hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - irriterenes uvaner?? hav skal jeg gjøre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 irriterenes uvaner?? hav skal jeg gjøre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  16:59:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei=)
det står en hest her på farstad der jeg bor som er fårsåvidt en grei hest å ri men han har en uvane med å kaste på hodet når du rir i trav å galopp.. han nikker på en måte med hode opp og ned.. dette er en uvane som er veldig irriterenes når du ri han. Levis Lee som han heter er en blandingsponni på 11år.. han er flueskimmel og er 128cm i mankehøyde.Vet ikke helt hvordan jeg skal kunne greie å fortlt dette men prøver så godt jeg kan..

en annen uvane er at hver gang duu skal gi han ormekur eller ha på spenol i munnvikene steiler han...nesten hver gan du tar fingeren din i munnvikene på han steiler han.. noen som har forslag til hva som kan gjørest for å bli kvitt disse uvanene.??

Tina_Marie

Skrevet - 02/04/2007 :  17:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tina Marie har det samme problemet. når hun var 3 år, hadde hun store problemer med tennene sine og måtte oppereres, etter det har hun alltid vært livredd for munnen sin. det jeg har gjorde var ikke noe mer enn å ta henne rolig i hodet, masere henne og kose mye, og etter hvert gå litt ned mot mulen hennes og ta forsiktig på den, kose mer i panna eller klø henne en annen plass hun liker osv, holde på sånn og bare snike deg til å klø han litt i munnvikene og gjøre det om til kos isteden for å gjøre det om til noe ubehagelig.
dette funket i hvert fall veldig bra for Tina og jeg kan nå ta henne i munnen uten at hun bryr seg så mye. men ingen fremmede kan.
så konklusjonen min med den uvanen er vel å gjøre det om til kos, er sikkert noe som kommer til å ta litt tid å trenger tolmodighet.
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  18:32:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar..dette må jeg også prøve å se om det fungerer på han Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 03/04/2007 :  10:21:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjør det, men forbered deg på at det kanskje kan ta tid, men om det funker vil det definitivt lønne seg:D
vet du forresten om han har blitt misshandlet på noen måte eller har hatt dårlige opplevelser med noe som har skjedd i forbindelse med tannrasping, eller noe sånt?
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  10:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei det vet jeg ikke.. fortia hans eer ukjent..hun som har Levis nå har hatt han i to år tror jeg.. å før det var det ei anna ei som hadde han i to år.. han har ukjent stamme og. vet ikke foreldrene hans.. Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  23:53:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
kanskje han er ridd emd en hard hånd tidligere? Ser du sammenhengen? Alt han reagerer negativt med er i forbindelse med munnen, i alle fall det du nevner her.. Hvorfor skal hesten har spenol i munnvikene? Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 04/04/2007 :  11:09:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
en skikkelig sjekk av munnen høres også ut som kan være en god ide, spesielt basert på ridningen. Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 07/04/2007 :  21:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nina91: hvorfor ha spenol i munnvikene..jo hav bruker man d til.. det er el for at hesten skal bli mer folsom når hanblir ridd.. men det er ikek bare spenol han regarere på d er også når han skal ha ormekur eller bå på antibiotika.. Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 08/04/2007 :  10:06:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg for min del ville heller brukt vaselin i munnvikene Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.