hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stevner og slikt..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Stevner og slikt..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  23:27:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Ehm.. Kan ikke så masse om stevner, har bare startet to ganger før, 40 og 50 cm :P
Og nå spurte hun som eier hesten jeg steller meg om jeg ville starte 60cm.
Vel, jeg har veldiig lyst, men vet som jeg sa VELDIG lite om stevner.
Kan noen hjelpe litt?
Bl.annet vet jeg at noen steder har de omhopping i 60, men andre steder ikke.
Når det står 60cm Clear Round , vil det da si at det er med eller uten omhopping?

Og så vet jeg også at a1c betyr at vi skal ri rett i omhopping, og a1d betyr at vi får startsignal først.

Huff, rotete ja..
Men hvis dere skjønner hva jeg mener ville jeg vært veldig takknemlig for alle slags svar og informasjon fra klassene 50cm - 80 cm..

Elsker deg, Felex ! (L) <33

nutte

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  23:43:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, når det er clear round vil det si at du skal ri banen feilfritt, så får du en sløyfe;) det er ikke omhoppning. Du har nok fått med deg det viktigste. Du kan jo gå inn på www.rytter.no der står det masse om sprangstevner;) lykke til.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 01/05/2007 :  18:22:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Clear Round klasser går ikke på tid, og du får to forsøk. Det er ingen plasseringer; kun feilfritt/ikke feilfritt.
Hvis hesten river eller refuserer den første gangen, får man prøve en gang til, hvis man ønsker det. Alle som rir feilfritt får sløyfe.

Det er veldig greit å starte Clear round klasser de første gangene man starter/når man skal ut i en ny klasse, fordi man da har god tid til å ri store fine svinger og skikkelige rideveier.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.