hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye er han egentli verdt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvor mye er han egentli verdt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  17:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal kjøpe hest nå.
Hunter B.
Bestefaren er selveste Speedy somolli
Far: Nonpareil
Mor: Viva frances

Altså, han ble kjøpt av noen andre for en stund siden for 15.000 kr- da var han siltynn. Tror ikke han var verdt 15.000 på den tid. Men prisen går litt høgt pga stamtavlen.
Nå skal jeg kjøpe han, for samme pris.
Han kan galloppbytter, sjenkelvikninger( tror jeg), gå på tøyle(ikke i galopp ennda), arbeide bra, hopper-men dårlig teknikk ennda, kan komme litt høgt i dressur. MEN- det er så lenge siden han ble brukt ordentlig, antagelevis flere år. Og nå har jeg begnt og brukt han "ordentlig". Så han begynner og huske på ting. Men det er jo likevell noe jeg må bruke tid på.
Men han har blitt så lite brukt det siste året så han har fått slakke sener i bakfotene. Disse må jo jeg selv trene opp-som tar litt tid. Kan prisen senkes pga det?
Og de vil ha en kontrakt - når jeg skal selge hesten igjen- så har de førsterett på han-kan jeg prute pga det, eller er det helt normalt?
Han vever og, men det er ikke de forje hesteeierenes skyld. Så det kan de ikke ta skyld i det.
Han må og ha pass og microshup-som e påtinget for en stund siden, før jeg hentet han og han må omvaksineres- kan pris evnt senkes der?
Jeg har ingen problem og betale 15.000 kr- men det at jeg må ha en del utstyr til-siden de nesten ikke hadde noe utstyr.
Jeg har så lite peiling på dette- derfor spørr jeg.

ER han verdt MER eller MINDRE?

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  18:01:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  19:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er denne hesten? Virker på stammen som om dette er extraver (selv om jeg ikke finner den hos dnt).

Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  19:15:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han skulle bli traver- men har aldri startet.
Han blir 11 år.
Han er fra Sverige, så det er ikke rart at du ikke finner han oss DNT.
Du finner han på : www.travsport.se

Han er også frysemerket
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 16/04/2007 :  19:20:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Syns ikke du kan prute noe særlig for han er absolutt verdt prisen uten utstyr. Stammen har jo ingenting å si, men alderen er grei og han kan nesten alt det grunnleggende. Selv om han vever tror jeg ikke du kan prute, for det er ikke noe særlig problem om du lar han stå ute mye og ikke kjede seg på boks. Det med at han har svake bakbein er jo avgjørende om du vil ha han eller ikke. Men jeg syns ikke du kan prute. Og det med at eierene skal ha førsterett på kjøp ved salg er normalt. Jeg fikk en hest gratis mot godt hjem og hvis hun ikke fikk det godt, eller om jeg ikke kunne ha henne eller noe sånt så hadde de forrige eierene førsterett på henne. Og jeg vet om flere som har det sånn.
"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  19:46:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakket med de som eide hesten før de jeg kjøper den av:)
Han kan alt det grunnleggendes OG har stoooort potensiale til og bli bra i dressur og sprang. Det sa hun:)
Så jeg skal kjøpe hesten nå:)

Sånn ser han ut nå- litt finere syns jeg:
Gå til toppen av siden

Starmate

Skrevet - 19/04/2007 :  12:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
At han har Speedy Somolli i stamtavlen er nok ingen grunn til å øke prisen, det er svært mange travhester som har særdeles gode hingster i stamtavlen - men at han er barnebarn av Speedy Somolli hjelper jo ikke deg når du skal bruke han i dressur, da kan du heller kalle det en ulempe...
Hesten er jo avlet for trav, og når du da skal benytte hesten til noe annet, burde ikke stamtavlen veie så tungt, nettopp fordi hestens forgjengere er avlet til et annet bruk.

Jeg ville ikke betalt 15.000 kr for en hest som ikke har blitt brukt ordentlig på flere år, som nesten ikke har noe utstyr og som i tillegg har en stalluvane.
Det finnes mengder av hest på markedet for øyeblikket, dermed synker verdien ytterligere. Du kan nok få en langt bedre hest for 15.000 kr - med utstyr. Men du må følge magefølelsen. :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.