hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rodeo!!! :O
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Rodeo!!! :O
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

silvasnuska

Skrevet - 12/06/2007 :  18:56:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig.....! Hva tror disse gubbene at de driver med??
Herlighet. Håper ikke de har rodeo i Norge også? Er det sånn det er på vanlig rodeo eller?? Hjelpes meg, det visste jeg faktisk ikke..
Surfa litt på hestefilmer på Youtube og jaggumeg er det ikke mye grusomt som folk gjør med hester også og ikke bare andre dyr som smådyr osv i Kina... (hvor de ikke har hørt om Dyrevern!!)
Ok naturligvis finnes det hestemisshandling men på et offentlig sted.., tydligvis virker det naturlig for alle....?

Hvorfor er det lov??

Blir bare så oppgitt... Dere har sikkert sett nok sånt fra før av.. men haloo, skal noen gjøre noe??

http://www.youtube.com/watch?v=Tzg-zpXik6U&mode=related&search=

(Edit: Beklager hvis dette ble lagt inn på feil sted eller det ikke har noe her å gjøre......)

Redigert av - silvasnuska den 12/06/2007 18:57:06

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2007 :  12:00:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sett den her og mange andre verre før..

greia er bare det at her i Norge og andre "siviliserte" land behandler vi dyrene våre som vennene våre,å setter deres behov foran oss.
Men desverre er ikke dette tilfelle alle steder.Man ser jo ofte på disse filmene hvor man slår i hjel katter o.s.v. så står folkene rundt å ler.dyr har visst verken følelser eller personlighet de.

Mens problemene vi f.eks diskuterer her i på HM er om man bør ha hesten på spilt eller boks,hvilket bitt man bør bruke,blir litt smålig i forhold.Men fra barnsalder lærer jo folk der at det er greit å slå dyr,selge barn rundt omkring til prostutisjon.det er greit å voldta kvinner og barn.kansje det har noe med at samfunnet der er veldig mannsdominert? nå sier jeg ikke at alt dette skjer der det foregår dyremishandling.Men i visse samfunn er dette faktisk okay.Så oppfordring til alle er å fortsette å jobbe for de sakene vi står for.Nå når departemanget sitter å underer på om det skal være lov å importere hunde og kattepels til Norge og at det faktisk ikke er forbudt å voldta dyr i Norge.sykt.hva?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/06/2007 :  02:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilslutter "sigyn & co" - det er en tøff verden der ute, som det er mye man helst ikke vil vite noe om....

Når man oppdager at et "problem" ikke er hvor man får tak i rosa dekkener, men at mennesker og dyr i er i konstant pine omtrent alle andre steder i verden enn her i "lille, søte Norge".

Må også innrømme at jeg har reflektert over hvordan det ville vært i verden hvis ikke "syke" kulturer og "såkalte religioner" hadde vært dominert av mannfolk - som "tror de er noe", og er livredde for å "miste makta"....

Noe som sier meg at "dekken eller ikke dekken" og "sko eller ikke sko" blir forholdsvis små problemer å bry seg om...
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 19/06/2007 :  20:51:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare si at rodeo ikke pleier å foregå slik som først i filmen altså!

De mishandler ikke hester!
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2007 :  21:57:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Er det ikke mishandling å binde"kniver" fast,rundt magen\lysken på et dyr for å få det til å hoppe å sprette i et rent smertehelvet og sette noen opp på for å se hvor lenge han klarer å sitte der og kalle det underholdning???
Sorry,men rodeo støtter jeg absolutt,overhodet ikke!!

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  01:21:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
ALLE rodeohester jeg har sett har et stramt tau bundet bak i svangen, så det klemmer hesten rett bak penis - ja, dere har vel lagt merke til at det kun er vallaker/hingster som er rodeohester, da man ikke kan binde et tau på samme måten på ei hoppe - man får ikke til å klemme jurene på samme måte.

Og i det øyeblikk "det ville rittet" er over, løsner man dette tauet med et kjpt rykk, og hesten blir "snill" igjen.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  11:31:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Er forferdelig uansett..
Eksen min hadde vært nedover å sett,å da var han i en hestebutikk der.Å der var det en sånn gjord som skulle rundt hele som det var små tagger på!!Han spurte hva det var,å da fikk han forklart at den ble brukt til rodeo..Men denne er visst ikke så vanlig da heldigvis.De har jo også litt "milde" typer med pus som dere kan se på denne:
http://www.youtube.com/watch?v=xXzPBdk43e0&mode=related&search=

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.