hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Føler for og gjøre noe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Føler for og gjøre noe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/03/2007 :  21:45:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article123342.ece

Dette er en jeg kjenner som nå er død, hun ble ikke 19år engang.
Det er fryktelig trist og grusomt.

Leste papir utgaven av Budstikka og der sto det 3 døds annonser.

nr 1 var disse tallene

født 1917 død 2007

nr 2 hadde disse tallene

født 1927 død 2007

Og til slutt nr tre

Født 1988 død 2007

Kjente magen vrenge seg, de andre 2 er jo mennesker som har levd et langt og rikt liv, blir helt feil den nr tre da!

Slutt før man har fått Startet.

Det er ille hvor mange fristelser som rammer ungdommer på en negativ måte, og når fridtids klubber stenger tidlig og blir lagt ned, så har undommene ikke noen tilbud og gå til i helgene.

Det er rett og slett for tøfft og være ungdom i 2007!

Men hva kan man gjøre?

Samle inn penger til bekjempelse og forebygging.

Med forebygging mener jeg få undommene intressert i noe, eller gi dem en plass og være som er rus og alkohol fri.

Jeg har drevet med hest siden jeg var 7år og har hatt all fritiden min opptatt med og drive med hest, der av dårlig tid til og feste og drakk faktisk ikke før jeg var 17år.
Synes ikke alcohol er spess godt heller.

At man stadig ser ungdom helt nede i 13 års alderen, som røyker og drikker og ødelegger livet sakte men sikker, det er ille.

Så er det noen som har forslag til noe som kan gjøres?

*Rip go jenta, du vil bli savnet av utrolig mange og du berørte så mange*

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  00:10:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja - forslag har jeg: Opprett sånn "Grønn omsorg" eller rettere sagt: MYYYE MEER av dette!

Det kan kanskje "redde" noen. I alle de årene jeg jobbet med ridning i psykiatrien, var det ikke få "unge skakkkjørte" som omtrent bodde i stallen. Det var deres fristed, hvor de kunne "prate" med hestene om det som plaget dem. - Ja, hadde hestene kunne snakke, så kanskje mange "bedrevitende" teraputter ville ha forstått mye mer....

Ja, jeg kunne prate mye om dette, og senest i siste nr. av det brukerlagte bladet =OSLO - ja, for dere kjøper vel dette bladet, dere som kan - stod det en artikkel om en skikkelig sliten bruker som hadde "funnet sitt nye liv" - som geite-gjeter i Østerdalen. Det var DYRA som "reddet" ham.

Det er ikke uten grunn jeg - og mange fler - kaller hester (og andre dyr også) for "firbente terapeuter" - og da i alle betydninger av ordet, både fysio- og psyko- og miljø-terapeuter.

Kan nevne et personlig eksempel: For mange år siden hadde jeg en søt fòr-rytter, som elsket Sunniva. Men plutselig ble hun borte, flippa helt ut med "kuuule" venner, og dukket av og til opp i stallen, med svarte lærklær, kølasvart og lilla hår i tuster osv osv. Det var et eller annet som gjorde at hun ville hilse på hesten, selv om det ikke var "kuuult". Hennes fortvilte foreldre prøvde og prøvde å få henne "tilbake", uten hell - en god stund. Og dette var lenge før "Grønn Omsorg" var tenkt på engang. Men hennes foreldre gjorde et siste, desperat forsøk - siden de visste at jenta fremdeles var glad i hester. De "tvangs-sendte" henne til en spesiell stall i England, som altså var i drift leeenge før man fikk til noe lignende i Norge.

Og - for å gjøre en lang historie kort: Jenta kom seg bort fra det belastede miljøet hun hadde ramlet ut i. Fikk tilbake heste-interessen, kom hjem, kjøpte seg hest og ble en aktiv rytter.

Etter en stund ringte foreldre meg og takket meg - og spesielt Sunniva - for at jenta deres "slapp fri" - og de spurte om de kunne komme opp i stallen en dag og gi hesten en god klem......

Nå er dette en solskinnshistorie - om den ENE det gikk bra for. Og jeg er slett ikke naiv og tror at "alt med hest og dyr er heeelt enestående" - men for NOEN kan det kanskje være veien tilbake til livet.

Mine tanker går også til de fortvilte foreldrene og venner til den unge jenta - RIP.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  00:54:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Men hvordan kan jeg klare dette alene?
Vet ikke hvor jeg skal henvende meg.

Har tenkt på utekontakte i asker.
Men hvor starter mann?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  03:36:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, Tigull - du er ikke alene!
Ta kontakt med sosialtjenesten i din kommune - HVIS du har noe å bidra med.
Men det er et STORT ansvar!
Evt. kan du ta kontakt medc meg privat - da det er en del ting jeg ikke kan legge ut.....
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  19:01:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hva er din private mail da?
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Garvik

» VIP

Skrevet - 30/03/2007 :  19:59:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Meld deg på Hest og Helse sitt etablerer-seminar : ) Her får du masse god informasjon og meld deg inn i "INN PÅ TUNET"

Hilsen meg som i mitt yrke desverre selger "utstyr" til pur unge jenter som skal ha det gøy og ikke aner hvilket uføre de er på vei inn i...... : (
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 02/04/2007 :  21:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff det er så trist.... blir helt fra meg når jeg leser om sånne ting.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.