hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Den spranghesten!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Den spranghesten!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 25/06/2007 :  18:07:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har en åring(N/L) på trening hos meg i sommer. har ikke sleppt åringen og hesten min ilag pga åringen er kastrert for to uker siden.

han har brukt å stått i luftegården(som er like høyt som hode hans) mens jeg rir på min hest. men problemet da er at han hopper over luftegården
Da tenker jeg at jeg har et problem når jeg skal ha de to ilag på beite, for hvis jeg skal ut på tur vil han bare hoppe over.
Vi vurderer å sende han tilbake, men har dere noen råd? åringen er en jævla bra hest, men det va bare akkurat det der som plaget meg, for jeg vil helst ri i sommer

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly

Signe-Malin

» VIP

Skrevet - 25/06/2007 :  21:11:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSigne-Malin  Svar med kopi av melding
Hei :)

Det går jo ann og sette hesten inn i stallen mens du skal ri.

Det er det eneste forslage jeg har.

Håper det hjelper :)

Signe-Malin
Gi en hest det den trenger,
og den vil gi deg hjertet sitt til gjengjeld!

http://www.tutteliten.piczo.com
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 26/06/2007 :  20:15:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
hmm.. Da må jeg ha noen å leie ilag med meg.. får se! ;)
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2007 :  00:21:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hun mente vel INN i stallen.. ?
Bare spørre hva mener du med ¨trening¨ av åring? Er det noen som sender hest bort for at den skal bli håndtert med løfting av ben, leing etc.?
Er jo det som er det kjekkeste

Bare vær forsiktig, om det gjentar seg VIL unghesten mest sannsynligvis hoppe over gjerder gang på gang, helt til han ikke har mulighet en dag og så forsette neste dag. Har du strøm på gjerdene? Som mange andre gjør, ta ham bort til strøm gjerde og la han snuse på det, skvetter litt -gjenta en del ganger utover dagene, etterhvert vil den slutte å nærme seg gjerdene i starten, i det minste hoppe over.

EDIT; nå burde heller ikke en åring stå helt alene i lengre perioder, skal i det minste ha kompiser i nærheten, før den står alene må man fra venne dem, 5 min og så lengre og lengre... Man burde enten tatt den med som håndhest, eller fått noen til å leie den, og disse små skal heller ikke på lange turer :)
Får jeg spørre - står hesten din helt alene uten andre hester, når åringen reiser tilbake?

Lykke til, får håpe at dere for ordnet med problemet.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 27/06/2007 00:26:35 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 28/06/2007 :  16:29:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Ser ikke ut som han hopper over strømgjerdet . Har han for det meste på trening/fôr for å se om vi skulle kjøpe han. ser ut som vi kommer til å kjøpe han på høsten ;) dilemma løst :D
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.