hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Midttun zoo, dyremishandler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Midttun zoo, dyremishandler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

janka7

» VIP

Skrevet - 16/08/2007 :  11:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil advare alle mot å kjøpe seg dyr på "Norges største dyrebutikk, Midttun Zoo". Årsak? Dyrevelferd er et fremmedord der!

Mandag var jeg innom for å se på dyrene, og ser en kanin med unger i det åpne dyrerommet. For det første er det forkastelig at de ikke får et avskjermet rom, så de slipper folk inne hos seg hele dagen. For det andre hadde denne kaninen ikke tilgang på salt, så da jeg tok hånden inntil gitteret, slikket hun febrlisk på hendene mine. Men dette var ikke skrekkeksempelet der....

I et annet bur var det tre marsvingutter; en av dem lå apatisk i et hjørne, mens de to andre byttet på å voldta denne. Jeg gikk og hentet betjeningen, og sa jeg vurderte å kjøpe den apatiske(brukte ikke de ordene, riktignok), og lurte på om jeg kunne holde den. Det fikk jeg. Dette dyret hadde øyebetennelse, og hadde masse sår på ryggen. Dessuten var han veldig tynn. Jeg spurte hun som jobbet der hvor mye hun skulle ha for ham, og hunsa at marsvinene lå på nitti kroner... Jeg sa at jeg nektet å betale nitti kroner for et sykt marsvin, og hun sa jeg kunne få ham med meg.

Har lært at man ikke skal klage til sjefen der om dyr som er syke, da tar han de med seg på bakrommet, og ser aldri dagens lys igjen. Sjefen er en mann som har uttalt at mus kan fryses levende, da blir de best mulig slangefor! (For de som ikke er særlig oppdatert innen reptilhold; gnagerne avlives med CO2gass, da slipper de noen som helst form for smerte, de sovner bare stille inn) Dyrlege ser dyrene der kun når mattilsynet er innom og "kontrollerer forholdene".

Men tilbake til det lille marsvinet; jeg fikk ham med meg, og takker hun som jobbet der for det.

Etter å ha studert ham nærmere fant jeg ut at han hadde lus og midd, og dessuten altfor lange tenner. Dette var da grunnen til tynnheten.

Jeg tok ham med meg ut til Anne Søfteland, da jeg ikke har mulighet til å ha smådyr hjemme(les: glupsk hund), og hun tok seg av ham på best mulig måte. Likevel døde dyret morgenen etter(les mer i linken, der er det også bilder av dyret). Og desverre er dette ikke noe engangstilfelle, men det er sjeldent syke dyr kommer seg lenger enn bakrommet.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=farris

Ringte og snakket med mattilsynet, og de sa de skulle sjekke opp i det. Men han jeg snakket med innrømmet også at de ikke tok seg tid til å løfte opp dyrene og se nærmere på dem. Det er ganske sløvt, da jeg kan garantere at MINST to av dyrene der oppe nå har midd og lus, for ikke å snakke om andre problemer.

Så jeg oppfordrer til boikott av denne butikken, og om du likevel skulle gå inn der, klag til mattilsynet(tlf 06040) på alt som ikke ser bra ut.

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  11:46:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg har vært borti lignende dyrebutikker før, og jeg rapporterde det til Dyrevernet straks!! Sendte en lang utgreining og fikk svar tilbake om at de skulle ta seg en titt.

Noen måneder senere ble dyrebutikken stengt, og nå har det åpnet en ny dyrebutikk der hvor alt ser fint ut!! :D

Det nytter å si ifra..

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  22:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ble så varm i hjertet da du skrev at du tok deg med det marsvinet Utrolig trist at det døde!

Forholdet i denne butikken vil jeg tro blir sjekket opp ganske fort - om ikke burde noe enda lengre alvorlig bli gjort, disse stakkars dyra må lide noe ufattelige, og det bare for noen menneskers latskap? Om man ikke har tid, penger, ressurser - u name it, til å ha disse dyra, burde man strengt tatt ikke hatt, samme gjelder det selvsagt for dyrebutikker!

Forresten, hvem er det som betaler dyrelege regninger for dyr som trenger, fra dyrebutikker? Dyrebutikken selv, eller?
Jeg har heldigvis ikke sett en eneste syk enda, vertfall ikke som jeg vet - men mase ulykkelighet, tristhet, dyr som kjeder seg - er det MYE av, stikker i hjerte hver gang, derfor holder jeg meg langt unna den plassen i dyrebutikken - om jeg ikke har mulighet til å ta noen med hjem. Jeg blir dårlig av å ikke kunne gjøre noe, men å påføre dem smerter e.l er verre.

Urettferdig at blir avlivet, for egentlig ¨ingenting¨.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 02/10/2007 :  20:52:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Ble glad da du tok med deg marsvinet, nå har mamma klaget på en dyrebutikk som hadde marsvin og kanin sammen.. noe disse dyrene ikke er laget for, i alle fall ikke i en butikk.. Hva med at mange av dine venner ringer anonymt til mattiskynet, jo fler som ringer desto fortere skjer det noe... Såg på linken din, du har så rett, altså mamma reddet en kanin fra Lillehammer som har levd ute i 1 år ca, hadde problemer med tenner og tynn som fy og midd.. Men lever nå i mammas forvaring, liten koseklump. Har selv nettop bestilt en hamster og får denne den 13, må jo ha denne i bur men værste jeg ser er folk som da har stuet mange slike sammen, å som aldri får ute å leke, eller låpe...

Håper butikken må legge ned!!

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.