hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bukking etter hinder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Bukking etter hinder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sofies007

» VIP

Skrevet - 24/07/2007 :  00:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bukking etter hinder, kan være et vanlig problem.
Noen som har noen måter for å bli kvitt dette?

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 26/07/2007 :  07:11:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du sjekket at det ikke feiler hesten noe eller at utstyret passer slik det skal? Hvordan sitter du før, over og etter hindret? Har det sjedd noe med hesten før din tid?

Om du kan utelukke at det er noe som feiler den eller måten du rir på så kan du aktivisere den mer kanskje. Noen øvelser rett etter hindret, eks et holt eller noen bommer eller noe.

Men den bukker sannsyneligvis ikke uten grunn.
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2007 :  21:31:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Min hest bukket en stund når han gallopperte, også etter hinder. Var fordi han ikke var sterk nok til å bære seg selv. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  00:07:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan være mange grunner til bukkingen..
Den kan være HEIT(!!), ha vondt i ryggen (viktig å sjekke om den er øm eller lignende hver dag. En jeg kjente oppdaget det ikke før jeg merket det på hesten hennes og da hadde hun ridd vanlig lenge selvom hesten hadde vondt..), utstyr som ikke passer (lurt å sjekke med salmaker/el), eller at den mangler muskler.. TEnk på årsaken til problemet, og prøv å løs det.. Sjekk om hesten virker glad eller sur når den bukker.. Det finnes jo gledesbukk, som hesten min kan ta i sprang.. Virker den sur bør du finne ut hva det kommer av;)
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2007 :  16:33:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Hadde en hest som kunne bukke - evt løpe ut etter hinder- av den enkle sak at det var gøy å hoppe, tendensen kan vise seg hvis det tar veldig lang tid mellom hver gang man hoppe. Den hesten jeg har nå bør hoppe ca 2 ganger i uka hvis hun skal være "normal" på sprangtrening. Men nå aner jeg jo ikke hvilken hest det er snakk om, kapasitet,utdanning mm- så alternativet atden har vondt, er dtiv osv kan jo være tilstede.
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 22/08/2007 :  21:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo prøve å hoppe små baner der mellomrommene mellom hinderne ikke er lange, så hesten hele tiden må konsentrene på det nye hinderet og avslutte forskjellige steder hver gang så den aldri vet når den er ferdig med banen.. Hvis det er gledesbukk det er snakk om;) Gå til toppen av siden

sundance-kid

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2007 :  20:34:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesundance-kid  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesundance-kid  Svar med kopi av melding
jeg har en hest som bokker før hinder men d gjør han fordei han synes det er gøy Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.