hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan nokon hjelpa meg med bomstr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Kan nokon hjelpa meg med bomstr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 28/05/2007 :  10:21:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sitter å ser på ei annonse på nettet,ein kieffer dressursal i bomstr 31.Kva vil dette tilsvare?Vil det passe min 1.50 høge fjording,med litt manke? Forstår ikkje kvifor salprodusentar ikkje kan halde seg til ei nemning på bomstørrelsar;)

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 28/05/2007 :  19:33:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
31 vil vel si normal/vid.. 30 er i allefall normal, det passer ca til min vb som er ekstremt smal... Men spørs vel også hvordan salen er byggd, om det er en smal smal fjordhest så kansje?
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/05/2007 :  19:54:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
En fjording kan bruke både 30-31-32-33-34 osv osv... Kan ikke bestemme bomvidde utifra rase!!!
Samme som å si at jeg er 177 cm høy og slank, hvilken skostørrelse bruker jeg??
Saler må måles og prøves!!

Gå til toppen av siden

krøllalfa

Norway

Skrevet - 31/05/2007 :  22:44:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekrøllalfa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekrøllalfa  Svar med kopi av melding
31 tilsier normal/vid

og nei, man kan så absolutt ikke velge salstørrelse utifra rase! Da jeg kjøpte min fjordhoppe, Jenka, for et og et halvt år siden fikk jeg ed en sal i størrelse ekstra vid, som passet henne perfekt (vel, så va hun en smuuuule fet da ) Men nå går jeg til innkjøp av ny sal, og må hope helt ned til normal! Så dere ser jo selv; på 1 1/2 år har Jenka gått fra å måtte ha ekstra vid bomvidde, ned til normal (ja, har slanket seg en deel ) (men så er det også to veldig forskjellige salmerker da; den ekstra vide er Griffin Cob allround, den jeg skal kjøpe er Trainers Full Contact eller Trainers Cross Country )

så desverre kan ikke hestens høyde bestemme bomvidde..
Men du kan jo høre med saleieren om hun vet hvilken bomvidde 31 i Kieffer tilsvarer i det salmerket du har fra før

Jenka, you'r my everything <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.