hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - øh?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 øh?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tina_Marie

Skrevet - 03/08/2007 :  10:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må nesten bare spør, men er ikke denne nesereima for langt nede?? Har skjønt at det er en hannoveransk nesereim eller noe sånt, men den ser ut til å være litt for langt nede.. På bildet ser vi altså ei hannoveransk nesereim som er nedenfor nesebeinet.. Trodde den skulle være litt lengre oppe

Eller er det bare meg??

Redigert av - Tina_Marie den 06/08/2007 11:27:06

Opal

» VIP

Skrevet - 03/08/2007 :  11:20:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror greia er at hesten har en eller annen skade pga noe pinnelignede på neseryggen så nesereima er sannsynligvis løsnet pga dette. Moiransk-dialekt vakke helt lett å forstå.... Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 03/08/2007 :  21:46:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, men det er bare det at den er slik på alle bildene.... var det jeg reagerte på, men jeg vet ikke så mye om disse nesereimene, holder meg til den engelske Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 04/08/2007 :  00:24:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, de skal jo være foran bittet, så da er det vel begrenset hvor langt opp det går an å ha dem... Men vil vel anta at denne kanskje er "lirket" enda mer ned pga "drenet" eller hva det nå er, som hesten har på neseryggen...
Hadde vel kanskje vært like greit å ri uten nesereim med den skaden der, men men... Det blir en annen sak...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

-Ronja-

» VIP

Skrevet - 04/08/2007 :  23:32:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke sikkert at eigeren av vipen syns det er så hyggelig at bildene hennes blir omdiskutert på et forum! Bedre å spørre henne direkte;) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/08/2007 :  01:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det tenkte jeg også. Ble litt overasket over å bli linket direkte til en annen person sin vip....
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 05/08/2007 :  05:38:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sant.. Var jo neppe vondt ment av noen, men dog...
Kanskje vi skal be HM om å slette/stoppe tråden?

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 05/08/2007 :  19:25:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grunnen var ikke å henge ut noen, men jeg ble litt intressert i dette siden jeg vet så lite om nesereimer! Men jeg skal heller prøve å bla det opp i en bok neste gang eller beskrive hva jeg så;) Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  01:50:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
A fikk sjokk! Men man ser tydeligvis at det er NOE med nese ryggen, så jeg vil anta at det ser bare ut som om nese reimen ligger for lavt nede, ser jo ut som om den ligger nedfor benet, men så at hesten hadde sår / hevelse lenger oppe.
Neseborene ser heller ikke særlig utvidet, men bilder kan selvsagt lyve. Men synes den lå ganske OK.

Men på noen bilder synes jeg den så for lav ut. Ser ikke ut som om alle hester passer hannoveranske nese reimer, man kan jo ikke ta den høyere opp - da vil jo hele reimen ligger skrått nedover.

Hannoveranske nese reimer er vel igrunn BEDRE en engelske? Ligger ikke ved tennene, var det noe slikt? Beste alt. til unghest.

*Trådstarter: du kan sikker bare fjerne linken

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 06/08/2007 01:56:45 Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 06/08/2007 :  11:27:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fjernet link nå.. ser også såret eller hva det er, men jeg tror jeg hadde valgt å ikke bruke nesereim til det på nesen var borte... men det er bare meg Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.