hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - smøremiddel, hva din favoritt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 smøremiddel, hva din favoritt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*sandra*

» VIP

Skrevet - 04/09/2007 :  14:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere er det beste smøremiddelet til vanlig lær? Har prøvd en par merker. lincoln er det beste hittil. Olje, balsam? Forskjell fra tynne reimer til sal?

VitaRosita

Norway

Skrevet - 05/09/2007 :  14:04:07  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
På stallen har vi Horseman`s one step. Det er "alt i ett" nesten, og den er ganske bra, OG BILLIG!!! Vi bruker den på alt utstyret som skal pusses. Men når travselene og hodelagene er srive etter travkjøring på banen i dårlig vær, pleier vi å klæsje på litt lærolje.(husker ikke merket), men tror det er ekol, eller noe;o) Ellers så har jeg god erfaring med parisol læabalsam. Den er kjempefin=D
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 05/09/2007 :  14:13:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Vann og lærsåpe fra Blue Hors... Min mening om de der one-step produktene hvor alt er i et er negative..

Istede for og rengjøre, gnir du bare "dritten" lenger ned i læret...Ikke godt.

Bruk gjerne Olje en gang i mellom, bedre enn fett.
Bruker Blue Hors eller Kieffer...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

louise92

» VIP

Skrevet - 05/09/2007 :  14:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg bruke passier sin salsåpe og lærfett. synes det funker kjempebra. Har jo kommet en ny som bare er til hodelag. Kan brukes hver dag og er kjempe grei. du bare sprayer på og lar det tørke, kanskje tørke litt av det etterpå..

Louise:)
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 05/09/2007 :  16:13:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til daglig bruker jeg bare passier såpe, men det krever at man vasker nesten hver dag. Gjør man det, tar det nøyaktig 2 minutter, og læret holder seg superfint. Hvis det ligger mye støv og skitt på, fjerner jeg det med en våt svamp først. Ingenting er som vann for å løsne opp skitt :) Av og til tar jeg en skikkelig runde med både såpe og fett (passier), men passier såpen er såpass fet at den fungerer fint alene til daglig.

Forøvrig vil jeg advare mot å begynne å vaske såpass ofte hvis man ikke er vant til det. Det er vanedannende, og etterhvert blir man fullstendig allergisk mot skittent lær ;)
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  00:09:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Kjenner til allergien der ja... Synd ikke allergipillene mine fungerer mot det også...
Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

SternboldtogCesari

» VIP

Skrevet - 10/09/2007 :  19:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ved rengjøring av lær skal man bruke en god lærsåpe for å rengjøre læret. Når man vasker er læret rent når såpa skummer godt. Lær som er garvet etter nyere metoder bør ikke smøres med olje pga fibrene i læret blir oppblødte, og læret får dårligere holdbarhet. Gamle seletøy kan med fordel smøres med olje.

På salmakerkursene på Starum ble vi tipset om Fiebrings salsåpe som man sprayer på og vasker av. Den er helt super ;-) Videre ble vi tipset om Fiebrings spray balsam, den er også enormt godt. ANBEFALES!! Får helt ny holdning til renhold av lærutstyret etter at man har prøvd disse produktene.
Gå til toppen av siden

sundance-kid

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2007 :  20:43:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesundance-kid  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesundance-kid  Svar med kopi av melding
stubben kremen må prøves den gjør læret mykt etter noen få smøringer den er helt fantastisk koster ca 100 kr det går helt fint å bruke den på annet lær en stubben det har ikke noe å si. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.