hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trenger litt hjelp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 trenger litt hjelp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 11/05/2007 :  21:13:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
hesten min hopper hindre som regel men mange ganger vil hu ikke hoppe over, jeg trur d er fordi hu blir redd når hu river og er redd for å rive hinderet. for etter at hu har rivi syntes hu d er veldig skumelt å gå over den bommen hu har rivi...

har noen noe forslag til noe jeg kan gjøre for at hu ikke skal være redd?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2007 :  21:37:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du en trener eller en litt erfaren person som kan hjelpe deg? Er veldig vanskelig å gi så mye hjelp over nettet, spesielt i slike situasjoner. Men gjerne fortell mer om deg og hesten, hvordan du trener, hvor mye den har blitt hoppet før, om den alltid har gjort slik osv osv.

Når det er sagt, så er det ikke alle hester som liker å hoppe, eller er like fortrolig med det. Om hesten virker redd, er det likevel mulig å få den trygg, men da må du ta deg god tid og begynne med bommer på bakken (feks bare legge ut en bom "her og der", så 3 meters bommer og andre bomøvelser), gjerne flere dager i uken, da bomarbeid ikke er belastende for hesten. Det er også viktig at du og hesten har et godt og trygt forhold til hverandre, og at du viser hesten "rett vei". Mengdetrening under trygge vilkår er viktig i slike situasjoner. Og du ser fort når du kan ta neste steg til feks små kavaletter og kryss.

Hege Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 11/05/2007 :  22:02:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ingen trener ol. til å hjelpe meg.. hesten min har ikke hoppa så mye før jeg fikk henne i februar, men jeg har hoppa ca. 80 med henne før. d virker som om hu er tryggere når d er med en annen hest, for da hopper hu nesten vær gang...

litt om meg og hesten:
jeg er snert 16 år drevet med hest i ca. 7 år.
hesten er ei kaldblodshoppe født 29.05.02. hu er veldig rolig av seg og d virker som om hu egentelig er glad i å hoppe men er litt redd for å rive hinderet. når jeg har hoppa med henne nå har jeg bare hoppa hindre på ca. 20 - 30 cm.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.