunnskap, bønner, linser og erter for i det hele tatt å få i seg de næringsstoffene man trenger for å være sunn og frisk. Og de aller fleste må til slutt ty til proteintilskudd(som i de fleste tilfeller inneholder BEINmel=dyr.. hehe) for ikke å få alvorlige mangelsykdommer. tror ikke det er noe mer humant å tørke og knuse beina på dyra før man spiser dem...
Sol er slem i dag..fnis!
Farmen viser jo bare hvordan det faktisk er mest humant å skaffe seg mat: nemlig avlive dyrene raskt og smertefritt i deres eget bomiljø... Ikke kjøre de på digre transporter til fremmede steder som lukter blod før de omsider blir biff og pølser.. pent innpakket da selvsagt, sånn at ikke fintfolk trenger å tenke på at det en gang var et beitende dyr..

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  20:32:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
slakting=mat i magen!
Liker ikke kjøtt du da eller?rein veganer kanskje.. stakkars høner som må legge egg også vettu.. tenk å ploppe ut et digert egg hver dag!
blir litt provosert av folk som ikke liker slakting jeg da. den maten man spiser hver dag er faktisk også levende dyr som ikke lever lenger og har blitt til mat! Selv om de ligger pent pakket i frysedisken!!

Opprinnelig postet av solanju

Jeg spiser ikke kjøtt eller fisk, nei!
Men andre ting som melk og egg spiser jeg (bare når det er blandet med noe for ellers liker jeg det ikke, har ikke noe med å gjøre at det kommer fra dyrene)..

Tenker slik jeg:
Dyr som er levende og har følelser må bo i små fjøs for at vi skal spise de! Ta høner som et eksempel: De bor så trangt at de ikke kan gå for at vi skal spise de. De har ikke gjort noe galt, men likevell blir de behandlet være en fanger..
Mormor og morfar kjpte høner av noen som drev med avl. De hønene kunne ikke gå en gang de! Morfar måtte jage de for at de skulle røre på seg å skjønne hvordan man gå!
Synes dere det er helt greit det heller?
(Ja, nå er det jeg som blir provusert her men!)

Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  21:36:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Nei det syns jeg ikke er greit. Jeg er veldig bevisst på hva slags kjøtt jeg spiser, og hvordan dyrene hadde det før de blei mat. jeg kjøper så langt mulig kun kjøtt som er hjemmeslaktet eller vilt. Dvs dyr som er gått ute og hatt det bra helt til den dagen de får ei kule. Og jeg kjøper egg fra frittgående høns. men da spiser jeg også med meget god samvittighet!

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  21:59:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei det syns jeg ikke er greit. Jeg er veldig bevisst på hva slags kjøtt jeg spiser, og hvordan dyrene hadde det før de blei mat. jeg kjøper så langt mulig kun kjøtt som er hjemmeslaktet eller vilt. Dvs dyr som er gått ute og hatt det bra helt til den dagen de får ei kule. Og jeg kjøper egg fra frittgående høns. men da spiser jeg også med meget god samvittighet!

Opprinnelig postet av solanju

Okey, bra du tenker sllik da

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 12/01/2007 :  22:02:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sikkert mye dårlig dyrehold, ingen tvil om det. Men jeg kan ikke lure på om storfeet jeg åt til middag i dag levde et verdig liv eller ikke. Jeg mener at det å spise hva dyr gir oss er det mest naturlige på jord - og at det er en del av den naturlige floraen.

Jeg syns det er helt brutalt å se på National Geographic når et rovdyr jager og dreper sitt bytte, men likevel - Det er slik naturen er.

solanju

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  11:04:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Ikke sant. syns det er ok når det går an å vite at dyra har det bra før de blir mat, men Norge har noen av de strengeste reglene for dyrehold i verden, så jeg tror faktisk vi kan føle oss ganske trygge.
Hvor blei farmen-diskusjonen min av????

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  17:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hvem tror dere ryker ut i kveld?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 13/01/2007 :  18:42:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trøndern!

Tonje_

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  21:34:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Han trøndern skulle virkelig ikke røket ut. Han hadde iallefall vett.. Han setter ned foten der det trengs. Som det og kaste ut melka???
Men synes han hadde litt vel go tro på seg selv i kveld..

Men han som er storbonde har jo fa*n meg ikke gjordt en shit denne uka det har vart. Ut med han.
Og det med den bollen de kjøpte.. Guud, sånne folk irriterer meg. Bruker av alles penger, så de kunne hatt mer mat, så køper de seg en bolle og koser seg med..
Ututut med han;) Håper virkelig de andre finner ut av det med denn bollen, da blir det sikkert liv.. xD

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/01/2007 :  23:28:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Han Per var kul, synd han gikk ut.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

AsgriimSvarten

» VIP

Skrevet - 14/01/2007 :  00:40:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig mari.. Og storbonden, LITT av en DRITTSEKK! UUUUUUT Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/01/2007 :  17:30:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Realityserier uten "drittsekker" er kjedelig, så piloten må få bli å irritere oss :)
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.