hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bomløs sal....hva er best??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bomløs sal....hva er best??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  21:51:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Nå har også jeg åpnet øynene for bomløse saler... Etter mye slit med trange saler til min 3-årige stadig voksende døla-hoppe - er jeg blitt litt lei av å lete etter den "rette" salen - all den tid den forrige "rette" ikke varer særlig lenge...Hun vokser....

Altså - Barefoot Cheyenne eller Cherokee??????? Noen som har erfaringer med Cherokee-modellen? Synes den ser ut til å ha bedre støtte enn Cheyenne, da førstnevnte tilsynelatende har større kne-puter...Men hvem vet? Takknemlig for innspill!!!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

Polaris79

» VIP

Skrevet - 07/08/2007 :  01:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj, var det ikke du som hadde JC Onyx? Vokst ut av den allerede altså? Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2007 :  19:20:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har ikke prøvd barefoot salene, men er strålende fornøyd med min bomløse Star Trekk Espaniola sal:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2007 :  01:50:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
he-he - joda, stemmer det Polaris! Jeg synes fortsatt det er en veldig fin sal - men nå gidder jeg ikke leke sal-grossist lenger.....Bomløs neste!!! Har forresten prøve-ridd Cheyenne i dag, en venninne av meg har det på stallen. Mycket!! god å sitte i - men syntes støtten foran kunne vært bedre...følte meg som den sprett-ballen de gangene jeg bommet på lett-ridingen...(ja, det skjer...=9..) Sikkert vanen, siden Jc'n har VELDIG god støtte ved kneet - men allikevel! Ellers ble jeg overrasket over hvor god den faktisk var! Prøvde en annen bomløs-husker-ikke-merket og den var helt grusom!

Gå til toppen av siden

oregon

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  22:56:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har prøvd litt forskjellig..men startrekk dressur er veldig gode.Ser ut som en helt vanlig lær sal.Men gir max bevegelses frihet.Meget bra bogfrihet.
Åsså god til rompa;)
(vurder foresten og selge om intresert)

Eva
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 09/08/2007 :  19:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Barefoot london er god siden den kommer med 2 forskjellige kneputer, dressur og allround! Syns den er enda bedre enn cheyennesalen
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  11:40:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Takk for innspill! Nå har jeg bestilt meg en demo-sal i Cherokee-modellen - og er veldig spent. Tenkte det var lurt, siden jeg allerede har prøvd Cheyenne - da utvider man jo horisonten litt i samme slengen...Hmmm, nå må jeg sjekke ut London og Startrekk også...Mannen min gråter blod av denne sal-hamstringen min - og håper inderlig at det nå skal gå over ved kjøp av bomløs. (nå kan jeg jo ikke skylde på at de blir for trange...gremme-gremme)

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2007 :  18:01:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Har prøvd litt forskjellig..men startrekk dressur er veldig gode.Ser ut som en helt vanlig lær sal.Men gir max bevegelses frihet.Meget bra bogfrihet.
Åsså god til rompa;)
(vurder foresten og selge om intresert)

Eva

Opprinnelig postet av oregon

Pris? og str?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Vattenguden

» VIP

Skrevet - 14/08/2007 :  15:02:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei

Personlig er jeg ingen stor fan av de bomløse-salen hvor man sitter rett på ryggraden.Ikke bra..
Eks. er vel cheyenne
Har selv en bomfrisal fra startrekk, en dressage og nu har jeg bestilt startrekk western, altså på disse salene kan man skifte bom til ikke så altfor mange penger.:)
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 15/08/2007 :  00:07:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Personlig er jeg ingen stor fan av de bomløse-salen hvor man sitter rett på ryggraden.Ikke bra..
Eks. er vel cheyenne

Er jo derfor det skal være pad under salen- så går ryggraden fri Og innleggene i padden kan byttes og tilpasses i tykkelse. Jeg red i cheyennesal i 3 år og hesten har aldri sett så finn ut iform av ryggmuskler

Bare si det du sku´

Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  09:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan er den bomløse salen fra hooks? Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  15:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri prøvd den men var å tafset på den når den kom og JEG ville ikke hatt den! Kjentes rar ut i læret/stoffet. Og jeg hadde selv en cheyennesal på den tiden! Er noen år siden..
Bare si det du sku´

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/08/2007 :  17:41:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal kjøpe meg cheyenne jeg. Kom gjerne med tilbakemelding når du har prøvd cherokee'n felin!

Ang. den fra høøks, likte den ikke. Var å så på den, virket bare som noe billig tull.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2007 :  22:57:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Skal avlegge rapport, jeg! Har nedtelling nå, august nærmer seg slutten...snaaaart, snaaart....

Har ellers fått tilbud om Knight - i følge (svenske) rykter skal denne være ganske så lik Cheyenne...Noen som har hørt om/prøvd?
Koster et par tusen mindre - men i følge disse (fortsatt svenske) ryktene skal det visst ikke gjøre noen forskjell bruksmessig...

Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2007 :  00:15:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Liten oppdatering:
I mellomtiden har jeg blitt grepet av "shoppe-basillen" så jeg bestilte meg en Barefoot Arizona til andre hesten. En western-sal, med andre ord. Denne har jeg nå fått og prøvd - og jeg har ridd rundt med et meeeeeeeeeeeeget stort glis i 2 dager nå! Dævven - så bra den er! Fin fasong - myyyyyk å sitte i (selv om Cheyenne nok er hakket mykere) og i det store og det hele - JEG ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FORNØYD!! Et lite hakk i gleden var det jo - at hornet, som er laget i glassfiber og uttagbart - var såpass trangt, at jeg bestilte et annet i "Vid". Men det var også for trangt. Derfor har mannen min lekt seg litt - og kappet av hele saligheten. Tomrommet har jeg fylt opp med tovet ull, som jeg hadde liggende - og voila - supermyk padding - men allikevel horn!
Fikk tilbud om å bytte hornet jeg fikk med til et i xvid - men det er jo ikke noe poeng, siden jeg allerede har ordnet biffen selv.

Nå sitter jeg å venter enda mere på Cherokee'n, som kommer inn til selger i slutten av denne uka - såda regner jeg med å ha den selv i slutten av neste uke der igjen. Er den i nærheten av å være så god som western' - så skal jeg være et salig menneske heretter! Og det beste av alt!!! Jeg slipper å tenke på om salen klemmer - om hesten vokser - legger på seg - går ned - pytt!!! Spiller ingen rolle noensinne mere! Endelig............

Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  22:35:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding

Så er Cherokee'n i vårt lykkelige eie - og vi er kjempe-fornøyd!
Den er altså en modifisert Cheyenne - med litt mere støtte ved kneet, puter som festes med borrelås under salkappen, og kan flyttes hist og pist etter eget ønske....

Hesten er kjempe-fornøyd, og synes hver tur er en fest..Hun langer ut, og er lett og ledig i bevegelsene - noe hun ikke var før. Salen er kjempe-god å sitte i - stødig og fin. Til tur-bruk helt eminent!!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.