hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tryne med hest... *bilder*
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 tryne med hest... *bilder*
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  12:49:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
hei:)
jeg lurer på om noen har opplevd å falle med hesten i forbindelese med sprang? eller om hesten noen gang har fallt med deg oppå...
jeg og hesten min har faktisk tryna 2 ganger, på 2 år...
første gang var under årets første sprangtrening, i 2006 tror jeg.
vi hoppet over et stort kryss og gikk rett på trynet... grunnen ser du kansje her:

nærbilde:

trodde han brakk bena i landingen, for han stupte bare videre, ned på skulderen, så jeg ble kastet ut av salen og flere meter bortover, og Polo rullet rundt etter meg, men stoppet et par meter bak... han reiste seg opp, ristet seg og gikk bort til meg og snusa på skuldra mi... så søt<3
han skadet seg heldigvis ikke, fikk noen riper i salen, og en veldi skitten hest... han var heldigvis veldi mjuk og godt trent, så han ble faktisk ikke så veldig stiv.. etter fallet skrittet og travet vi litt for å se hvordan han gikk, og så hoppet vi noen lave hinder, og dro på en lang skrittetur....

noen dager senere skulle vi på stevne, så han fikk flere grundige omganger med massasje-børsten, og ridelærer sjekket han flere ganger, og han var overraskende lite stiv i musklene.
vi startet en klasse, 100cm, og kom på 17 plass av 43, med 4 feil.
han gikk veldig bra på stevnet, men det ble litt kryssgallop i ny og ne, så han var sikkert litt stiv, men han gikk på og hoppet supert:)

den andre gangen vi falt, var i oktober 2006. da var han litt sliten og sprang inn mot hinderet, jeg var en smule ukonsentrert, og da jeg skulle rette han opp litt med venstre sjenkel, hoppet han rett opp og for framover, et helt steg for tidlig, og krasjlandet oppi den lille rekken. han traff bakken med mulen og rullet over sitt eget hode, folk trodde hen brak nakken, for nakken bøyde seg ned langs skulderen, og han rullet over og rundt. jeg fløy nok en gang ut av salen og husker jeg så polo (fra min synsvinkel var han opp-ned) med hodet under kroppen, det jeg for mot bakken med hodet først... selv om jeg hadde hjelm fikk jeg hjernerystelse, så uten hjelm hadde det gått riktig ille...bruker alltid hjelm når jeg rir.
hesten ble veldig stiv i venstre overlinje, da nakken ble bøyd til høyre, så han fikk seg en skikkelig strekk, og fikk noen omganger med akupungtur og masse rolig trening uten så mye bøying og samling. jeg ble veldig redd for å hoppe lenge etterpå, eller, selve hoppet var ikke ille, men anridningen var et mareritt uten like... så det ble mye tur, og lite sprang, og jeg ville ikke hoppe høyere enn 70-80cm, og la ALLTID ut en gallopbom eller 2, et steg før hinderet ca... i 2-3 måneder var jeg livredd for å ri mot et hinder, og veldig skuffa over meg selv...
så i jula hoppet jeg litt barbak, en kombinasjon med 2 steg mellom, der det første var et bitte lite kryss, og det siste ble godt over 1m... det bare løsnet helt, og siden har jeg hoppet uten stegbommer foran hinderene, og til og med klarer jeg og ri fram mot hinderet, istede for å holde ijen og få et ekstra steg...

hesten er utrolig sterk i hodet når det gjelder sprang, han elsker å hoppe rett og slett.
han har blitt flinkere også, tenker mere selv og hopper på en annen måte. han hoppet ikke spesielt med ryggen og det var veldig behagelig å hoppe med han. men nå hopper han veldig med ryggen, og løfter supert bak, og han har alltid hatt bra teknikk fram, å det har han enda:)

første stevnet etter fallet (untatt et Drive Inn stevne da):

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."

Redigert av - LineWara den 20/02/2007 12:51:55

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  09:09:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Off da.. Har hatt noen fall jeg. Her er to som er fanget på film xP
Denne er jo bare komisk da xD
http://www.youtube.com/watch?v=h6PvfZsOPsM
Så har vi dette xP
http://www.youtube.com/watch?v=TH_XnB4JZsQ

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.