hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Form -Ny bildetråd!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Form -Ny bildetråd!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

annie_cv

» VIP

Skrevet - 27/07/2007 :  16:14:36  Vis profil  Svar med kopi av melding

meg å ponnien min Belle Reine. vi begynnte å trene dressur i år. :P
Gå til toppen av siden

annie_cv

» VIP

Skrevet - 27/07/2007 :  16:15:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan legger man ut bilder?
Gå til toppen av siden

MariellogPathfinder

Skrevet - 27/07/2007 :  22:02:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke bare stramme en nesereim til slik at han ikke får sjangsen til å ta ut tunga.. Men Har sjekket alt, og han har ingen problemer med tenner eller noe, bitt har jeg også prøvd mange forskjellige av, men har hørt at x-travere ofte kan ta ut tungen, siden de er vant til at trenerne knyter dem fast, slik at de ikke tar tunga over bittet og stikker..Dette er noe min hest gjør, legger tungen over, men han stikker aldri. Og han har tungen ute om jeg så rir med stramme tøyler som med helt slakke... Men siden han er sånn velger jeg å ri med hack, noe jeg har lært hvordan man bruker også, slik at det ikke blir som sagt før, at man tvinger hesten ned på tøylen pga presset på nesen... Gå til toppen av siden

Muzikaa

Skrevet - 27/07/2007 :  23:08:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMuzikaa  Svar med kopi av melding
Legger ved et bilde av 4 åringen jeg har:

og 5 åringen:

Blir glad for alle kommentarer:D
Gå til toppen av siden

Muzikaa

Skrevet - 27/07/2007 :  23:20:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMuzikaa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei:) Jeg har nettopp kjøpt meg en varmblods x-traver, han er 10 år og har vært traver til han var ca 4 år eller, har bare hatt han i litt over 1 uke, og han kan ikke så mye, håpet på at noen kunne hjelpe meg litt, er så redd for at jeg rir han feil, og at han ikke samler bakparten sammen, sånn han går og bøyer nakken nå er det ikke jeg som har lært han så mye av, han kunne det så og si fra før, men vil ikke jobbe mere med han i denne formen før jeg eventuelt før svar om han samler seg med bakbeina. Har aldri hatt dressur timer, så vet ikke så mye om dressur og alt det der. Håper hvertfall på svar, tips og hint om hva jeg kan gjøre... :)

På disse bildene så går han litt høyt med hodet, noe han har begynte med i det siste, men vet ikke om det er riktig?

Opprinnelig postet av MariellogPathfinder

Hei! Søt hest du hadde:) Bra svart av dere som har kommentert bildene:)
Det jeg ville gjort var å ikke fokusere så mye på formen hans i utgangspunktet, men sørge for å få med bakparten til hesten. Husk at formen kommer av arbeidet hesten gjør. Begynn med å ri hesten på vanlig trinse/mildt bitt, og hold jevn, myk tøylekontakt med samlede hender, og ri overganger og tempovekslinger, volter og serpentiner, veksle mellom rette og bøyde spor. Sørg for at energien hele tiden kommer bakfra, og at du møter foran med jevn støtte i begge hender. Det kan være en god idè å alliere seg med en instruktør, som kan hjelpe deg så du får lært deg å ri den riktig i form:) Lykke til med treningen!

Mvh May Elise
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 27/07/2007 :  23:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
En liten gjeste-visitt fra meg her...
4-åringen synes jeg ser VELDIG fin ut for alderen. Den kommer godt bakfra og virker fin og ledig fortil.
5-åringen (Bacardi går jeg ut fra) er noe vanskelig å bedømme på dette bildet, da han er på bøyd spor, eller i gang med en sidebevegelse. Så ut fra bildet så synes jeg han virker noe framtung og i "nedoverbakke" for alderen. Hadde han vært 4 år hadde han vært super etter min mening.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Muzikaa

Skrevet - 27/07/2007 :  23:51:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMuzikaa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En liten gjeste-visitt fra meg her...
4-åringen synes jeg ser VELDIG fin ut for alderen. Den kommer godt bakfra og virker fin og ledig fortil.
5-åringen (Bacardi går jeg ut fra) er noe vanskelig å bedømme på dette bildet, da han er på bøyd spor, eller i gang med en sidebevegelse. Så ut fra bildet så synes jeg han virker noe framtung og i "nedoverbakke" for alderen. Hadde han vært 4 år hadde han vært super etter min mening.

Opprinnelig postet av Caeles

Takk for svar:) Du påpekte akkurat det jeg selv tenker (og opplever)
4 åringen er bare helt super, beveger seg aktivt framover og byr godt fram til tøylen. han er akkurat der han "skal" være
Bacardi har vært en utfordring, da han i grunn er ganske sent utviklet., og vi har brukt mye tid på å få han lang og dyp.. så har ikke kunne ridd han opp i formen før nå nylig... Så på dette stevnet var han bare sååå rolig, fin og stabil, men nesten litt VEL bedagelig.. fikk liksom ikke noe "power" i han, så det endte bare med at han landet på forparten.... Men det skjer ting, skal legge inn bilder fra sist trening nå, hvor han begynner å sette seg bak.....
Gå til toppen av siden

Muzikaa

Skrevet - 28/07/2007 :  00:46:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMuzikaa  Svar med kopi av melding
Her er jeg og Bacardi på trening 26/7 -07

Gå til toppen av siden

Campari.

Skrevet - 28/07/2007 :  09:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes Bacardi så veldig fin ut i formen osv på de siste bildene for å være 5 år. Han er rund og fin i nakken og går med en fin overlinje. De skal jo ikke gå i en GP form liksom.. Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2007 :  00:11:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Hmm, får nå hive meg ut på'n jeg å da

Hihi, måtte bare ha med dette bildet, han er så søt!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

annie_cv

» VIP

Skrevet - 30/07/2007 :  22:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
C:\Documents and Settings\Annie\Mine dokumenter\love yah...annie sin\belle reine 054.jpg Gå til toppen av siden

annie_cv

» VIP

Skrevet - 30/07/2007 :  22:14:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
(kremt)... tester litt.. får ikke til å legge til bilde :s Gå til toppen av siden

annie_cv

» VIP

Skrevet - 30/07/2007 :  22:22:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
C:\Documents and Settings\Annie\Mine dokumenter\love yah...annie sin\belle reine 054.jpg Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2007 :  08:24:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
må legge det ut på internett først, f.eks www.photobucket.com :)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2007 :  19:25:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding

Nå er det ca 3 uker siden sist bilde.
Noen forbedringer har det jo blitt synes jeg hvertfall.. Kom gjerne med nye kometarer ;) (Men på hest ikke på rytter hehe)

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.