hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest angrep hund!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hest angrep hund!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  21:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hunder kan jo ha skremt hesten før og derfor den gikk til angrep,

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  18:29:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slik jeg ser det, er det nokså uvesentlig at hesten faktisk angrep hunden, eller at hunden kunne ha angrepet hesten for den saks skyld, i denne saken. Det vesentlige er jo at dama ga blaffen i at folk ikke ønsket at hun skulle ha hundene løse. Hvem gagner det å ha en slik holdning? Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  21:34:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Slik jeg ser det, er det nokså uvesentlig at hesten faktisk angrep hunden, eller at hunden kunne ha angrepet hesten for den saks skyld, i denne saken. Det vesentlige er jo at dama ga blaffen i at folk ikke ønsket at hun skulle ha hundene løse. Hvem gagner det å ha en slik holdning?

Opprinnelig postet av Polaris79

Ingen

Hu sa faktisk at hun driter i det, når det ble sagt fra om hva vil mente.

lovise_felex

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  15:41:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
felex hater hunder, han legger ørene å springer etter dem vist de komme nær. har hennt at han har bitt hunder vår i ryggern.

men når han blir såå forbanna når han ser en hund. er det noe jeg kan gjøre med det? det nytter ikke å ta en hund nær han elle noe. men han angriper ikke mensesker i det hele ! han er kjempe snill og min lille kosebamse :)

<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  20:01:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
felex hater hunder, han legger ørene å springer etter dem vist de komme nær. har hennt at han har bitt hunder vår i ryggern.

men når han blir såå forbanna når han ser en hund. er det noe jeg kan gjøre med det? det nytter ikke å ta en hund nær han elle noe. men han angriper ikke mensesker i det hele ! han er kjempe snill og min lille kosebamse :)

Opprinnelig postet av lovise_felex

Hvorfor skal du ha en hund nær han om han hater dem?
Leker man ikke med ilden da?'

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  12:54:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Veldig mange hester som hater hunder. Hadde jo en Fjording på stallen vår før som angrep hunder, men han var jo verdens snilleste mot barn!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  14:39:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Om hun har fått beskjed om å ha hunden i bånd, er det respektløst å fortsette å ha den løst. Men mener uansett at hester ikke skal gå til angrep på en hund uten videre.
Om noen av hestene på stallen her bevisst hadde gått løs på en av hundene mine, så hadde de pent måtte flytte herfra så raskt som mulig. Vil ikke ha sånne, unnskyld språket, dritthester på stallen. Selvfølgelig det samme om en hest sparker eller biter et barn/menneske. Hester skal ikke gjøre slikt.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  14:53:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hesten er verdens snilleste mot barn, er en åtte år gammel jente som rir og steller den og den har aldri bitt eller spakret henne.

Men den liker ikke hunder, hun fikk beskjed om at hunder skal ikke være løse i nærheten av hestene, hun gjør det like vel og hunden får juling.

AinaVj

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  10:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
[quoteMen uansett så skal ikke hestene angripe! Si om noen hadde en 3-4 år gammel jentunge med seg inn på beitet da som løp rundt og hoiet litt. Er det normalt at en sjefs-hest biter seg fast i barnet også da, og så snur seg og sparker til det???

Om en hest er så agresiv bør den være på eget beite, hvor kun eieren har lov å gå inn, ikke på et beite med 11 andre hester, hvor mange mennesker er inn og ut hver dag!

Opprinnelig postet av TORHILD

[/quote]

Likeledes burde ikke hundene være løse på et beite med hester som reagerer etter sine innstinkter. Synes ikke at hesten skal bli straffet for det når eieren av hundene faktisk driter i hva de andre har sagt.

Mange hunder kan være direkte plagsomme mot hester. Bjeffer/gneldrer, løper rundt, spretter opp i ansiktet på hestene, glefser/biter etter beina på hesten. Synes det er mer forsvarlig å ha hundene i bånd da.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Kaizergutten
» VIP

Skrevet - 08/06/2007 :  21:30:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi hadde en unghest som likte å jage litt på hundene. Først trodde jeg det var ondt ment. Men hun lekte faktisk bare. Men det er klart 250 kg mot 5 kg... Jeg sier det bare. Kunne endt litt dårlig. Hun slo med forhoven og sprang etter for å leke sisten... Litt søtt. Men det finnes grenser sånn egentlig Gå til toppen av siden

-Sultan

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  16:36:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Sultan  Svar med kopi av melding
Hesten min er ikke så gla i hunder, men han "angriper" ikke hunden vår så lenge han ikke driver å springer rundt han. En gang da hunden sprang mot hesten, snudde han bare seg å spraket etter den. Så etter det slutta han bare med å terge hesten. Så nå ligger hunden bare å ser på hesten og hesten syns det er greit; )
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  19:44:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Nå har jeg også vært borti det samme. Hest som angriper hund! Eller iallefall hadde kommet til å gjort det om hunden ikke hadde blitt fjernet!

Sportsponni hoppa mi som er verdens snilleste og rolig av natur. Vi hadde med henne og Nordlandshesten min opp til foreldrene til typen min. Foreldrene hans har ei Bull terrier tispe, og hun skulle jo absolut inn på beite til hestene og rase bort i bena på hestene og hoppe og herje rundt de og prøve å jage de. Først resulterte det med at hestene sparket etter henne og løp til andre enden av den lille paddocken.
Hunden fulgte enda mer iverig etter og da snudde hoppa mi seg senket hodet og klistret ørene bakover og raste mot hunden! Hunden ble litt redd da ja, og vi fikk den ut av beite.

Men bikkja måtte jo selvsagt prøve på dette flere ganger, og hestene sa også da i fra med et spark og løp av gårde og hunden etter og da ble den jaget, hadde vi ikke fjernet hunden eller hunden bare fortsatt kunne det nok gått ille for seg. Sportsponni hoppa mi slo etter hunden med både bak og fremben!

Selv har jeg jo to hunder, og de er med på rideturer og henger rundt oss i stallen, og hun er veldig nysgjerrig på hundene. Men hun har aldri sparket etter de. Lagt på ørene til de har hun nok kanskje gjort et par ganger, men sånn er hun også mot de andre hestene. Og meg noen ganger når det er den uken i syklussen hennes, men det er ikke mer enn det hun gjør, må si i fra litt. Er jo tross allt ei dame med egne meninger.

Tror dette kommer veldig ann på hunden og hvilke singnaler den sender hesten, er hunden truende mot flokken, selvfølgelig er det greit at hesten går til angrep! Det er jo det som er naturlig for den, vi har jo faktisk gjerdet den inn og den kommer seg ikke unna hunden med å løpe som den kanskje hadde gjort om den var fri.
Hoppene har jo et naturlig innstinkt i seg til de får føll å passe på, og tror ikke hoppa hadde stått og sett på at en hund angrep føllet hennes. Isåfall ville det være mye mer merkelig enn om hoppa hadde gått til angrep.

Selvom min hoppe prøvde å ta denne hunden, kommer ikke jeg til å gå rundt å bekymre meg for om noen unger er på beite og hyler og skriker. Hestene mine vil trekke seg unna, og om ungene raser rundt inne på beite og ikke lar hestene være, så er det til pass for dem å få seg et spark. Man skal jo faktisk ikke gå inn til beitende dyr sånn.

Og jeg kommer også til å fortsette å ha med mine egne hunder i stallen, inn på beite og ut på ridetur. Hundene mine utgjør ingen trussel for hestene og blir derfor heller ikke "angrepet" av hestene.
Og jeg har 5-7åringer som rir de minste ponniene mine, og jeg bekymrer meg ikke for at de skal gå inn på beite og hente hest. Sportsponni hoppa mi er veldig glad i mennesker og dum er hun ikke så hun klarer å skille mellom mennesker og hunder.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2007 :  12:04:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
Når man har fått beskjed av stallier om at hunden skal holdes i bånd, eller det står noe om dette i stallreglene, SKAL da dette følges!? er ikke det en selvfølge for voksne folk at man ikke tar seg til rette på andres eiendom?

Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet overfor eieren om jeg eide denne hesten.(selvsagt synd for hunden) Eieren ble advart, og HUN valgte å "drite i det" som hun så pent sa det selv.
Jeg har flere ganger hatt med den ene hunden vår ut på ridetur med connemarahoppen min, og det har aldri vært noe problem. Kommer det løse hunder som oppfører seg truende ved å glefse etter bena hennes, jage etter bak eller lignende, kan hun sparke, men angriper ikke direkte dersom hun ikke er løs.
DERIMOT angriper hun hunder som oppfører seg slik på beitet, noe jeg ser på som en FORDEL.
fremmede hunder har absolutt ingenting å gjøre inne hos mine hester, og kynisk som jeg er, ser jeg heller at mine hester setter en støkk i livet på hund og eier enn at mine hester skal bli jaget og bitt til blods. Det skal dog nevnes at både mine og fremmede hunder kan være med inn på beitet dersom de holdes under kontroll. (med det mener jeg at de holdes i bånd eller går løs VED FOT! en hund som ikke er lydig nok til å bli ved fot til en hver tid har ingenting løs å gjøre i nærheten av mine hester. ;)

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.