hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Multitilskudd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Multitilskudd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HippoCondria

Innlegg: 10

Skrevet - 01/11/2007 :  17:16:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan gir dere fôrtilskudd til hestene deres? Kan d blandes med pellets og olje? eller er d andre måter? Har kjøpt en bøtte Komplett multitilskudd, siden hesten får veldig begrensa med kraftfôr.

mariakaogcindy

Innlegg: 706

Skrevet - 01/11/2007 :  19:22:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

Jeg bruker samme multilskudd som deg Og hestene er ikke så sykt glad i smaken på vitaminene... Men det er bare og gi det sammen med olje og pelets... men hvis h*n legger igjen vitaminene i krybba går det ann og gi h*n en liten "dersj" med betfiber og blande vitaminene inn i dette, det gjør jeg !!
Gå til toppen av siden

HippoCondria

Innlegg: 10

Skrevet - 03/11/2007 :  11:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får prøve:-) har hørt om flere som legger igjen vitaminene, så betfiber er kanskje et smart tips! Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 12/11/2007 :  08:55:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men om man gir hesten multitilskudd, er det da nødvendig å gi kraftfór?
Og hvis man ikke gir dette, hva kan man da blande ut i?

Hoppa mi blir temmelig hyperaktiv av vanlig Champion Komplett, for hun får ikke forbrent det gjennom trening. Hun er ikke inridd enda, så får ikke "kjørt" henne nok Derfor så tenkte jeg å gå over til vitaminer, men pga hyperaktivitet vil jeg helst ikke gi pellets i tillegg!


BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Innlegg: 831

Skrevet - 14/11/2007 :  23:19:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men om man gir hesten multitilskudd, er det da nødvendig å gi kraftfór?
Og hvis man ikke gir dette, hva kan man da blande ut i?

Hoppa mi blir temmelig hyperaktiv av vanlig Champion Komplett, for hun får ikke forbrent det gjennom trening. Hun er ikke inridd enda, så får ikke "kjørt" henne nok Derfor så tenkte jeg å gå over til vitaminer, men pga hyperaktivitet vil jeg helst ikke gi pellets i tillegg!



Opprinnelig postet av Inga+Bailey



Noen hester spiser det fint uten at det blandes i noe. Men hest liker dem ikke, men han får betfor i tillegg, så da blander jeg vitaminene i før jeg bløtlegger. Ellers kan man jo gi hesten bare "en liten neve" av noe de synes er godt og se om de spiser det da. F.eks før jeg satte min på betfor, fikk han vitaminene sammen med et par dl Gull, da spiste han dem også.
Så her må du nesten bare prøve deg fram.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 17/11/2007 :  20:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk, Spendas :D
BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 18/11/2007 :  02:46:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er hesten? Du kunne feks. skiftet fôr merke, flere som har kraftfôr til heite hesten - og ja, disse trenger jo mat også, trenger vel ikke understreke unghest i vekst som er i trening. Men du skal igrunn kunne fint kutte ut kraftfôr OM hesten får i seg godt nok med høy av god kvalitet samt multitilskudd som du selv sier. Det beste vil være å kontakte en forhandler, vertfall en person med godt foringsvett og be personen om å måle hesten din utifra vekt, treningsmengde, alder, osv osv. Som du kanskje vet forandrer foringen seg noe ved vintertiden.

Men ja, jeg ville ha kontaktet en foringekspert, ettersom hesten din er i opptrening, til ridning, så må forplanen gradvis forandres, økes etter treningsmengde osv. Du sier at du ikke får trenet hesten tilstrekkelig nok? Da synes jeg også det er best å kutte ut mesteparten av kraftforet, for å øke og minske kraftfôr mengden flere ganger i uken kan ikke være bra, siden den også var spesielt heit. Men godt grovfôr er alfa Omega!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 18/11/2007 :  11:15:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe! min hest fikk slike før og selv om det ble blandet med betfiber - så lå det igjen. slå den! hehe! han likte bedre de som var pelletsforma enn de små korna... det gjelder flere hester på stallen - så det er jo et tips :) Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 22/11/2007 :  13:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Don-Pedro:

Hun har akkurat blitt 3 år. Og takk for tipset med fóringsekspert!:)

Jeg gir ikke kraftfór i berg og dalbaner, nå har jeg kuttet det ut etter å trappet ned en periode og skal i de nærmeste dagene gå i anskaffelse av multivitaminer for å sjekke om hun spiser det. For vitaminer må hun jo ha!

Har veldig bra grovfór, og hun er i fin "form". Det har hjulpet for meg å kutte ut pelletsen, blir mye enklere å jobbe med henne. Driver ikke med trening, men tilvenning av utstyr etc. slik at hun ikke skal bli "kjørt" uten å få noe ekstra

Litt vanskelig å forklare dette, men tusen takk for tips!

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 22/11/2007 :  14:20:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding

Når kuttet du ut opdretten, hun fikk vel det tidligere? For et annet alternativ er å gå tilbake til oppdrett til hun blir 4 år og satt i gang. Oppdrett skal egentlig gis kun til 3 års alderen, men varierer fra hold og noe trening også.

Håper hun blir litt roligere i toppen da, lykke til med unghesten!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 23/11/2007 :  11:55:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun fikk oppdrett før ja ;) Smart, hun var jo ikke noe særlig "hyperaktiv" av seg da!

Takk for det! :D

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.