hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spørsmål ang boots...haster
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Spørsmål ang boots...haster
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 12/09/2007 :  21:28:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.

Jeg vurderer å kjøpe nye boots til hesten min. Han har så langt brukt old mac`s 2 generation. Men da disse er klare for utskiftning ønsker jeg å høre deres erfaringer om andre typer boots.

Jeg har sett litt på easyboots. hesten min har 13cm brede og 13.5cm lengde på hoven. Hvilken str bør jeg i såfall bruke? Sitter disse på uansett? de old mac`s bootsene likte jeg godt, men synes de virket litt tunge og klumpete til bruk i skogen... :)

håper på svar fort siden jeg må kjøpe nye snarst siden han er små øm.

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Spendas

» VIP

Skrevet - 12/09/2007 :  22:28:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kun brukt Boa selv, men jeg er veldig fornøyd med dem.
Husker ikke helt hvilke mål hesten min har på hovene, men han har ihvertfall sånn noenlunde samme mål som din, rundt 13-13,5 og han bruker str 3.
Du finner måletabell her http://www.tofhesteutstyr.no/product_info.php?cPath=12_23_94&products_id=4.
Ifølge denne skulle da kanskje min ha brukt str 2, men jeg kjøpte str 2 til bakbeina først, og måtte bytte dem ut med et nr større. Har inntrykk av at det er flere som bestiller ut fra disse målene som må gå opp en str, så tror det er lurt å beregne litt ekstra på lengden, i og med at bootsene skal helt opp på hovballene. Bruker gaiters inni også, så da trenger man jo litt mer plass.

Lykke til med kjøp!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 12/09/2007 :  22:56:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar:) jeg har nå sittet å kikket og lest om ulike typer boots i over 1.5 time nå, og kom over barfothest.com som solgte simple boots. disse så veldig fine ut. men vanskelig å si uten å ha prøvd..hmmm
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 12/09/2007 :  23:14:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har hørt endel bra om dem. Kan ikke si noe om noen andre enn Boa da, for det er de eneste jeg har prøvd, så får satse på at det kommer flere svar her.
Det eneste jeg har hørt endel ganger er at folk klager på at Easy'ene lett faller av... Kan ikke si noe om dette, som sagt, men her kan jeg ihvertfall si at Boa er suverene! Aldri mistet en noengang, og jeg har ridd med dem i både i endel snø og på myrete underlag.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2007 :  23:38:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Har erfaringer med både Boa og Easyboots, men ingen av dem imponerer meg. Vaierne ryker "i ett sett", men det er vel også det eneste negative jeg har å si om dem (og ja, de passer til hesten). Men på Boa er det lett å bytte vaier, er gjort på 5 minutter, men på Easybootsene må man være meget teknisk anlagt.
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 13/09/2007 :  06:57:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
akkurat..hmm var det jeg mistenkte ang easybootsene, lurer på om jeg skal forsøke simpleboots. de likner en del på old macs, bare lettere og ikke så klumpete utseende, jeg får prøve å se:) takk for svarene begge to:)

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2007 :  10:17:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd simpleboots på min kaldblodstraver, men synes de er altfor store å tunge. I trav får hesten min veldig forskjellige bevegelser enn om han går uten. Løfter foten høyere og "rettere". Vet ikke om det er så bra akkurat...??
Men de er veldig lette å sette på hoven da, og det er et stort pluss. Velger uansett og ikke bruke de, da jeg personlig synes de blir både for store og tunge!!
Easy boots derimot er jeg mer fornøyd med, ingen vaier som har røket hos meg og bootsa henger på i stor fart også. Tar destod litt mer tid å få satt de på. Smak og behag

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 13/09/2007 :  22:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg klarte ikke vente lengre i dag jeg da jeg var på høøks på skedsmo. Så endte opp med old macs igjen. men er jo i grunn fornøyd med de jeg hadde unntatt at de også virker litt tunge. Da jeg red i sted hadde han boots på alle fire, og gikk litt forsiktig i begynnelsen, var sikkert uvant å gå på grusen uten å bli øm.. he he, men han ble en fornøyd hest etterpå da:)

Tinemon

» VIP

Skrevet - 15/09/2007 :  12:02:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarer deg selv om du har kjøpt deg boots jeg.
Jeg har selv kjøpt Simple boots til min hest,og er kjempefornøyd.
Lette å ta på,sitter veldig godt og snurrer ikke,enkle å rengjøre og kan pigges når vinteren kommer.Men det er viktig at den passer orntlig på hoven. Og leverandøren,Knut Bjerva,er kjempekoselig og behjelpelig.
Teller litt det å synes jeg. Jeg var veldig usikker på riktig str,så jeg la et målebånd på hoven,tok bilde av den og lot Knut ta avgjørelsen. De passer helt perfekt.
Enkelt og greit.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.