hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valper ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Valper ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  21:18:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
En sånn en?:

Hehe!!

Har hørt kennelnavnet før, Kjenner ei som har en korthårdachs som heter Jegerbos Raja - den er veldig søt! Skal dere ha korthår eller strihår?

- tør jeg advare dere mot strihår...? Jeg har hatt strihår, og det er en drittjobb å røske av pelsen. Den vi hadde skreik som en gal når vi nappet henne, vi måtte ta den med opp på hytta på landet for å ikke bli anmeldt for dyremishandling - hehe! Men, det er stor forskjell på hårkvaliteten, vet noen som omtrent ikke napper i det hele tatt da. Så dette er i så fall noe dere burde spørre oppdretter om.

- Korthår har jeg også hatt, der er det ingenting pelsstell så det er jo veldig greit :). Søsteren min har tre korthårdachser. to sorte fra Kennel Revebjerget og en rød fra Jærdachs.

Sett denne: http://www.norskedachshundklubbersforbund.org/index.html
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  21:27:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oida,så synd at det ikke heller avles på friske hunder da. Spanielene og sheferne også er jo så fine hunder.

Opprinnelig postet av Vindur og Lise

Det er sånn det blir når det blir mote å ha en spesiell rase. DEt var jo en stund ALLE skulle ha shefer og spaniel, og da avler man som gale for å få flest mulig og med mye innavl blir desverre resultatet arvelige sykdommer. Dette kommer til å skje med de motehundene vi har nå også, såkalte rotter, hehe! chiuaua og kinesiske nakenhunder. Etterspørselen og prisen stiger og da blir det veldig fristende å avle i vei uten å tenke seg om. Avl er jo et studium i seg selv og mange oppdrettere bruker ofte de samme hundene veldig masse og da snevrer man forståelig nok veldig inn. Mange oppdrettere er klar over dette problemet og er derfor flinke til å ta inn friskt blod fra utlandet, på denne måten utvikler man rasen. Jeg mener jo at det egentlig er litt skummelt at dachsen blir større og større og kraftigere og kraftigere. på den andre siden så liker jeg de sånn, men hvis jeg skal avle på min vil jeg prøve å finne en liten tispe til han - slik at ikke avkommet blir større enn min, for han er i største laget :).
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2007 :  23:21:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, den lille der var fin ja ;) Men tenkte på en firebeint dverg :P

Går nok ikke for strihår, jeg syns ikke de er så pene med sånn pels

Den skal enten være lang- eller kårthåret, og jeg har snakket med oppdretter, og han venter korthåret dverg.

Gleder meg, og håper den blir ; D
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  08:19:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den er sikkert kjempefin! blir det sort eller rød? Kjempespennende da :). Lykke til Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  11:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke helt sikker, har lyst på både sort og rød :P
Men skal hvertfall ha en hannhund ;)
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  17:42:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter å ha lett norge rundt etter rasen vi ville ha, basset artesien normand, fant vi den endelig!

Ringte en dame som bentet dachsvalper, men hun fortalte meg at alle var reservert:(
Hun gav meg et nummer til en hun kjente som ventet valper, og han ventet " vår " rase :D

Så nå har vi reservert en liten valp som vil bli født den 25 april :)

Gleder meg som en unge
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  21:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åååååh! så bra da! det var gøy! har du bilde av denne rasen?, blir jo nysgjerrig også da... hehe Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  21:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  22:53:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, den ja! den er jo kjempesjønn da! jeg har hatt beagle og drever mye tidligere, tror de ligner litt på basset i måten å være på... De er jo bare tvers i gjennom gørrsnille da! de vi har hatt har vært sånn at jeg kan bruke de som hodepute :). driver dere litt jakt eller noe eller er det bare kos?

ps: jeg skal kanskje overta en dachstispe nå fra oppdretteren min. Det er mammaen til min (gitlak). Men samboeren min kommer til å nekte, så høyst sannsynlig blir det ikke noe av... :(
Lykke til med nurket deres! Det blir en laaaang ventetid *telle dager*
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  13:02:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Laang ventetid jah...

Hehe, jeg gleder meg fryktilig!
Først og fremst skal det være "vokteren" min når typen har nattevakt, og jeg er hjemme alene og redd :P
Men typen kommer nok til å bruke den til jakt sammen med an kompis som har samme hund. Har oxo litt lyst til å være med på utstilling, ettersom både mor og far er utstillingschampions :D
Men det har jeg aldri vært med på før, så får se om jeg tør :P
Kommer oxo til å ha den som turkompis, da jeg liker å gå laange turer i skogen.
Ellers bare kosehund ;)
Åh, jeg gleder meg :P

Basseten er nok veldig lik beagle og drever både i væremåte, og litt i utseende ;)
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  13:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til! så ses vi kanskje på utstilling? :) Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  18:14:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det kan jammen hende ;) Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2007 :  02:33:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Må jo bare si Grattis til June! Du får legge inn nuuuderlige valpebilder når lillevoffs kommer! Hva tror du navnet skal bli?

Takk for svar,Royal-x! Ble litt klokere nå:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2007 :  13:57:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk, takk, jeg skal legge ut masse bilder!
Hehe, navnet blir enten Bulle eller Jonny
Kan jo hende den har navn når vi får den, men kommer til å kalle den for Bulle eller Jonny likevel :P
Hihi
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2007 :  17:30:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Naaaw,så søtt! :D
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.