hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kulde - Uvær - Utegangs hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Kulde - Uvær - Utegangs hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  13:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Om du har hestene dine på utegang, hender det at du tar dem inn pga. dårlig vær eller kulde?
I såfall hva slags vær er det når du velger å sette dem inn?
Hvor går "kuldegrensa" før du vil ha dem inn?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  13:18:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg tar aldri mine inn. Vi bor på Finnmarksvidda, med alt det innebærer av vær og uvær. Hestene har to skjul til fri disposisjon, men de blir lite brukt.

Kulde skremmer ikke hestene inn (unntaket er unghesten - han går inn oftest). Vi har 30 minus i hele januar og februar, uten at hestene bruker skjulene nevneverdig mer. Det blåser og fyker, men hestene stiller seg bak en vegg framfor å gå inn.

Det jeg ikke liker, er å se de stå ute i regn. Men de velger jo det selv, så da lar jeg være å gripe inn.

Ellen Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  13:52:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
samme her. jeg føler meg sikker på at de har tatt valget sjøl, da jeg har forvisset meg om at det skjulet som jeg har er et sted de føler seg trygge. men jeg forer bestandig der inne, sånn at de blir lurt til å gå innomhus litt i allefall..
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  20:30:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Ja, nyhesten Daisy måtte jeg begynne å fore innendørs, fordi ho nektet plent å bruke leskjulet. Og så måtte jeg lære henne å gå gjennom pledd... Jeg har pledd hengende foran døra, slik at hestenes kroppsvarme brukes til oppvarming av leskjulet.
Ellen Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 25/01/2007 :  21:20:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Samme her tar de aldri inn uansett vær. De kan selvsagt velge å gå inn om de vil men det er sjelden de gjør det, og når det skjer er det adri på grunn av været.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 26/01/2007 :  09:21:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi tar aldri inn hestene våre pga dårlig vær. Ingen av de trives inne og noen av de får panikk der. Nå i høst fikk hesten min mugg og måtte derfor stå inne noen timer hvor dag for å få tørket det opp skikkelig. Ellers går de alltid ute. Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 26/01/2007 :  11:24:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kan ikke uvær her hos oss sammenlignes med Vestlandet og nordover. Men hos oss er utegangshestene ute uansett vær. En del av de får på seg dekken ved drittvær (sludd og vind), de har et stort rom med halm på gulvet de kan gå inn i. Men så lenge grovforet står ute, står de mer ute enn inne. Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 26/01/2007 :  14:02:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg er enig i det at om hestene har et skikkelig le, men de likevel velger å stå ute i uvær, så er det den enkelte hest trives best med. Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 26/01/2007 :  14:06:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Glemte å skrive at tørr kulde ikke er noe hester på utegang plages av har jeg erfart på mine egne. Så har vi streng kulde + møkkavær, da håper jeg hestene tar til vett å går under tak, men det tyder ikke på at de er videre interessert i det. Trives best ute med rompa til blåsten Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2007 :  15:11:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine står ute uansett vær. Jeg har bekymret meg litt i de verste regnbygene, men hestene takler det fint og står i skuret.
De stortrives når det er kaldt, og er gode og varme selv om det blir 30- en sjelden gang.

Den ene av de tre ponniene får komme inn på boks om natta, rett og slett fordi hun foretrekker det selv.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.