hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan lage en hjemmeside?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 Hvordan lage en hjemmeside?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Deftonah

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  15:29:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
heisann

jeg har et lite problem... jeg vet ikke hvordan man lager en hjemmeside... jeg har sett deres, og de er utrolig vakre. jeg kunne det før, på homestead, emn nå er det så forandret... prøvde på home.no, men det så, sorry ordspråket, helt jævlig ut...;P

har noen av dere noen tips, råd, HJELP?

klemz Deftonah...;)

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2003 :  18:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Selv har jeg laget min hjemmeside i en teksteditor på hjemmemaskinen min. Jeg har da kodet den fra bunnen av ved hjelp av HTML. På home.no har en muligheten for å flytte filer du har på hjemmemaskinen din over til webservern (datamaskinen hjemmesidene til home.no ligger) ved hjelp av FTP (filoverføringsprogram). Hvis du bruker Windows er programmer du kan bruke til dette: Notepad (teksteditor) og WS_FTP (evnt bare vanlig FTP som er kommandobasert). Ta en titt under debatten HTML-hjelp så kan du få noen tips for å kode HTML. Dette er kanskje en mer komplisert måte.. Du trenger å sette deg inn i litt, men det er ikke alt for vanskelig. Fordelen med å kode sidene dine i HTML fra bunnen av er at du kan velge nøyaktig hvordan de skal være.

Dersom du ikke vil bruke tid på å lære deg HTML kan du også bruke et eget HTMLredigeringsprogram. Tror det er noe som heter Hot Metal (ikke sikker på om dette er gratis, kanskje..) som du kan bruke til dette. Ellers kan du lagre det du skriver i Word som HTML (velg "save as"/"lagre som"), men blir ikke så pent synes jeg.. Hvis du lager filer med et HTMLredigeringsprogram kan du igjen benytte deg av FTP for å overføre filene til webservern (les om FTP på home.no sine hjemmesider. Angående FTP-server etc..).

Høres alt det jeg snakker om helt greskt ut for deg, så kan du prøve deg på den webbaserte hjemmesidegeneratorn som finner på start.no (siden du ikke likte home.no (evnt du kan prøve en av de andre stedene som er nevnt under debatten "Steder du kan få gratis hjemmeside her på MIX). Da får du ikke full kontroll, og får ikke alt som du vil, men du kan putte inn litt tekst, og sikkert noen bilder iallfall

Si fra hvis det er noe du lurer på.. Kan helt sikkert hjelpe deg! Lykke til..

--
spoff
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2003 :  14:14:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
visst du har laget hjemmeside på homestead før, og ikke forstår deg på html, kan du prøve www.geocities.com . Der kan du velge om du vil bruke HTML, eller pagebuilder som er det samme som den builderen du antagligvis brukte på homestead ;)

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2003 :  21:46:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
visst du går innpå www.geocities.com/hest går innpå "Din side" og leter deg ned til "geocities", finner du en liten guide til hvordan en lager hjemmeside på www.geocities.com :)

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  22:42:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
lurte på om noen kunne hjulpet meg med å lage hjemmeside?? skjønner ikke bæret, må være dum tvers i gjennom!.....hehe...

har prøvd meg på home.no, geocities, start.no og angelfire, men skjønner fremdeles ikke noe! og det hjelper ikke det dere har forklart her på hestemarked... send meg en mail da, hvis du er så snill å hjelpe...

amayan@hotmail.com

Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  00:31:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
på webbyen.dk..
Det er et bra sted og starte..
www.hestefrik.webbyen.dk

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest!
Gå til toppen av siden

Osiris_Mayestix

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2003 :  16:56:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOsiris_Mayestix  Svar med kopi av melding
Jeg ville brukt www.webbyen.dk til å lage hjemmeside.
Det er kjempe lett. Koz Stella.
Du kan også gå inn på min hjemmeside og se hvordan den er.
www.stellalove.webbyen.dk
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.