hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stevner i 2007
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 Stevner i 2007
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  22:40:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kan dere planlegge en start eller ti i årets distansesesong så sees vi nok i løpet av året! Og bare spør hvis dere lurer på noe.
Gå inn på www.rytter.no og terminlisten der for mer utfyllende "propper"/opplysninger til hvert stevne.

Mars:
25.03.2007 D- Stevne Pegasus Rideklubb rytter Distanse Distriktsstevne
31.03.2007 L- stevne Pegasus Rideklubb rytter Distanse L/E-stevne

April
14.04.2007 L - Øksnevadrittet Viba Rideklubb Distanse L/E-stevne

14.04.2007 Dstevn/Kretstrening Hadeland Ride Og Kjøreklubb Distanse Distriktsstevne
21.04.2007 AVLYST!! Hadeland Ride Og Kjøreklubb Distanse L/E-stevne

22.04.2007 D - stevne Skogn IL Distanse Distriktsstevne

28.04.2007 L-stevne Hadeland Ride Og Kjøreklubb Distanse L/E-stevne

Mai
13.05.2007 L-stevne Pegasus Rideklubb rytter Distanse L/E-stevne

19.05.2007 L- Ualandsrittet Lund kjøre- og rideklubb Distanse L/E-stevne

26.05.2007 L- Rendalen Vesleblakken Rideklubb Distanse L/E-stevne

Juni
02.06.2007 D- Utsiktsrittet Viba Rideklubb Distanse Distriktsstevne

30.06.2007 E- Gylandrittet Gyland Hestesportlag Distanse L/E-stevne

Juli
01.07.2007 D- Orkdalsrittet Orkdal Rideklubb Distanse Distriktsstevne

01.07.2007 L- stevne Pegasus Rideklubb rytter Distanse L/E-stevne

14.07.2007 E- Mesta Rittet Viba Rideklubb Distanse L/E-stevne

August
11.08.2007 L- Treskorittet Lund kjøre- og rideklubb Distanse L/E-stevne

18.08.2007 L- Redalen Vesleblakken Rideklubb Distanse L/E-stevne

24.08.2007 VM-Unghest (FRA)
Distanse Internasjonalt

25.08.2007 L- Knaben Kvinesdal Rideklubb Distanse L/E-stevne

September
01.09.2007 D- ST.Olavsrittet Sigdal og Omegn Hestesportlag Distanse Distriktsstevne

01.09.2007 D- Hurdalsrittet Hurdal Rideklubb Distanse Distriktsstevne

08.09.2007 CEI EM Barroa d'Alva
Distanse Internasjonalt

08.09.2007 L - stevne Pegasus Rideklubb rytter Distanse L/E-stevne

22.09.2007 CEI NBC NorthJutland
Distanse Internasjonalt

29.09.2007 L-stevne m/KM Hadeland Ride Og Kjøreklubb Distanse L/E-stevne

29.09.2007 L -stevne Olimb gård Hadeland Ride Og Kjøreklubb Distanse L/E-stevne

Ferrari & Miriam

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  11:48:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
bare lurer på en ting eller to;)
hvordan trener du opp hestens kondis?
hva må man ha for å starte distanse? har grønt kort, starter mye sprang og litt dressur:)
synes Polo begynner å få go kondis nå, å han har startet distanse før, men det har ikke jeg;)

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 28/03/2007 :  14:31:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
man må ha grønt kort ja:)

en hest som blir trent regelmessig klarer fint en 2og4 mil.

vi trener også noe dressur.men også mye annet forskjellig. fant ut i fjor at vi red ca 7 mil i uka til sammen. men eller er det masse kose turer og kos. noen mål har vi jo, f.eks slik som deg på sprang banen eller dressurbanen.du vil hoppe de hinderene i den rekkefølgen eller du vil ri slik og slik på dresuren.vi har som mål f.eks å komme oss fra en plass til en annen plass på ca ** time. eller vi skal ri i kansje ** kmt helt til *****. det varierer så.men har jo det kjempe gøy! vi har våre mål på tur og dressur/sprang ryttere osv har sine mål innen treningsøkten sin.

distanseridning er for alle.all slags hester og all slags ryttere;) så bare bli med
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  09:07:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
jeg har litt lyst til å prøve meg i sommer ja;)
jeg testa Polo litt tidligere i uka, på lang tur:)
skritta/trava i 30-40 min opp til travbanen, masse oppover bakker, kom til travbanen og red fire gallopintervaller, en hel runde eller litt til på hvert intervall, med stadig økende tempo for å få opp puls/pust. skritta/trava til puls/pust var normale før vi tok nytt intervall. banen er 800m lang, men vi galloperte nok minst 1000m på hvert intervall. begynte i kort gallopp, avslutta med 200m spurt:)
så red vi hjemover, og da var han full av krutt, og ville helst trave i raskt tempo, men han stresser ikke, bare vill fram:)
tok en lengre vei nedover, som er flatere, så vi travet masse nedover, og skrittet i nedoverbakkene.
så kom vi ned på "flata" (byen), og siden han er skoløs, jogger vi rolig langs fortauene/gresskantene... veien vi gikk, bruker jeg ca 40 min på når jeg går i normal/rask gange:)
så vi jogget langs fortau, galloperte gjennom byens skog, travet forbi en skole og en fotballbane, og så galloperte vi rolig over et diiigert jorde, før vi travet/skrittet siste 200-300m fram til stallen...
vi brukte 8-10 min på dette, det tar ca 25-30 min i skritt, og cm 40 min når jeg går...
kom fram til stallen, og trodde klokka hadde stoppa:P han pusten nesten ikke etter denne løpeturen på 8-10 min i rolig fart, og i tilleg hadde vi trent intervall, og vært langt hjemmefra;)
han fikk gå litt løs på ridebanen når vi kom hjem, og han rulla seg og sprang rundt og bukka og lekte litt for seg selv:)

så tror nok han har kommet i fin form nå ja;)

må man ta eget grønt kort for distanse?
jeg har grønt kort, og grunnlisens, så jeg kan starte D og L stevner opp til LB hest:)
holder det?

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  23:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann! Du bruker det grønne kortet du har, det gjelder for alle grenene under bryf går jeg ut fra. Syns jo absolutt du bør prøve deg på distanseritt, men jeg vet ikke så mye om aktiviteten i Trøndelag (var vel der et sted du bor, fant jeg ut etter et besøk på vipen din ), men "22.04.2007 D - stevne Skogn IL Distanse Distriktsstevne"
er vel i sør-trøndelag hvis jeg har forstått det riktig. Ellers er det jo bare å sette i gang din egen rideklubb. De kan ta kontakt med grenutvalget i distanse å få nødvendige opplysninger.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 20/05/2007 :  17:55:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Distanserittet i orkdal i sør-trøndelag den 1 juli, bør være med, Mange hestefolk som møttes ilag. Skulle egentlig starte 6 mil selv, men på grunn av den er blitt satt midlertidig ut av trening så må jeg bytte hest, da skal jeg kun starte 1,5 mil bare på grunn av det sosiale. Håper det er flere som skal ta turen dit Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/05/2007 :  17:58:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Er litt vanskelig og vite hvor det blir arrangert, for jeg kjenner ikke til hvor hvem rideklubb holder til
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 20/05/2007 :  18:48:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
du finner dem på rytter.no sin terminliste, søk på distanse, klikk deg inn på klubbene så finner du ut hvor de holder til. Proposisjonene ligger også der.

Hvor langt er det aktuelt for deg å reise for å delta?

Brårud 13.mai: http://www.rytter.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=582922&CatId=0&CompId=243014&OrgelementId=0
Rendalen 26.mai
http://www.rytter.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=583580&CatId=0&CompId=241858&OrgelementId=0
Aurskog Høland 17.juni
http://www.rytter.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=570207&CatId=0&CompId=243833&OrgelementId=0

for å nevne noen nå i nærmeste fremtid...

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/05/2007 :  21:45:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Vel bor i Asker så hadde iallefall ikke tenkt og reise så langt for første stevne.
Og vil starte 2 mil, så vi vet om vi duger.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.