hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stübben sal som sklir, eller gjør den ikke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stübben sal som sklir, eller gjør den ikke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hannev

Norway

Skrevet - 07/10/2007 :  13:23:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg har tidligere bare hatt billige saler å ridd i, men endelig kunne jeg kjøpe meg en sal som jeg er veldig tilfreds med. Det er en ny Stübben Roxanne sprang og jeg har ridd i den i forskjellig terreng for å ri den inn. Den skal passe hesten ifg mål og saltilpasser og hesten har god skulder frihet. Men av en eller annen grunn synes jeg den sklir litt fremover i bratte nedoverbakker. Med bratt nedoverbakke mener jeg bratt som en skråning.
Første gangen jeg red i bratt nedoverbakke følte jeg at jeg måtte hoppe av fordi jeg synes salen kom for langt frem. Neste dag ville jeg teste dette og da hoppet jeg ikke av. Til min forbauselse satt salen som støpt og jeg for ikke over hodet på hesten, noe jeg trodde jeg ville gjøre. For fortsatt synes jeg den ligger for langt fram når jeg rir i bakker.
Jeg forstår salen vil bevege seg litt i ulendt terreng og dette er jo en sprangsal vel å merke, men likevel undres jeg litt over dette.
Så spørsmålet er, er jeg vant til billigsaler som aldri har ligget korrekt på hesten så jeg har blitt vant til at salen ligger lenger bak? Eller er det noe galt med den nye salen?
Hva tror du?

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det.

EmblaE

Skrevet - 24/10/2007 :  14:56:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min erfaring er at det er helt normalt (og naturlig). Men nå er jeg ingen saltilpasser.. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.